جشنواره ملی بازیهای ویدئویی آموزشی برگزار شد

نخستین جشنواره ملی بازیهای ویدئویی آموزشی با عنوان «سرگرم‌آموز» که با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و توسط هسته پژوهشی بازیهای رایانه‌ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، از هفته سوم خرداد ماه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سخنرانیهای علمی، پنلهای تخصصی و نشستهای دانشجویی همراه بود.

در این برنامه‌های ترویجی، موضوعاتی همچون محاسبات عاطفی در طراحی بازیهای رایانه‌ای آموزشی، بررسی نقش فناوری واقعیت افزوده در آموزش و نقش بازیهای رایانه‌ای در درمان مشکلات روح و روان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بازیهای آموزشی از جمله راهکارهایی هستند که استفاده از آنها برای فعال کردن متعلمان و ایجاد خلاقیت در آنها، یکی از مباحث اصلی و تخصصی حوزه آموزشی را تشکیل می‌دهد؛ بازی آموزشی یکی از موقعیتهای یاددهی یادگیری به شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان رسانه‌ای مفید و کارآمد در سطوح رسمی و غیررسمی مورد استفاده معلمان قرار گیرند.

هدف غایی این بازیها فقط تفنن یا پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه چنین بازیهایی، در ضمن ایجاد لحظاتی لذت‌بخش و فرح‌انگیز برای مخاطبان، با فراهم ساختن تجربه‌هایی نزدیک به تجربه‌های دست اول، یادگیری سریعتر و پایدارتر را سبب می‌شوند.

علاوه بر هسته پژوهشی مطالعات بازیهای رایانه‌ای آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی و ستاد فناوریهای نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ریاست جمهوری، مجموعه‌های دایرک، مرکز تخصصی بازی‌سازی دانشگاه اصفهان، انجمن علمی تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن علمی بازیهای رایانه‌ای و انجمن یادگیری الکترونیکی ایران از جمله مشارکت‌کنندگان در این رویداد ملی بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟