درمان لکه های قهوه ای پشت دست بعد از 40 سالگی

برای برخی از افراد لکه‌های قهوه‌ای پشت دست، ناخوشایند هستند. زیرا این لکه‌ها زیبایی دست‌ها را تحت تأثیر قرار داده و موجب می‌شوند که دست‌ها پیرتر به نظر برسند.

افزایش سن، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید (مخصوصاً به هنگام رانندگی) از دلایل اصلی این لکه‌ها هستند.بر خلاف تصور عوام، این لکه‌ها هیچ ارتباطی با کبد چرب یا نارسایی کبدی ندارند.

مصرف ضدآفتاب پشت دست و پوشیدن دستکش تیره

برای پیشگیری از ایجاد این لکه‌ها، مصرف منظم ضد آفتاب پشت دست و پوشیدن دستکش تیره از سنین پایین توصیه می‌شود.هر چند این لکه‌ها اغلب بعد از سن چهل سالگی بروز پیدا می‌کنند، شروع ایجاد آنها از دوران نوجوانی و جوانی است.پس برای پیشگیری از ایجاد این لکه‌ها، مراقبت از پوست دست، باید از سنین پایین شروع شود.

این لکه‌ها با داروهای موضعی قابل درمان نیستند و روش‌های درمانی موجود برای درمان این ضایعات عبارتند از:

لیزر درمانی، پیلینگ ضایعات با TCA و کرایو

با توجه به این که بعد از پیلینگ و کرایو ممکن است عوارضی بروز پیدا کند، یکی از بهترین و کم عارضه ترین درمان‌های لکه‌های قهوه‌ای پشت دست، درمان ضایعات با لیزر است.

فرآیند درمان شامل سه جلسه لیزر تراپی به صورت ماهیانه یک بار می‌باشد.بهترین زمان برای درمان، فصل پاییز و زمستان است، چون در این فصول شدت نور خورشید بسیار کمتر و در نتیجه مراقبت از پوست بعد از لیزر آسان‌تر است.

مراقبت‌های بعد از درمان با لیزر شامل: استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، کرم‌های ضد التهاب و مخصوصاً ضد آفتاب می‌باشد.

مزیت مهم درمان ضایعات قهوه‌ای پشت دست با لیزر اینست که معمولاً این روش و بدون درد و بدون عارضه می‌باشد.

برای درمان این ضایعات به هیچ وجه، درمان‌های خانگی توصیه نمی‌شوند، چون در بسیاری از مواقع باعث سوختگی پوست و بروز تیرگی‌های شدیدتر از لکه‌های قهوه‌ای می‌شوند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟