تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور از مرز 122هزار تخت گذشت

علی صدرالسادات روز سه‌شنبه در جشنواره عمران سلامت افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت افزایش نسبت تخت بیمارستانی به بیماران از 1.6 در زمان حاضر به 2.3 در دولت دوازدهم است.

وی گفت: سرانه فضای بهداشتی کشور نیز که اکنون حدود 44 مترمربع است باید به 75 مترمربع در دولت دوازدهم برسد و در حوزه آموزش پزشکی نیز باید سرانه آموزشی را از 10مترمربع در زمان حاضر به 21.8 متر مربع در دولت آینده برسانیم.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت اضافه کرد: در سال 92 تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور حدود 100هزار تخت بود که حدود 50درصد آنها فرسوده بودند.

صدرالسادات افزود: برای جبران این کمبود هدف گذاری شد که در دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته شود که نه تنها این کار انجام شد بلکه موفق شدیم 25 هزار تخت بیمارستانی جدید را تکمیل کنیم و به مجموع بیمارستان‌های کشور اضافه کنیم.

وی گفت: با ایجاد تخت‌های بیمارستانی جدید در کشور حدود دو و نیم میلیون مترمربع فضای بیمارستانی کشور نوسازی شده یا ایجاد شده است که حدود یک میلیون و 600 هزار مترمربع آن فضای بیمارستانی جدید است.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت افزود: در دولت‌های گذشته حداکثر دو هزار تخت یبمارستانی در هر سال ساخته می‌شد و اگر با همان روال کار می‌کردیم اکنون 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور داشتیم اما با اقدامات سریعی که در دولت دوازدهم اجرا شد اکنون 122 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم و نسبت تخت بیمارستانی به بیماران از 1.6 به 1.9 رسیده است.

وی گفت: علاوه بر آن در دولت یازدهم 3400 خانه بهداشت جدید، 365 مرکز جامع سلامت، 750 پایگاه بهداشتی- درمانی حدود 390 کلینیک ویژه درمانی و 1800بلوک‌های زایمانی جدید ایجاد شد که یک رکورد در تاریخ اقدامات عمرانی در نظام سلامت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟