با ۹۲۳ تاسیسات گردشگری به دلیل گران فروشی برخورد شد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نشست خبری در پاسخ به پرسش رکنا درباره آمار اقامتگاه‌های غیررسمی و چادرخوابی ، گفت: ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب ـ اقامت، مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری است که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب آن به اقامتگاه‌های رسمی مربوط می‌شود که ۲.۵ درصد رشد را در اقامتگاه‌های رسمی نشان می دهد.

معاون گردشگری با بیان اینکه با همکاری تشکل ها امسال هیچ‌گونه افزایش نرخی در تأسیسات گردشگری اعمال نشد و نظارت‌های جدی‌تری بود، با اشاره به ثبت‌ نرخنامه‌ها در سامانه نماد، اظهار کرد: ۳‌هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخنامه بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران‌فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال هم عودت داده شد.

او همچنین مجموع آمار ورودی مسافران و گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر اعلام کرد که این آمار در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر اعلام شد.

شالبافیان درحالی رشد سفر اتباع خارجی به ایران را در سال گذشته ۵۸ درصد اعلام کرد که گفت: شاهد افزایش سفر گردشگران و مسافران انفرادی به ایران هستیم، هرچند سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورود از طریق تورهای گردشگری است.

معاون گردشگری همچنین تاکید کرد: هزینه‌کرد عوارض خروج از کشور باید صرف تقویت زیرساخت‌ها و کسب‌وکارهای گردشگری شود. پیگیر تحقق آن هستیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین مدیریت سفرها برای کاهش سوانح رانندگی و مدیریت پسماند و زباله را از جمله برنامه‌های‌ کاری این ستاد در سال جدید برشمرد.

کدخبر: 988736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟