هَواری ماهی و طرز تهیه / یک غذای خوشمزه جنوبی

هَواری ماهی / به گزارش رکنا ، ماهی به عنوان گوشت سفید سرشار از مواد مغذی است که به عنوان وعده غذایی کامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه طرز تهیه هواری ماهی را به شما می آموزیم. یک غذای خوشمزه که می تواند یک وعده غذایی مناسب برای شما و خانواده تان باشد.

مواد لازم برای 4 نفر

200 گرم ماهی شیر

1 بوته سیر

2 ق س پیازداغ

2 عدد گوجه فرنگی

2 /1 بسته تمبرهندی

3 ق س گشنیز خرد شده

3 پیمانه برنج

نمک، فلفل‌قرمز، زردچوبه و

زعفران دم کرده

به میزان لازم

2 پیمانه آب

روغن به میزان لازم

1 ابتدا تمبرهندی را در 2پیمانه آب ولرم خیس و حل کرده، آن را صاف کنید. حالاماهی‌ها را به قطعات 4 سانتی‌متری برش بزنید و در تمبرهندی آماده شده بخوابانید. سیر را له کنید و نمک، زردچوبه و پیازداغ را به آن اضافه کنید. سپس گوجه فرنگی را پوست کنده و رنده کنید.

۲ ماهی را از تمبرهندی درآورده و با سیر، پیازداغ، نمک و زردچوبه کمی سرخ کنید. حال تمبرهندی، گوجه فرنگی و فلفل را هم به مواد اضافه کنید و بگذارید تا ده دقیقه بپزد.

۳ برنج را طبق روال معمول بعد از نیم ساعت خیساندن و خواباندن در آب و نمک آبکش کنید و از مایه ماهی، تمبرهندی و دو قاشق از گشنیز لای برنج بریزید و آن را دم بگذارید. بعد از دم کشیدن پلو را در دیس بکشید و روی برنج، باقی مانده گشنیز را همراه با زعفران و روغن بریزید.

یه جور دیگه

برای آنکه پوست گوجه فرنگی ها به راحتی کنده شود،ابتدا آنها را داخل آب جوش قرار داده و بعد از10 دقیقه داخل آب سرد بگذارید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟