از شیره انگور در پاییز و زمستان غافل نشوید

شیره انگور در درمان بیماری ها کاربرد دارد.

به گزارش رکنا، متخصص طب سنتی گفت: یکی مهمترین خواص شیره انگور خاصیت انرژی‌زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی به شمار می‌رود.

بهنام یوسفیان در خصوص اهمیت مصرف شیره انگور در فصل سرد سال، اظهار کرد: شیره انگور به دلیل خواص و مواد معدنی فراوان جز سالم و مقوی‌ترین مواد غذایی به شمار می‌رود. یکی مهمترین خواص شیره انگور خاصیت انرژی‌زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی به شمار می‌رود.

شیره انگور مفید برای جراحی

وی با اشاره به فواید شیره انگور در درمان بیماری‌ها، ادامه داد: شیره انگور بسیار مقوی و مغذی است و برای افرادی که بر اثر بیماری طولانی مدت و یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند پیشنهاد بسیار خوبی است، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های ضروری در شیره انگور، این ماده غذایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

متخصص طب سنتی تصریح کرد: از جمله بیماری‌های قابل درمان با شیره انگور یرقان یا زردی، ضعف اعصاب، کک‌مک، دردهای روماتیسم و امراض شریانی و وریدی است که مصرف شیره انگور نقش به سزایی در درمان این بیماری‌ها ایفا می‌کند.

شیره انگور خون‌ساز خوشمزه

وی با تاکید بر اینکه یکی از مؤثرترین خواص شیره انگور خاصیت پاک کنندگی آن است، اضافه کرد: مصرف شیره انگور باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیرمفید بدن می‌شود و در نتیجه پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده است، این ماده غذایی ضد نفخ است و به خون‌سازی نیز کمک می‌کند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: سطح کالری شیره انگور بسیار بالا است و از این رو مصرف این ماده غذایی برای افرادی که دچار ضعف عمومی هستند، بسیار مفید است. همچنین افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند یا افرادی که بسیار لاغر هستند، جهت بهبود ضعف خود می‌توانند از شیره انگور استفاده کنند.

شیره انگور ضد لک پوست

وی با اشاره به خواص شیره میوه انگور برای پوست، افزود: وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای پوست در شیره انگور باعث شده است یکی از خواص شیره انگور حفظ سلامتی پوست باشد. از این شیره می‌توان به طور مستقیم بر روی پوست‌های دچار لک استفاده کرد؛ مصرف آن بر روی پوست موجب سفت شدن پوست می‌شود و از پیری پوست جلوگیری می‌کند به همین دلیل در تولید بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از عصاره انگور استفاده می‌شود.

کدخبر: 733285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟