طرز تهیه ماکارونی با لوبیا سبز

به گزارش رکنا، اگر دوست دارید کمی تنوع در طعم و مواد به کار رفته در ماکارونی تان بدهید این مطلب را دنبال کنید. ماکارونی آماده برا دم کشیدن است.

مواد لازم

ماکارونی 700 گرمی یک بسته

گوشت چرخ کرده 250 گرم

لوبیا سبز 250 گرم

پیاز 2 عدد بزرگ

نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، رب گوجه، پودرسیر    به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا مقداری روغن درون ماهیتابه می ریزیم و پیازها را سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شود. پیازها را کنار می گذاریم و در همان ظرف لوبیا سبز را سرخ می کنیم البته من همیشه لوبیا سبز را بخارپز می کنم ودر فریزر نگه می دارم؛ در این مواقع سریع تر سرخ می شود.

گوشت و نصف پیاز سرخ شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر وخیلی کم زردچوبه اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ظرف را می بندیم و شعله را کم می کنیم و  اجازه می دهیم با آبی که گوشت پس می دهد بپزد. وقتی آب گوشت تمام شد رب گوجه و نیمی از پیاز را که کنار گذاشته بودیم اضافه می کنیم تا کاملا به خورد هم بروند.

ماکارونی و زردچوبه را به آب در حال جوش اضافه می کنیم. اگر به مواد گوشت زردچوبه زیاد بزنیم رنگ رب را از بین می برد. برای همین من زردچوبه را داخل آب ماکارونی اضافه می کنم. بعد از 10 دقیقه آبکش می کنیم و ته ظرف را چرب کرده برای ته دیگ از نان یا سیب زمینی استفاده می کنیم و یک لایه ماکارونی و لایه بعد از مواد گوشتی می ریزیم تا آخر . اجازه می دهیم به مدت 45 دقیقه دم بکشد. نوش جون تان دوستان عزیز.

کدخبر: 873692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟