رشته تپک و طرز تهیه

رشته  تپک / به گزارش رکنا ، رشته تپک غذای جنوبی است که می توانید آن را بپزید و در کنار خانواده از میل کردن آن لذت ببرید .

مواد لازم برای 4 نفر

۶ عدد بادمجان

1 ق م فلفل قرمز

1 ق م زردچوبه

1 ق م نمک

1 ق م گرد لیمو

۱۰۰ گرم کره

2 /1 پیمانه کشمش پلویی

2 /1 پیمانه روغن

۶۰۰ گرم رشته بو داده

4 عدد پیاز درشت خلالی و خرد شده

1 ابتدا بادمجان‌ها را بشویید، با کلاهک و پوست برش‌های طولی بزنید و داخل روغن سرخ کنید. بادمجان های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی جذب دستمال شود.

۲ پیاز ها را خلالی خرد کرده و با روغن و زردچوبه تفت دهید. نمک و فلفل را افزوده و در آخر کشمش شسته و خشک شده را اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید.

۳ داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و رشته ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا نرم شوند. البته این میزان بستگی به این دارد که رشته در چه مدتی نرم می‌شود. حالا رشته‌ها را آبکش کرده و کمی آب سرد روی رشته‌هابریزید.

۴ داخل قابلمه کمی روغن ریخته، ته‌دیگ دلخواه خود را - نان یا سیب‌زمینی -کف آن بچینید. حالا روی نان یا سیب زمینی ای که برای ته دیگ قرار داده اید ، مقداری از رشته ها را بریزید لایه بعدی مخلوط پیاز داغ و کشمش است سپس بادمجان‌ها ی سرخ شده را روی این مخلوط بچینید این کار را آنقدر تکرار کنید که رشته، بادمجان و مایه کشمشی تمام شود . حالا کره آب شده را با گرد لیمو روی حرارت کمی تفت دهید ، روی غذا بریزید و مدت 20 دقیقه دم کنید.

فوت و فن

جنوبی ها رشته ای که برای این غذا استفاده می کنند محلی و تفت داده شده است و بوی خامی نمی دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟