درمان چاقی با یک پروتئین

به گزارش رکنا، محققان اعلام کردند پروتئینی به نام GKN 1 که به طور انحصاری در معده تولید می‌شود، در برابر هضم مقاوم است و غذا را به روده منتقل کرده و با میکروب‌های روده ارتباط برقرار می‌کند. محققان دریافتند که مهار پروتئین GKN 1 منجر به اختلاف زیادی در وزن و سطح چربی در بدن می‌شود، به این معنی که کنترل سطح این پروتئین در سطح پایین به کاهش وزن و مبارزه با چاقی کمک می‌کند.

این مطالعه نشان داد که با بررسی باکتری‌های خوب روده به نام میکروبیوم، محققان توضیح دادند که چگونه بدن ما متابولیسم و ​​تجمع چربی‌ها را در بدن تنظیم می‌کند، که می‌تواند به معرفی روش‌های درمانی جدید برای چاقی کمک کند.

نقش پروتئین GKN 1 و باکتری‌های مفید در روده در وزن اشخاص

محققان با نظارت و اندازه گیری متابولیسم و ​​سطح کالری و تری گلیسیرید، در مقایسه با سطح این پروتئین در بدن ما، تجزیه و تحلیل در مورد نقش پروتئین GKN 1 و باکتری‌های مفید در روده را انجام دادند.

محققان دریافتند که نمونه مطالعه موش‌هایی که حاوی پروتئین GKN 1 نبودند، با وجود مصرف همان مقدار غذا هنگام رعایت رژیم غذایی پرچرب، سبک‌تر و دارای مقادیر کمتری از چربی بدن لاغرتر بودند. این نمونه بدون پروتئین معده در برابر افزایش وزن و چربی اضافی بدن مقاوم است.

چه زمانی بدن در برابر چاقی مقاومت می کند؟

محققان تأکید کردند که هنگام کنترل سطح پروتئین GKN 1 بدن می‌تواند در برابر چاقی مقاومت کند، که سلامتی فرد را تهدید می‌کند و منجر به بیماری‌های جدی مانند سرطان و کبد چرب می‌شود.

این در حالی است که آماری که توسط مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده منتشر شده نشان می‌دهد که میزان چاقی در بزرگسالان به ۴۲.۴ ٪ در ایالات متحده افزایش یافته است و علاوه بر این خطر سکته مغزی، دیابت، برخی از انواع سرطان و سایر موارد ضدسلامتی را در فرد افزایش می‌دهد.

کدخبر: 689580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟