با این 10 روش مردان شیطان صفت را گرفتار کنید! + فیلم
حجم ویدیو: 47.40M | مدت زمان ویدیو: 00:06:27

تجاوز، اتفاقی تلخ وهولناک که برای برخی از افراد جامعه رخ می دهد. تجاوز جزء جرایمی که پلیس و دستگاه قضایی به شدت با آن برخورد می کنند. اینطور نیست که تجاوز فقط برای دختران و زنان رخ دهد. گاهی اوقات حتی پسران کودک ،نوجوان و جوان نیز مورد تجاوز قرار می گیرند. اما پس از وقوع تجاوز با چند راهکارزمینه دستگیری فرد متجاوز را فراهم می شود.

اخیرا اخبار متعدد راجع به تجاوز جامعه را در شوک فرو برده است و از مردم عادی تا مسئولین و مقامات را به واکنش و تامل واداشته است. اثبات ادعای افرادی که مورد تجاوز قرار میگیرند در برخی موارد با مشکلاتی مواجهه است به عنوان نمونه زنانی که مورد تجاوز واقع می شوند، باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت جهت اعلام شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کنند و لازم است مدارک و اسنادی که نشان دهنده صحت ادعای آنان است به همراه داشته باشند تشخیص تجاوز جنسی به عهده پزشک قانونی است و این تشخیص گاه به علت نبود علامت مثبت تقریباً غیرممکن است.

مهمترین اقدامات، جهت جمع‌آوری مدارک کافی بلافاصله پس از وقوع جرم به نظر کارشناسان حقوقی موارد زیر است:

1/ در صورت وقوع تجاوز، بلافاصله محل امنی بیابید. با مطمئن‌ترین شخص زندگی خود تماس بگیرید و از او بخواهید برای ساعت‌های پس از وقوع بزه کنار شما بماند. رفتار هیجانیِ لحظه‌های بعد از وقوع تجاوز، عمده‌ترین عامل از بین بردن مدارک است.

2/در پرونده های زیادی دیده شده است  وقتی تجاوزی صورت می گیرد زنان و پسران از ترس آبرویزی سکوت می کنند و همین موضوع به متجاوز اجازه می دهد با سوء استفاده از عکس وفیلم های احتمالی، قربانیان خود را بارها و بارها تحت تجاوز قرار دهند. این درحالی است که می توان با اعتماد به مراجع قضایی و پلیس از ادامه این روند جلوگیری کرد.

3/ قبل از معاینه کامل توسط پزشک قانونی، مدارک و شواهد تجاوز را از بین نبرید.حمام نروید و دندانهای خود را مسواک نزنید. لباس‌های خود را با دقت در بیاورید و در پلاستیک تمیزِ دربسته‌ای نگه‌داری کنید. تمام جزئیات به ویژه زمان‌ها، مکان وقوع و جزئیات صحنه تجاوز را یادداشت کنید

4/ در تجاوز سفید،میان متجاوز و قربانی، رابطه آشنایی وجود دارد.اسامی همه افرادی که به نوعی شاهد ملاقات شما بوده‌اند را بخاطر بیاورید. اگر مدت کوتاهی قبل از وقوع تجاوز در مکانی غذا خورده‌اید، به سینما رفته‌اید و یا از فروشگاهی خرید کرده‌اید، نام و آدرس آن را در جایی بنویسید.

5/ اگر گمان می‌کنید به شما داروی خواب‌آور یا مواد مخدر یا الکل داده شده است بخواهید از شما آزمایش خون و ادرار گرفته شود. با در جریان گذاشتن پزشک، از او بخواهید ضمن بررسی دقیق میزان جراحات، خطر بیماری‌های مقاربتی و حاملگی ناخواسته را در نظر بگیرد.

6/ تصویر، صوت و تمامی مدارک الکترونیک از جمله لاگ تماس، پیامک، ایمیل،اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیس‌بوک و...، از جمله دلایل اثبات ادعای شما محسوب می‌شوند. بنابراین کلیه مستندات و پیامهای تهدید و اخاذی احتمالی بعدی را با دقت و حساسیت جمع‌آوری و در چند نسخه کپی و نگه‌داری کنید.

7/در صورت تمایل می‌توانید در مراجعه اولیه به کلانتری، از افسر ارشد، تقاضا کنید تحقیقات مقدماتی در کلانتری توسط افسر زن و با حفظ محرمانگی صورت گیرد. کلیه واحدهای کلانتری و پلیس آگاهی، موظفند از نیروی کافی پلیس زن برای ارائه خدمات انتطامی به بانوان، استفاده کنند.

8/ اگر پس از تجاوز فرصت داشتید بلافاصله با پلیس تماس بگیرید تا قبل از فرار مجرم مأموران او را در صحنه جرم دستگیر کنند.

9/یک نشانه از فرد متجاوز که به صحت گفته های شما کمک می کند به خاطر بسپارید. این نشانه می تواند یک خال، یک خالکوبی و یا یک جای زخم باشد.

10/ با توجه به آثار روحی مخرب تجاوز،حتما به مشاوره و ورانشناس مراجعه کنید.

کدخبر: 745221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
جعفر پاکزاد جعفر پاکزاد
آیا این خبر مفید بود؟