نقشه برای همکلاسی دبیرستانی در نیمه شب یک مهمانی / آن شب شوم!

شماره تماس ناشناس برای چندمین بار روی تلفن همراهش افتاد، در روز‌های گذشته نیز از همین خط چندبار با او تماس گرفته بودند، اما نتوانسته بود پاسخ بدهد. مرد جوان که کنجکاو شده بود، بالأخره جواب تماس را داد. فرد غریبه‌ای آن سوی خط او را می‌شناخت، ولی مرد جوان او را بجا نیاورد. کمی بعد مشخص شد که فرد غریبه، یکی از دوستان زمان دبیرستانش است که بعد از یافتن شماره تماس هم کلاسی اش با او تماس گرفته است. ظاهرا همه چیز خوب پیش می‌رفت و یک رفاقت جدید در حال شکل گیری بود، غافل از اینکه این رفاقت دوباره به قیمت از دست دادن ۴۰۰ میلیون تومان از اموالش خواهد شد.

مرد جوان بعد از کمی دوندگی توانسته بود با دریافت مرجوعه قضایی، برای پیگیری شکایتش به پلیس فتا ی خراسان رضوی مراجعه کند. وقتی مقابل کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، مدعی شد که چند روز است از خواب و خوراک افتاده است و نمی‌داند چطور کلاهی به این گشادی به سرش رفته است.

شاکی مدعی بود که تابه حال به هیچ فردی اعتماد نکرده و هیچ کس از جزئیات حساب‌های او خبر نداشته و خودش اطلاعات شخصی اش را به هیچ کس نداده است.

در حالی که شاکی با یک معمای پیچیده به سراغ پلیس فتا آمده بود تحقیقات درباره این پرونده با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی آغاز شد.

مرد جوان از ارتباط دوباره با دوستان دوران دبیرستانش خوشحال بود. آن‌ها چندین بار دیگر هم تلفنی با هم صحبت کردند که بیشترش به مرور خاطرات قدیم و اطلاع گرفتن از وضعیت حال هم کلاسی هایشان بود. در این میان دوست بازیافته اش به او گفت که با یکی دیگر از هم دوره‌ای هایشان در مشهد خانه مجردی دارند و از او خواستند تا شبی را پیش آن‌ها بیاید و بد بگذراند.

بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا درباره شکایت مرد مشهدی آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرد از سال‌ها قبل وارد حوزه رمز ارز‌ها شده و در طول این سال‌ها توانسته مبلغ قابل توجهی رمزارز تهیه کند.

نقشه دزدی ارز دیجیتالی

مأموران متوجه شدند که ارزش ریالی و به روز ارزهای دیجیتال که در اختیار این فرد بوده مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدتی گذشت تا اینکه مرد جوان توانست با دوستان جدیدش قراری بگذارد. او در قرار از پیش تعیین شده شبی را به خانه این افراد رفت. آن‌ها تا پاسی از شب بیدار بودند و با نقل خاطرات قدیم و شیطنت‌های دوران تحصیل حسابی سرگرم بودند.

بخشی از صحبت‌های آن‌ها نیز حول و حوش مباحث مالی و کار‌هایی که می‌کنند چرخید. آن شب را سه رفیق قدیمی در فضایی دوستانه به صبح رساندند و فردای آن روز هر کدام پی کار خودشان رفت.

آغاز بررسی‌های تخصصی در فضای سایبر نشان می‌داد که حساب رمزارز شاکی به صورت ناگهانی تخلیه و به حساب‌های دیگری منتقل شده است.

شاکی مطمئن بود رمز ورود به کیف دیجیتالش را به هیچ فردی نداده است و هرگز وارد دنیایی که شیادان فضای مجازی آن را طراحی کرده اند نشده است. اما خالی شدن ناگهانی کیف پول دیجیتال مال باخته نشان از آن داشت که افرادی ناشناس به رمز ورود آن دسترسی داشته اند.

پی جویی‌های پلیس فتا آن‌ها را به تاریخ و زمانی رساند که در آن لحظه رمزارز‌های شاکی به سرقت رفته بود. با به دست آمدن این سرنخ، مأموران از او خواستند تا به یاد بیاورد در آن تاریخ و زمان کجا بوده است.

دقایقی بعد او فهمید که این تاریخ و ساعت مربوط به همان شبی است که در خانه دوستان جدیدش بوده است.

با کشف این سرنخ مأموران از دوستان جدید این فرد خواستند تا برای پاره‌ای توضیحات به پلیس فتا مراجعه کنند. با حضور این افراد در پلیس فتا و سرنخ‌های موجود در پرونده، همه چیز علیه این افراد بود. هر چند آن‌ها مدعی شدند که نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است، اما بازجویی‌های تخصصی دست آن‌ها را رو کرد و آن‌ها ناچار به اعتراف شدند.

شب از نیمه گذشته بود که سه رفیق قصد کردند که بخوابند. ساعتی بعد وقتی صدای خر و پف مهمان بلند شد، دو فرد دیگر پاورچین پاورچین پس از برداشتن لپ تاپ مهمانشان آن را در اتاق دیگری روشن کردند.

آن‌ها که در لابه لای صحبت هم کلاسی قدیمی شان شنیده بودند او در بازار رمزارز موفق بوده و ارز زیادی برای خودش ذخیره کرده، با سوءاستفاده از همین موضوع بلافاصله تمام ارز‌ها را به حساب‌های دیگری منتقل کردند و بعد هم لپ تاپ را سر جایش برگرداندند.

به گفته سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، متهمان پس از اعتراف و پذیرش بزه انتسابی، اعلام کردند که همه رمزارز‌ها را به شاکی برمی گردانند که در نهایت این افراد به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شدند.

کدخبر: 782194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟