هیچ زائری از یمن در حج تمتع ۹۶ شرکت نمی‌کند / معاینه کامل زائران قبل از اعزام به حج

علی مرعشی  گفت: یمن در حج تمتع امسال شرکت نمی‌کند و هیچ نگرانی‌ای نسبت به شیوع بیماری وبا در بین زائران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: قبل از اعزام زائران معاینات حجاج توسط تیم پزشکی اموزش‌دیده انجام شده و آزمایشات لازم صورت می‌گیرد؛ و برای جلوگیری از هرگونه بیماری در کاروان‌ها بیماری تمامی زائران به‌طور دقیق توسط پزشکان بررسی خواهد شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: سلامت زائران ایرانی در هنگام ورود و خروج از کشور بررسی می‌شود همچنین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار در ایام حج کلاس‌های آموزشی لازم برای زائران برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: تزریق واکسن در سازمان هلال احمر انجام شده و معاینه کامل زائران قبل از اعزام توسط پزشکان متخصص و آموزش‌دیده سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد.

مرعشی یادآورشد: نسبت به سال گذشته دمای هوا در عربستان افزایش یافته است و این امر میزان زیادی از زائران را دچار گرمازدگی خواهد کرد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم برای کنترل این امر انجام شده است و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بیماری‌های تنفسی شایع در ایام حج صورت گرفته است.

وی گفت: بر طبق دستورالعمل‌های ارائه شده به پزشک کاروان‌ها حمل دارو‌های ضروری مانند دارو‌های قلبی، قند، فشار خون و. در ایام حج آزاد و حمل دارو‌های آرامبخش، خواب‌آور، مخدر و روانگردان ممنوع است؛ بنابراین نیروی انتظامی وظیفه بازرسی وسایل زائران و فرودگاه‌های کشور را بر عهده دارد و در صورت رؤیت هرکدام از دارو‌های ممنوعه با زائر خاطی برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟