غیر قانونی بودن بسیاری از کلاس‌های آموزشی طب سنتی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: وزارت بهداشت برای کاهش پرداختی از جیب مردم علاوه بر کنترل هزینه‌ها و افزایش سهم بیمه‌ها راهکار مهم دیگری را در نظر گرفته است و آن مراجعه مردم به پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع است.

وی افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده رابطه مالی بین پزشک با بیمار حذف یا به حداقل می‌رسد. همچنین با خرید راهبردی خدمات تقاضای القایی کاهش و مردم به جای مراجعه مستقیم به پزشک متخصص ابتدا به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند و بعد از طریق آنها به سطوح بالاتر ارجاع می‌یابند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص طب سنتی گفت: طبق سیاست‌های کلی نظام سلامت بازشناسی، تبیین و توسعه طب سنتی ایران جزء وظایف وزارت بهداشت است و برای این کار برقراری تعادل بین طب سنتی و طب نوین الزامی است.

حریرچی گفت: طبق بند 12.2 استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های تشخیصی طب سنتی از وظایف ما است. همچنین طبق بند 12.4 وزارت بهداشت وظیفه دارد که بر ارائه خدمات طب سنتی نظارت کند.

وی گفت: در همین راستا وزارت بهداشت ارائه خدمات طب سنتی را فقط در مراکز مجاز تائید می‌کند و ارائه خدمات در مراکز غیرمجاز که با دریافت هزینه‌های هنگفت مالی همراه است به هیچ عنوان مورد تائید ما نیست.

وی گفت: همچنین بسیاری از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی طب سنتی که با ارائه گواهینامه همراه است از نظر وزارت بهداشت کاملاً غیرقانونی است و هیچ امتیازی را برای دریافت کنندگان این گواهینامه ایجاد نمی‌کند.

حریرچی در پایان گفت: وزارت بهداشت ضمن افزایش نظارت، شکایت از متخلفین در هر سطحی که باشند را به عمل خواهد آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟