طرز تهیه چند بستنی سالم و کم هزینه

به گزارش رکنا، حالا که در فصل گرما هستیم خوردن خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خنک حتی بیشتر از قبل می‌چسبد. اگر شاغل باشید یا چند ساعتی بیرون از منزل باشید دوست دارید عطش خود را با یک نوشیدنی خنک برطرف کنید.

در روزهای گرم و طولانی تابستان خوردن یک بستنی، حسابی حال آدم را جا می‌آورد به‌خصوص کودکان که با شنیدن نام آن قشقرق به پا می‌کنند و همان لحظه بستنی می‌خواهند. در این شرایط با کمی خلاقیت و با چند عدد میوه تابستانی می‌توانیم یک بستنی سالم و کم هزینه درست کنیم؛ با ما همراه باشید تا طرز تهیه این بستنی ها را فرا بگیرید.

بستنی خوراکی خوشمزه و خوش‌رنگ و لعابی که حتی فکر کردن به آن هم دهانمان را به آب می‌اندازد و روح و روان را خنک می‌کند. می‌توان به جرئت گفت، این خوراکی خوشمزه در دل همه کودکان و حتی بزرگسالان جا دارد. با اینکه منبع خوبی از شیر و مواد انرژی‌زاست (البته از نوع لبنیاتی آن)، اما باید در مورد میزان مصرفش در کودکان و بزرگسالان که دچار اضافه وزن هستند و یا در خانواده سابقه بیماری دیابت وجود دارد، احتیاط شود.

اگر کودکی دارید یا کودک درون خودتان گاهی قشرق راه می‌اندازد و از شما بستنی می‌خواهد، می‌توانیم با کمی فکر وخلاقیت با استفاده از میوه‌هایی که در یخچالمان است و کسی میل به خوردنش را ندارد، بستنی مفید و کم‌هزینه برای خانواده درست کنیم. این همان به قول معروف یک تیر و دو نشان است برای کودکان و حتی بزرگسالانی که میوه نمی‌خورند! شاید با کمی بالا و پایین کردن و گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی درست کردن انواع اقسام کیک و کمپوت و بستنی و... به چشمان خورده باشد اما برای تهیه آن باید هزینه زیادی شود و شاید ترجیح بدهید همان مبلغ را برای خریدن یک محصول حاضر و آماده هزینه کنید به جای اینکه برای خرید مواد اولیه راهی بازار شوید؛ اما ما برایتان دستورهای درست کردن بستنی را طوری تهیه دیده‌ایم که بستنی بخورید اما آب در دلتان تکان نخورد.

چگونه یک بستنی مفید و کم‌هزینه درست کنیم؟

با شنیدن نام بستنی و به یاد آوردن قیافه «شیک و پیک» آن شاید برخی‌ها تصور کنند که درست کردن آن در منزل کار سخت، وقت‌گیر و پرهزینه‌ای باشد، اما سخت در اشتباهید! اگر شاغل هستید یا کاری بیرون از منزل دارید می‌توانید این بستنی را در کمتر از دو دقیقه آماده کنید و داخل فریزر بگذارید تا آمدن شما به منزل آماده شود و خودتان را به یک خوراکی خنک و مفید مهمان کنید.

اگر همین تازگی‌ها مهمان داشته‌اید و در یخچال میوه دارید یا اگر مدتی است که چند دانه میوه در یخچال‌تان مانده و میلی به خوردن آن نداشته‌اید، یا میوه‌هایتان در شرف خراب شدن هستند، بهتر است همین حالا دست به کار شوید.

با یک عدد موز، بستنی درست کنید

این بستنی را با یک عدد موز یخ‌زده و دو قاشق غذاخوری شیر می‌توانید درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. برای درست کردن این بستنی یک عدد موز را پس از یخ زدن با دو قاشق غذاخوری شیر داخل مخلوط کن بریزید. اگر قالب بستنی در منزل دارید این ترکیب را داخل آن بریزید و اگر هم ندارید مثل دوران بچگی‌هایمان داخل یک لیوان بریزید و یک قاشق را درون آن قرار دهید. حالا باید منتظر بمانیم تا یخ بزند. بعد از منجمد شدن بستنی خوشمزه شما آماده خوردن است.

اما اگر می‌خواهید بستنی‌تان جذاب‌تر شود، شکلات تخته‌ای را ذوب و مقداری بادام را خرد کنید و بستنی را داخل این ترکیب شکلات و بادام غوطه‌ور کنید. حالا باید یک ساعت دیگر هم زمان بدهید تا بستنی شکلاتی شما یخ بزند.

بستنی طالبی

شاید شما هم آن دسته از افرادی باشید که هیچ‌وقت نتوانسته‌اید یک طالبی را تا آخر آن بخورید و نصف آن دوباره برمی‌گردد به یخچالتان و آنقدر می‌ماند تا خراب و دور ریخته شود. اگر کمی طالبی دارید دست به کار شوید.

برای درست کردن بستنی طالبی چند برش مربعی از طالبی بسته به میل خودتان را در مخلوط کن بریزید و کمی آب لیمو ترش درون آن بچکانید. اگر دوست دارید شیرینی بستنی بیشتر باشد بسته به ذائقه خود مقداری عسل داخل این ترکیب بریزید. بعد از مخلوط شدن این ترکیب خوشمزه را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و بگذارید منجمد شود. بعد از چند ساعت بستنی طالبی شما آماده است.

بستنی توت فرنگی و گیلاس

توت فرنگی از آن دسته از میوه‌های به اصطلاح «قَرقَرو» است که اگر دو  روز در یخچال بماند و به آن توجهی نکنید زود خراب می‌شود. در این جور مواقع می‌توانید با آن بستنی درست کنید. برای درست کردن این بستنی چند عدد توت فرنگی و گیلاس یخ زده، دو قاشق ماست چکیده و کمی عسل برای کسانی که بستنی شیرین‌تر دوست دارند لازم است. بعد از اینکه توت‌فرنگی‌ها و گیلاس را در داخل مخلوط کن ریختید، این ترکیب را به ماست و عسلتان اضافه کنید و داخل قالب مورد نظرتان بریزید. بعد از منجمد شدن بستنی خوشمزه‌تان آماده خوردن است.

بستنی یخی تابستانه

میوه‌های تابستانه این روزها حسابی دلبری می‌کنند. اگر طرفدار میوه‌های تابستانی مثل هلو، شلیل، آلبالو، گیلاس، توت فرنگی و... این هستید و می‌خواهید کمی تنوع به خرج دهید و هوس بستنی هم کرده‌اید، میوه مورد نظرتان را داخل مخلوط کن بریزید و کمی عسل به آن اضافه کنید و مجدد ترکیب کنید و چند ساعتی داخل فریزر بگذارید. پس از منجمد شدن بستنی میوه‌ای یخی شما آماده برای میل کردن است.

بستنی لیوانی

بستنی لیوانی و اسکوپی هم طرفداران خود را دارد. برای درست کردن این خوراکی لذیذ یک عدد موز، چند قاشق شیر، کمی عسل و ماست چکیده لازم است. این مواد را داخل مخلوط کن تان بریزید و بعد از آماده شد داخل لیوان یا یک ظرف گود بریزید. سپس روی آن را سلفون بکشید و به مدت هفت ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از طی این زمان بستنی خوشمزه شما آماده است.

البته کسانی که کبد چرب دارند باید دقت کنند که خوراکی‌های سرد و یخی برایشان ضرر دارد و کمتر به سراغ این خوراکی‌های یخی و خنک بروند.

کدخبر: 815553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟