کلاهبرداری میلیاردی نوزاد فروشان قلابی

به گزارش رکنا، سردار مرتضی میرزایی در این رابطه اظهار کرد: در پی ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش نوزاد ، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بهره گیری از روش های علمی و فنی، موفق به شناسایی ۸ نفر از گردانندگان این صفحات در استان های مختلف کشور شدند.

سردار میرزایی در ادامه گفت: پس از هماهنگی های قضایی، این افراد که با وعده خرید و فروش نوزاد در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کردند در عملیاتی غافلگیرانه به دام افتادند.

وی اذعان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۲۱ نفر از افراد متقاضی در استان مازندران و سایر استان های کشور به مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال اعتراف کردند.

میرزایی همچنین بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است به مردم توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدها و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کدخبر: 779850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟