دستور تهیه بورک خانگی/میان وعده ای لذیذ

مواد لازم

تره‌فرنگی: ۱٫۵ کیلو

یوفکا: شش عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

فلفل گوشتی: به مقدار لازم

فلفل سیاه: به میزان لازم

آرد: سه قاشق غذاخوری

نشاسته: سه قاشق غذاخوری

کره ذوب شده: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در ابتدا تره‌فرنگی‌ها را به‌صورت نازک خرد می‌کنیم. حالا تره‌های خرد‌شده را در مقدار کمی روغن مایع ریخته و بپزید. مواد را در حرارت بالا تا کشیدن کامل آب تره‌ها بپزید، تا‌جایی‌که آب تره‌ها به طور کامل گرفته شود. در حین پختن ،فلفل گوشتی و فلفل سیاه را نیز به اندازه دلخواه به مواد اضافه و مخلوط کنید. بعد از پخت مواد، آن را در کناری قرار دهید تا خنک شود.

طرز تهیه

حالا نوبت درست‌کردن سس بورک خوشمزه رسید. برای تهیه سس، آرد و نشاسته را به میزان گفته شده در بالا، با هم مخلوط کنید. در یک پیمانه، سه قاشق غذاخوری کره ریخته و مابقی پیمانه را با روغن مایع پُر کنید. ترکیب درست شده را روی مخلوط آرد و نشاسته بریزید و خوب مخلوط کنید. بدین‌ترتیب سس بورک ما آماده شد.

در این مرحله خمیر یوفکا را باز کنید. از سس تهیه‌شده روی آن به مقداری بریزید که همه جای خمیر روغنی شود. بعد از اینکه خمیر روغنی شد، ترکیب آرد و نشاسته را با الک روی خمیر الک کنید. با این کار بورک ما بسیار ترد و خوشمزه خواهد شد. خمیر یوفکای دوم را نیز روی یوفکای اولی پهن کرده و مراحل را مثل خمیر قبلی تکرار می‌کنیم. حالا یوفکاها را به چهار قسمت مساوی برش می‌دهیم. سپس تره‌فرنگی‌های پخته و خنک‌شده را مطابق آنچه در ویدئو نشان داده می‌شود، روی یوفکا می‌ریزیم. بعد از گذاشتن مواد، خمیرها را به داخل می‌پیچیم. دقت داشته باشید که خمیرها را خیلی زیاد فشار ندهید و محکم نپیچید. بورک ما آماده است تا شما آن‌ها را داخل یک ظرف دایره‌ای گذاشته و دور هم بپیچید.

در یک طرح پیچش متفاوت بورک، شما می‌توانید بعد از روغنی کردن یوفکا، خمیر را به قسمت‌های بیشتری تقسیم کنید تا بورک‌های کوچک‌تر داشته باشید. به‌طور‌مثال ابتدا به چهار قسمت برش داده و سپس هر برش را به قسمتهای چهار یا پنج تایی تقسیم کنید (در ویدئو نشان داده می‌شود). بعد از برش‌دادن، خمیرها را به داخل پیچیده و داخل سینی فر قرار دهید.

برای سرخ‌شدن سطح بورک‌ها، باقیمانده سس را با فرچه روی آن‌ها می‌کشیم. ۲۰ تای ۱۵ دقیقه زودتر، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. بورک‌های آماده‌شده را ۱۵ دقیقه داخل فر با دمای ۲۰۰ درجۀ سانتیگراد قرار داده و بعد از پختن خمیر یوفکا آن را از فر خارج می‌کنیم. بورک خوشمزه ما آماده است. امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟