با سینه مرغ ناگت مرغ خانگی درست کنید

مواد لازم

سینۀ مرغ تکه‌شده: ۵۰۰ گرم

نمک: به مقدار لازم

پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری

جعفری تازه: به مقدار لازم

فلفل سیاه: یک قاشق چای‌خوری

پاپریکا: یک قاشق چای‌خوری

فلفل سفید: یک قاشق چای‌خوری

پودر سیر: یک قاشق چای‌خوری

جعفری خشک: یک قاشق غذاخوری

آرد چندمنظوره: یک فنجان

تخم مرغ: دو عدد

پودر سوخاری: به مقدار لازم

طرز تهیۀ

برای تهیۀ این ناگت‌های خوشمزه، باید در اولین مرحله، گوشت سینۀ مرغ را به قطعات کوچک برش بزنید. حالا سینۀ مرغ خرد‌شده را به‌همراه نمک، پودر سیر، پودر سبزیجات، پاپریکا، قلقل قرمز، تخم‌مرغ و جعفری تازه در دستگاه مخلوط‌کن ریخته و باهم میکس کنید. حالا مخلوط ناگت را درون ظرف دیگری منتقل کنید و به مرحلۀ بعدی بروید.

پودر سوخاری را درون یک بشقاب بزرگ ریخته و با مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید تا مزه‌دار شود. به‌همین‌ترتیب آرد و تخم‌مرغ را هم در ظرف‌های جداگانه بریزید. حالا مخلوط ناگت را به‌صورت مستطیل‌های کوچک درآورده و با انگشتانتان شکل دهید. مطابق ویدئو، هر عدد ناگت را ابتدا درون آرد سفید و سپس در تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانید. ناگت‌‌ها را درون یک سینی بچینید و وقتی همۀ آن‌ها مزه‌دار شدند، می‌توانید آن‌ها را سرخ کنید. به این منظور دورن یک تابه مقداری روغن بریزید و اجازه دهید حسابی داغ شود. اگر به فکر سلامتی‌تان هستید بهتر است از روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد استفاده کنید. ناگت‌ها را برای دو یا سه دقیقه در روغن داغ قرار دهید و سپس پشت‌و‌رو کنید تا سمت دیگر هم برشته شود.

ناگت مرغ خوشمزۀ شما در همین مرحله آمادۀ سرو است. بهتر است ناگت‌ها را پس از سرخ شدن، درون صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. این غذای خوشمزه را می‌توانید با هر نوع سس دلخواهی به عنوان یک شام سبک سرو کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟