پیمان جوانان برای دورکردن اعتیاد

با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی با هدف بررسی زمینه‌ها و عوامل گرایش به مواد‌مخدر و میزان شیوع آن در مناطق حاشیه اهواز مشخص شد که گسترش بیکاری، دسترسی آسان به موادمخدر و ارتباط با دوستان معتاد Addicted از عوامل موثر در گرایش جوانان به موادمخدر بوده است. خوزستان با وجود منابع عظیم نفت و گاز و خاک حاصلخیز و آب استانی از لحاظ منابع طبیعی غنی است و رتبه دوم تولید خالص و ناخالص ملی و در برابر آن رتبه دوم جوانان بیکار باسواد را در کشور دارد؛ وجود امکانات ناکافی رفاهی و اخلاقی و اجتماعی، وجود شهرک‌های صنعتی و ساختمان‌های متروک در این استان و زیاد‌شدن طلاق‌های توافقی آسیب‌های اجتماعی را در مرز هشدار برده است. سازمان جوانان هلال‌احمر در سرتاسر کشور محیطی آرام و بانشاط، برای فرزندان پدر و مادرانی که شاهد اینگونه آسیب‌ها بر پیکره زخمی اجتماع هستند و به دنبال محیط آرامی برای رشد فرزندان جوان آنها در محیط اجتماعی هستند را ایجاد کرده است. نمونه‌ای از محیط سالم اجتماعی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر اجرای طرح پیمان «پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت تأمین نشاط اجتماعی» که با مشارکت چند ‌هزار نفری جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان اجرا شده است را در قالب یک گزارش خبری ببینیم.

هلال‌احمر پتانسیلی ارزشمندبرای پررنگ‌کردن نقش جوانان در موقعیت‌های اجتماعی

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان در حاشیه اجرای طرح ملی پیمان گفت: حضور چند‌ هزار نفری جوانان جمعیت هلال‌احمر در این طرح بار دیگر ثابت کرد جمعیت هلال‌احمر پتانسیل مهم و ارزشمندی در موقعیت‌های خوب اجتماعی است. علی پهلوان با بیان این‌که طرح ملی پیمان در خوزستان نتیجه بسیار خوب و فراتر از انتظار بوده است، افزود: خوشبختانه شاهد نتایج بسیار خوب و استقبال از اجرای طرح ملی پیمان یا همان پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت تأمین نشاط اجتماعی بوده‌ایم. پهلوان ادامه داد: می‌توان به جرأت گفت گام‌های سازمان جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد و آگا‌هسازی جوانان در زمینه‌های اجتماعی موثر بوده است، به‌طور مثال در طرح ملی پیمان چندین‌ هزار جوان با مهارت جرأت نه گفتن به اعتیاد و آموزش خود‌مراقبتی و تغییر نگری و تقویت رفتار‌های محافظت‌کننده در برخورد با بحران‌های اجتماعی آشنا می‌شوند و کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم. وی در خصوص اجرای سه مرحله‌ای طرح ملی پیمان «پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت تأمین نشاط اجتماعی» در خوزستان تصریح کرد: در مرحله اول معرفی ۵۵ عضو جوان پویا و واجد شرایط از خواهر و برادر برای گذراندن آموزش‌های لازم در سطح کشور انجام شد سپس مرحله دوم اجرای این طرح حضور مربیان آموزش‌دیده در ۲۴شهرستان استان با گرفتن ۱۴ تیم ۷ نفره بودکه جمعا در هر شهرستان ۱۰۰نفر با آموزش طرح پیمان آشنا شدند و در پایان در آزمون آنلاین شرکت کردند و گواهینامه پایان دوره دریافت کردند.

برای کاهش و پیشگیری از اعتیاد جوانان بهبهانی پای درس پیمان نشستند

رئیس جمعیت هلال‌احمر بهبهان اظهار کرد: سفیران پیشگیری از اعتیاد در بهبهان با آموزش‌های پیشگیرانه آشنا شدند. جمشید خونزر ادامه داد: در چارچوب طرح پیشگیری موثر از اعتیاد (پیمان) ۷۴ سفیر پیشگیری از اعتیاد بهبهان با آموزش‌های طرح ملی پیمان آشنا شدند. وی اضافه کرد: رابطان و سرگروه‌های این طرح ملی به مناسبت هفته موادمخدر و با هدف آشنایی بیشتر و بازدید میدانی عواقب اعتیاد با اعضای ستاد بهبهان مستقر در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار تجربه‌های اعضای ستاد در اختیار سفیران هلال‌احمر در عرصه مبارزه با مواد قرار گرفت. رئیس جمعیت هلال‌احمر بهبهان در این دیدار با اشاره به گسترش اعتیاد در جامعه و ظهور مواد مخدر Drugs صنعتی و جدید اظهار کرد: موادمخدر سنتی جای خود را به موادمخدر صنعتی و جدید داده است که به همین‌خاطر تهدیدی برای نسل جوان کشور است و باید برنامه‌های موثری برای ریشه‌کن‌کردن اعتیاد اجرا شود. وی افزود: در همین راستا طرح پیشگیری از اعتیاد (پیمان) در جمعیت هلال‌احمر اجرا می‌شود که هدف آن آشناسازی قشر جوان جامعه با مقوله اعتیاد و مواد‌مخدر جدیدی است که روزبه‌روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. خونزر در این دیدار تصریح کرد: طرح پیمان و اهداف و چشم‌انداز آن می‌تواند یاری‌رسان این ماموریت مهم در سازمان جوانان باشد؛ زیرا امروزه جوانان قشر آسیب‌پذیر جامعه کنونی هستند و با توجه به این‌که موادمخدر خانمانسوز‌ به راحتی در حال‌ حاضر در دسترس است، باید با تکیه بر امر آموزش و پافشاری در مسأله پیشگیری برای نشاط در جامعه تلاش کنیم.

جوانان هلال‌احمر بندر ماهشهر برای ریشه‌کنی اعتیاد «پیمان» بستند

رئیس جمعیت هلال‌احمر ماهشهر گفت: مرحله نخست طرح ملی پیمان در این شهرستان با حضور کارشناسان طرح برگزار شد. یاسر زائری با اشاره به اجرای طرح ملی پیمان اظهار کرد: این طرح به دنبال آن است که با کمک‌گرفتن از خود جوانان جامعه‌ای ایمن در مقابل تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی جامعه ایجاد کند. طرح پیمان می‌خواهد به جوانان القا کند که در قبال دوستان، خانواده و اطرافیان‌شان مسئول هستند تا آنها را از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد حفظ کنند. وی افزود: در این راستا مرحله نخست طرح ملی پیمان در هلال‌احمر بندر ماهشهر با حضور کارشناسان طرح برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر ماهشهر با بیان این‌که مرحله اول برای توجیه اعضا برای اجرای طرح است و مرحله دوم آموزش نیمه‌حضوری ۴٩‌هزار نفر از اعضاست، گفت: پس از اتمام نشست‌های منطقه‌ای، مرحله دوم اجرا می‌شود. زائری درخصوص نحوه اجرای مرحله دوم طرح ملی پیمان توضیح داد: در مرحله دوم ۴٩عضو توسط هر سرگروه با نظارت کارشناس استانی انتخاب و نشست توجیهی استانی توسط سرگروه‌ها برای اعضای گروه خود برگزار و تحویل لوح‌های فشرده آموزشی تحویل داده می‌شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر ماهشهر ادامه داد: سپس اعضا در آزمون آنلاین شرکت و ایده و طرح خود در حوزه پیشگیری از اعتیاد را تولید و به ‌صورت فردی یا گروهی به دبیرخانه ستادی ارسال می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شوشتر عنوان کرد: پیمان شوشتری‌ها برای پیشگیری از اعتیاد، نشست هماهنگی طرح پیمان برگزار شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شوشتر گفت: جلسه توجیهی طرح ملی پیمان (پیشگیری موثر از اعتیاد درجهت نشاط اجتماعی) با حضور اعضای سرتیم‌ها و رابطان این طرح برگزار شد. احمدعلی آهنگر شوشتری اظهار کرد: طرح ملی پیمان با هدف پیشگیری موثر از اعتیاد در بین جوانان جمعیت هلال‌احمر و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح آگاهی نوجوانان و جوانان درباره اعتیاد و پیشگیری از این معضل خانمانسوز، خودمراقبتی و کاهش گرایش به مواد افیونی اجرا می‌شود. وی افزود: برگزاری این طرح گامی مهم و اساسی در پیشگیری از اعتیاد و آگاهسازی جوانان در این زمینه است. رئیس جمعیت هلال‌احمر شوشتر تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح، شرکت‌کنندگان پس از شرکت در آزمون آنلاین موفق به کسب گواهی طرح شده و پس از موفقیت در کسب گواهینامه، سرتیم‌ها اعضای تیم خود را که ۶ نفر هستند، با آموزش‌های طرح پیمان آشنا می‌کنند.

دورهمی آموزشی اعضای هلال‌احمر رامهرمز برای مبارزه با موادمخدر

رئیس جمعیت هلال‌احمر رامهرمز گفت: فاز دوم طرح ملی پیمان (پیشگری موثر از اعتیاد) با حضور اعضای جوان این جمعیت اجرا شد. محمد

فارسی مدان اظهار کرد: با توجه به جوان‌بودن جمعیت کشور و‌ درصد بالای جوانان در ترکیب جمعیتی، جوانان با آسیب‌ها و خطراتی مواجه هستند که اعتیاد و موادمخدر یکی از این آسیب‌ها است. وی افزود: به همین خاطر طرح ملی پیمان در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی میان جوانان و با هدف ارتقای این آگاهی نوجوانان و جوانان درباره اعتیاد و پیشگیری از این معضل خانمانسوز، درواقع خودمراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد توسط جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود. رئیس جمعیت هلال‌احمر رامهرمز تصریح کرد: به مناسبت هفته اعتیاد و اجرای فاز دوم طرح پیمان (پیشگیری موثر از اعتیاد) برنامه آموزشی آسیب‌های موادمخدر به مربیگری آقای محمدیان، نماینده مراکز بهبودی (NA) جهت بالابردن دانایی افراد نسبت به عوارض اعتیاد در این شعبه برگزار شد.

فارسی مدان گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی می‌تواند به مصونیت‌زایی جوانان در برابر اعتیاد کمک کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟