روغن دنبه خونگی + فیلم
حجم ویدیو: 10.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

به گزارش رکنا، برا تهیه دنبه خوب بهتر است از قصابی بخواهید که دنبه تازه بره نر به شما بدهد که بویش کمتر است و با این روشی که به شما می گویم تا حدود خیلی زیادی بوی دنبه از بین می رود و یک بوی مطبوع و خوشایندی می دهد.

طرز تهیه دنبه خانگی

دنبه را چرخ کنید. رویش آب سرد و نمک بریزید و هر دو، سه ساعت یکبار آبش را عوض کنید. به همین صورت 24 ساعت در یخچال باشد و هر سه ساعت یک بار عوض کنید. آخر سر بریزید در آبکش و بعد بریزید در قابلمه. یک لیوان آب بریزید و نصف لیوان سرکه و روی حرارت خیلی کم بگذارید تا ذوب شده و آبش کشیده شود و به روغن بیفتد.

حالا یک عدد سیب درختی و کمی نان سنگک و یک عدد پیاز بزرگ را خرد کنید و کمی ماست بریزید و بگذارید کامل سرخ و جزغاله شود. من چند عدد هل هم کوبیدم و با کمی زردچوبه اضافه کردم و بعد از نیم ساعت از روی حرارت برداشتم. بعد از اینکه از داغی افتاد صاف کنید و بریزید در شیشه و داخل یخچال نگهداری کنید.

همه مان می دانیم که دنبه بوی خاصی دارد و کسانی که حساسند متوجه این بو می شوند ولی با این روش بوی خوشایند و مطبوعی دارد و برای انواع دلمه ها و آش ها و خورشت ها می توانید پیاز و یک حبه سیر له شده را با آن تفت بدهید و استفاده کنید.

کدخبر: 924806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟