دفن غیراستاندارد زباله‌ها در شهر یاسوج

سید اسدالله هاشمی در نشست هماهنگی مانور بزرگ پاکسازی محیط شهر یاسوج با بیان اینکه در شهر یاسوج محلی برای جمع‌آوری نخاله‌ها وجود ندارد اظهار داشت: در سراسر جاده‌های استان به‌ویژه در حوزه‌های بویراحمد و دنا مشکل نخاله‌های ساختمانی را داریم که امکان کنترل آنها برای شهرداری هم امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر سایت اصلی دفن زباله‌های شهر یاسوج است که در دوپشته دشت‌روم قرار داشته و به علت دفن غیربهداشتی زباله‌ها، گازهای سمی و خطرناکی تولید می‌شود که حتی تا حوزه سرآبتاوه هم نفوذ کرده است.

هاشمی عنوان کرد: در نشست کارگروه پسماند مصوب شد شهرداری یاسوج نسبت به ساماندهی پسماندهای شهر یاسوج اقدام کند که متاسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

وی ابراز کرد: وضعیت دفن زباله‌ها در حوزه بویراحمد نسبت به سایر نقاط استانی بحرانی‌تر بوده و نیازمند اقدامات جدی در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه صدا و سیما نیز باید پای کار آمده و در بحث فرهنگ‌سازی کمک کند، گفت: متاسفانه ما با صدا و سیما تماس می‌گیریم و صدا و سیما می‌گوید پول بدهید تا همکاری کنیم این در حالی است که طبق مصوبه کارگروه پسماند، صدا و سیما موظف به همکاری در خصوص فرهنگ‌سازی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟