طرز تهیه کیک ردولوت یا مخملی قرمز

به گزارش رکنا ، کیک ردولوت یا مخملی قرمز به شرح زیر آماده می شود.

مواد لازم:

آرد قنادی ۲۲۰ گرم (۱ و ۳/۴ پیمانه)

شکر ۳۰۰ گرم (۱/۵ پیمانه)

تخم مرغ بزرگ ۴ عدد

کره آب شده ۱۷۰ گرم (۳/۴ پیمانه)

شیر پرچرب ۲۳۵ میلی لیتر ( ۱ پیمانه)

سرکه سفید ۱ قاشق غ

بکینگ پودر ۱/۵ قاشق غ

وانیل ۱ قاشق چ

پودر کاکایٔو رنگ روشن ۱۴ گرم(۲ قاشق غ)

رنگ ژله ای قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه:

مواد یخچالی را از نیم ساعت قبل از یخچال درمی آوریم. آرد،بیکینگ پودر و پودرکاکایٔو را الک می کنیم. سرکه را به شیر پرچرب اضافه می کنیم و ده دقیقه می گذاریم بماند تا باترمیلک به دست بیاید.

کره را ذوب می کنیم و شکر و کره را با همزن برقی خوب می زنیم تا کرم رنگ و سبک شود،تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از هر تخم مرغ کمی با همزن می زنیم و بعد از تخم مرغ آخر وانیل را هم اضافه کرده و کمی هم میزنیم و کمی رنگ قرمز ژله ای را به باترمیلک (مخلوط شیر و سرکه) اضافه می کنیم و کمی با همزن می زنیم.

بعد مخلوط آرد و پودرکاکایٔو و بیکینگ پودر را در دو مرحله اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط کرده و در آخر چند ثانیه با دور کند همزن می زنیم و کف دوتا قالب ۱۷ سانتی را چرب می کنیم و کاغذ روغنی می گذاریم و کاغذ روغنی را هم چرب می کنیم،(یکی از قالب های من رینگ بود به همین خاطر زیرش را با فویل پوشاندم.)

مواد کیک را در دو قالب می ریزیم و دو بار به سطح می زنیم تا حباب های هوا خارج شود و در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه قرار می دهیم تا بپزد (با توجه به دمای فرهای مختلف مدت پختش فرق می کند)

پخت کیک را با خلال دندان چک می کنیم. بعد از اینکه کیک پخت و خنک شد قسمت گنبدی آن را برش می زنیم و با دست خرد می کنیم و برای تزیٔین کیک نگه می داریم. بعد با کرم پنیری فیلینگ گذاری و کاور می کنیم و با خرده های کیک تزیٔین کرده و با کرم پنیری و ماسوره d2 شکوفه می زنیم.

برای کرم پنیری من ۳۰۰ گرم خامه فرم گرفته و ۲۰۰ گرم پنیر ماسکارپونه و دو قاشق غذاخوری پودر قند و نوک قاشق چای خوری وانیل را با همزن زدم تا فرم گرفت و کیک را با آن تزیٔین کردم.

حتما از پودرکاکایٔوی روشن استفاده کنید تا کیک تان تیره نشود، پودرکاکایٔوی من رنگش تیره بود رنگ کیکم کمی  تیره شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

از کدبانوی هنرمند

@ashpazi.shayli

کدخبر: 669898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟