نکات مهم در تهیه پاستا آلفردو رستورانی

به گزارش رکنا، پاستا آلفردو یکی از غذا‌های خوشمزه و مشهور ایتالیایی است که با سس مخصوص تهیه می‌شود و پخت آن نیاز به رعایت فوت و فن‌های خاصی دارد.

پاستا در میان غذا‌های امروزی و مدرن بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد و می‌توان گفت یکی از منو‌های اصلی رستوران‌های مدرن به شمار می‌رود.

در ادامه این مطلب طرز تهیه پاستا آلفردو چیکن یا پاستا آلفردو با مرغ و قارچ را در خانه با روشی آسان همراه با ارائه نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه پاستا آلفردو با شما به اشتراک می گذاریم .

مواد لازم

پاستا پنه: ۵۰۰ گرم

قارچ: ۱۰ عدد

سینه مرغ: ۱ عدد

سیر: ۳ حبه

شیر: نیم لیتر

پنیر پارمسان: نصف لیوان

خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم

کره گیاهی: ۵۰ گرم

روغن زیتون: یک چهارم لیوان

جعفری: نصف لیوان

نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: برای تهیه پاستا آلفردو با قارچ و مرغ ابتدا باید یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس پاستا پنه را توی قابلمه آب جوش بریزید و کمی نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید. بعد از ده دقیقه که پاستا نرم شد، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سینه یا فیله مرغ را به شکل دلخواه برش بزنید و به آن نمک و فلفل سیاه بمالید. حالا توی یک ماهی تابه کمی کره را همراه با روغن زیتون داغ کنید و تکه‌های مرغ را توی ماهی تابه بگذارید و کمی تفت بدهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس شعله اجاق را کم کنید و در ماهی تابه را بگذارید تا مرغ با آب خودش و بخار کاملا پخته شود.

مرحله سوم: در این مرحله می‌خواهیم طرز تهیه سس آلفردو با قارچ را آموزش بدهیم که مهم‌ترین بخش تهیه پاستا محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که طعم یک پاستای خوب و خوشمزه کاملا به سس آلفردو و میزان شیر و خامه‌ای که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. در این مرحله ابتدا قارچ ها را ورقه ورقه کنید و توی یک ماهی تابه بریزید. صبر کنید تا کمی آب قارچ کشیده شود؛ سپس مقداری کره به آن اضافه کنید و قارچ را با کره تفت بدهید. حبه‌های سیر را رنده ریز یا له کنید و به قارچ اضافه کنید. سیر نباید بیشتر از چند ثانیه تفت بخورد؛ بنابراین بعد از چند ثانیه خامه صبحانه و شیر را به ماهی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملا حل شود و همه مواد با هم یکدست شوند. سپس پنیر پارمسان را همراه با جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به سس آلفردو اضافه کنید و زمان بدهید تا سس حدود پنج دقیقه با شعله کم بجوشد و به غلظت برسد.

مرحله چهارم: در مرحله آخر پاستا پنه آبکش شده را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام قسمت‌های پاستا کاملا با سس آغشته شوند. در ماهی تابه را بگذارید و حدود پنج دقیقه زمان بدهید تا پاستا با سس آلفردو روی شعله باشد و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. حالا پاستا آلفردو را توی ظرف سرو بکشید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید و با جعفری خرد شده و پنیر پارمسان روی پاستا را تزیین کنید، نوش جان.

5 نکته کاربردی

۱ ـ هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد.

۲ ـ بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.

۳ ـ سس پاستا آلفردو نباید بیش از حد غلیظ یا بیش از حد شل باشد. اگر پس از تهیه سس احساس کردید که سس آلفردو شما بیش از حد سفت و غلیظ شده است، کمی شیر به آن اضافه کنید.

۴ ـ هنگام تهیه سس آلفردو نباید سیر را بیش از چند ثانیه تفت بدهید. اگر سیر بیش از حد سرخ شود، عطر و بوی خود را از دست می‌دهد و طعم آن در پاستا احساس نمی‌شود.

۵ ـ در صورت تمایل می‌توانید برای غلیظ‌تر شدن سس آلفردو قبل از اضافه کردن شیر و خامه کمی آرد سفید به قارچ اضافه کنید. استفاده از آرد در ترکیب سس آلفردو با شیر و خامه کاملا اختیاری است.

کدخبر: 910467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟