سازمان فضایی کشور در دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فضایی کشور و سازمان مدیریت بحران کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته شاهد حوادث Accidents گوناگونی در کشور بودیم که برای کنترل و تسلط بر حوادث، سازمان مدیریت بحران سیاست گذاری‌هایی انجام داد و در این راستا با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مورد نیاز از میزان خسارت‌ها کاسته شده است.

وی افزود: ماهواره‌های فضایی نیز می‌توانند زمان وقوع و محل دقیق حادثه Incident را مشخص کنند و قدرت تخمین میزان خسارات ناشی از حوادث را دارند.

نجار در خصوص بحران گرد و غبار اذعان کرد: موضوع گرد و غبار صرفا در ایران مطرح نیست بلکه در سایر کشور‌ها نیز این موضوع مطرح است و مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان آن‌ها ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: سازمان مدیریت بحران کشور از ظرفیت‌های موجود در بحث مدیریت بحران بهره می‌برد و پس از پایش تصاویری از محل حادثه با تجهیزات کافی حادثه را کنترل می‌کند.

وی گفت: در این سازمان به صورت ٢٤ ساعته و دقیق مشخص می‌شود که چه تغییر و تحولاتی در موقعیت جغرافیایی کشور از جمله فرونشست زمین یا سرد و گرم شدن آب دریا‌ها و غیره رخ داده است.

نجار در پایان عنوان کرد: با بهره گیری از ماهواره‌های فضایی می‌توانیم در زمانی که جنگل‌ها دچار حریق می‌شوند نسبت به اطفای آتش اقدام کنیم و مانع از آتش سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 279357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟