پیگیری تجمیع بیمه‌ها اولویت "ائتلاف سپید" است

دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشست خبری ائتلاف سپید (لیست امید) انتخابات نظام پزشکی، ضمن اشاره به مشارکت پایین جامعه پزشکی در دور قبلی انتخابات این سازمان بیان کرد: مشارکت پایین در انتخابات نظام پزشکی پشتوانه قوی را برای این نهاد فراهم نمی‌کند. حضور کاندیداهای شاخص و همچنین استفاده از فضای مجازی باعث ایجاد شور و شوق در میان جامعه پزشکی شده است.

وی ادامه داد: ما با حضور گسترده و پشتوانه قوی می‌توانیم با دولت، وزارت بهداشت، رسانه‌ها و صداوسیما تعامل خوبی برقرار کنیم. یکی از دلایلی که در لیست ائتلاف سپید، مسوولان دولتی را قرار ندادیم، این است که استقلال Esteghlal سازمان حفظ شود. ما تقابل و دعوایی با دولت و سایر قوا نداریم، بلکه هدف سازمان نظام پزشکی تعامل مثبت و تامین حقوق جامعه پزشکی است. نقش این سازمان به عنوان یک نهاد مدنی در زمینه تعامل و رایزنی با سازمان‌ها و قوه‌های مرتبط به بحث سلامت مطرح است.

این کاندیدای ائتلاف سپید (لیست امید) در پاسخ به این پرسش که آیا حضور مدیرعامل فعلی سازمان تامین اجتماعی در این لیست به بحث تعرفه‌ها و تجمیع بیمه‌ها کمک می‌کند یا خیر؟ گفت: سازمان نظام پزشکی تلاش می‌کند که تعرفه‌ها به مقدار واقعی و همراه با رشد تورم ارزیابی شود. این موضوع جزو برنامه‌های ما قرار گرفته است. سازمان نظام پزشکی باید تعرفه‌ها را اعلام کند و اجرای آن براساس قانون Law فعلا برعهده دولت قرار دارد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما کسب اختیار تعرفه‌گذاری بخش خصوصی است.

ظفرقندی همچنین اضافه کرد: در موضوع تجمیع بیمه‌ها نظر دولت در قالب وزارت بهداشت و رفاه متفاوت است. حضور فردی از وزارت بهداشت یا سازمان‌های بیمه‌گر قطعا در یک تصمیم‌گیری کلان برای این موضوع موثر است.

این کاندیدای ائتلاف سپید (لیست امید)، صیانت از حقوق جامعه پزشکی، جلوگیری از آسیب به شان این گروه، تلاش برای ایجاد رابطه اخلاق‌مدارانه و محترم، رصد اخلاق پزشکی و حرفه‌ای، رسیدگی به حقوق و جایگاه پزشکان عمومی در نظام سلامت، رسیدگی به وضعیت دستیاران جامعه پزشکی، تنظیم ظرفیت‌های جامعه پزشکی از نظر پراکندگی و تربیت متخصص در رشته‌های مختلف، تعامل با سه قوه و توجه به اقتصاد سلامت را از جمله برنامه‌های ائتلاف سپید برای حضور در هفتمین دوره از انتخابات سازمان نظام پزشکی اعلام کرد.

به گفته وی همچنین قرار است این دوره از انتخابات به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟