آشپزی خلاقانه در روزهای کرونایی + دستور پخت در خانه

مواد لازم برای 2 نفر

4تکه فیله مرغ

2 ق س روغن زیتون

4 ق س آب پرتقال

(ترجیحا آبمیوه تازه باشد)

2 ق س عسل

نمک به مقدار کافی

5 عدد زردآلو یا آلو قیسی

1 فیله‌های مرغ را پس از شستن به نمک و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون آغشته کرده و در ظرفی دربسته در یخچال به مدت 10دقیقه بگذارید بمانند تا مزه‌دار شوند.

2 با یک قاشق سوپخوری روغن زیتون باقیمانده، کف یک تابه را چرب کرده و فیله‌های مزه‌دار شده را روی آن بگذارید تا با در بسته به مدت 10دقیقه روی حرارت ملایم بپزند. وقتی فیله‌ها پختند، نوبت به سس آنها می‌رسد.

3 عسل را با آب پرتقال مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا رقیق شود. آلوها یا زردآلوها را هم در کنار فیله‌ها در تابه بگذارید. نصف مقدار سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روی فیله‌ها ریخته، در تابه را بگذارید و با درجه ملایم حدود 10دقیقه حرارت دهید.

4 بعد از این مدت باقیمانده سس را روی فیله‌ها بریزید تا مزه عسل و پرتقال به خوبی به خورد فیله‌ها برود و آنها را مزه‌دار و خوشرنگ کند. بعد از چند دقیقه که سس کمی غلیظ شد می‌توانید حرارت را خاموش کرده و فیله‌ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ریخته و سرو کنید.

فوت و فن

زردآلو یا آلو قیسی در هنگام پخت با فیله مرغ و سس عسل و پرتقال شکل زیبایی به خود می‌گیرد. البته اگر از کمپوت که پخته شده و نرم است استفاده می‌کنید، می‌توانید با پشت چنگال آنها را له کرده و با سس مخلوط کنید و برای سرو کردن کنار فیله‌ها بگذارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟