بهترین زمان مصرف ویتامین ها

به گزارش رکنا، ویتامین ها برای بدن بسیار مفیدند اما باید بدانید هر ویتامین را در چه زمان مصرف کنید تا برای بدن تان مفید باشد.

ویتامین دی:

ویتامین دی

بهترین زمان مصرف ویتامین دی بعد از ناهار است. ویتامین دی با دوز 1000 و 2000 را به صورت روزانه و دوز 50000 را ماهی یک عدد مصرف کنید. مگر اینکه پزشک دوز بیشتری را برای تان تجویز کند)

ویتامین ث:

ویتامین ث

ویتامین ث خوراکی به صورت کپسول و قرص های بلعیدنی، جویدنی و جوشان موجود است. روزانه بیش از 2000 میلی گرم مصرف نشود. بهترین زمان مصرف این ویتامین صبح قبل از خوردن صبحانه است.

کلسیم کربنات:

کلسیم کربنات

بهترین زمان مصرف آن همراه با غذاست. مصرف کلسیم کربنات با ملح سیترات به غذا وابسته نیست و مهم نیست همراه غذا مصرف شود. دو ساعت با مصرف لبنیات باید فاصله داشته باشد.

ویتامین های گروه ب:

ویتامین های گروه ب

بهترین زمان مصرف ویتامین های گروه ب صبح قبل از صبحانه است. ویتامین ب 12 را باید به تنهایی شب همراه شام مصرف کنید.

قرص آهن:

قرص آهن

بهترین زمان مصرف این قرص مهم برای خانم ها قبل از شام است. اگر با مصرف این مکمل دچار مشکلات گوارشی می شوید بعد از شام مصرف کنید. مصرف همزمان آهن با کلسیم و زینک تداخل دارد.

ویتامین ای:

ویتامین ای

بهترین زمان مصرف آن بعد از ناهار است. اگر برای اثر آنتی اکسیدانی از این مکمل استفاده می کنید مصرف هفته ای نهایتا 2 عدد کافی است.

ویتامین آ:

ویتامین آ

بهترین زمان مصرف این ویتامین بعد از ناهار است. پرل ویتامین آ معمولا در موارد کمبود این ویتامین تجویز می شود. پس اگر بدون تجویز پزشک می خواهید آن را مصرف کنید بهتر است از مکمل های حاوی این ویتامین استفاده کنید.

کدخبر: 862037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟