اسراری جالب درباره گربه ها!/ افشای اسرار عجیب و غریب گربه ها!

گربه‌ها موجوداتی شاید دوست داشتنی و از طرفی شاید ترسناک باشند که به بی چشم و رویی نیز معروف اند!

این موجودات زیبا و با آن انعطاف پذیری حیرت انگیزشان برای خود خصوصیات جالبی دارند که اگر آن‌ها را بدانید شاید بتواند به برقراری ارتباط با این حیوانات کمک بسیاری به شما نماید.

در همین راستا ما قصد داردیم تا در این مطلب اسراری جالب را پیرامون گربه‌ها برای شما فاش نماییم، پس با ما همراه باشید.

حقایقی جالب در مورد گربه‌ها

گربه برای هزاران سال و از زمان‌های باستان موجودی فوق العاده بوده است و در عین حال که در کنار انسان زندگی کرده و رابطه تنگاتنگی با او داشته است، تا حد زیادی استقلال Esteghlal خود را حفظ کرده.

حتی گربه‌هایی که خیلی نوازش را دوست دارند و روی کاناپه می‌خوابند قلبی مانند یک شیر دارند و شخصیت و رفتار آن‌ها در طول قرن‌ها تغییری نکرده.

گربه مانند سگ بطور کامل رام نمی‌شود و به انسان تکیه نمی‌کند.

گربه‌ها شخصیت و سبک زندگی مرموزی دارند و حتی توسط مصریان باستان به عنوان خدا پرستش می‌شده اند، چیزی که گربه‌ها هرگز فراموش نکرده اند! هر قدر که شما فکر کنید در مورد گربه زیاد می‌دانید باز هم چیز‌هایی برای آموختن هست.

هشت حقیقت جالب در مورد گربه‌ها که احتمالاً نمی‌دانید

گربه روی بینی اش اثر انگشت دارد

الگوی روی بینی هر گربه مثل اثر انگشت انسان منحصر به فرد است و بینی هیچ دو گربه‌ای ۱۰۰% مثل هم نیست.

مالیدن سر نشانه تصاحب است

این تصاحب به معنی تسخیر روح نیست، اما اگر گربه دوست دارد سرش را به شما یا مبلمان خانه بمالد با این کار نه تنها علاقه اش را نشان می‌دهد و طلب محبت می‌کند بلکه شما را به عنوان دارایی خودش علامت می‌زند.

وقتی گربه سرش را به جایی می‌مالد، فرومون‌ها از غدد بویایی اطراف صورتش آزاد می‌شوند و بوی خود را روی اشیاء یا افراد به جا می‌گذارند و آن‌ها جزو قلمروش حساب می‌شوند.

گربه‌ها عشق و احترام خود را با شکارشان به شما تقدیم می‌کنند

اگر گربه بخواهد یک موش نیمه جان را در دامن شما بیندازد آخرین چیزی که به ذهنتان می‌رسد عشق و احترام است. شما ممکن است فکر کنید که چه خلافی کرده اید که سزاوار تجربه‌ی چنین ترسی هستید.

اما از نظر یک گربه تقدیم کردن شکاری که با سعی و کوشش بدست آورده نهایت عشق و احترام است. اگر رفتار بدی با او داشته باشید او این طور برداشت می‌کند که نتوانسته شما را راضی کند و باید سخت‌تر تلاش کند.

گربه‌ها رادار طبیعی برای پیدا کردن خانه دارند

حس جهت یابی در گربه‌ها فوق العاده است و به ندرت گم می‌شوند. علت بیشتر گم شدن‌ها بدام افتادن در ساختمان یا فضای بسته است نه اینکه آن‌ها خیلی دور شده اند و نمی‌توانند راه را پیدا کنند.

گربه مانند پرندگان حس غریزی برای پیدا کردن خانه دارد و از مسافت نسبتاً دور می‌تواند خانه را پیدا کند. ممکن است شنیده باشید که کسی که گربه داشته و به خانه جدید اسباب کشی کرده گربه اش را گم کرده در حالیکه گربه به خانه قبلی که مایل‌ها دورتر بوده برگشته.

با گربه‌های سیاه منصفانه رفتار نمی‌شود

گربه‌های سیاه اغلب بسیار بامحبت و دوست داشتنی هستند، اما نسبت به گربه‌هایی با سایر رنگ‌ها کمتر خریداری شده یا مورد سرپرستی قرار می‌گیرند.

کارکنان پناهگاه گربه‌ها می‌گویند: زمان زیادی طول می‌کشد تا کسی یک گربه سیاه را به سرپرستی انتخاب کند.

گربه‌ها گوش‌های عضلانی دارند

گوش‌های گربه می‌تواند در یک جهت تا ۱۸۰ درجه بچرخد و این کار را ۱۰ برابر سریع‌تر از هر نژاد سگ انجام می‌دهد. در هر گوش گربه ۳۲ عضله وجود دارد و برای شنیدن و جمع آوری صدا‌ها از راه دور به خوبی عمل می‌کند.

وضعیت گوش‌های گربه، می‌توان اطلاعاتی در مورد خلق و خوی او نیز به شما بدهد.

شکلات برای گربه سمی است

اغلب افراد می‌دانند که شکلات برای سگ سمی است، ولی نمی‌دانند که در مورد گربه هم همینطور است. گربه حس چشایی قوی در مورد طعم شیرین ندارد بنابراین مشکلات جزو غذا‌های محبوب آن‌ها نیست و به همین دلیل به ندرت ممکن است مشکلی ایجاد شود.

این را حتماً به خاطر داشته باشید گربه اصلاً نباید شکلات بخورد.

دندان‌های شیری در گربه می‌افتد

سگ‌ها و گربه‌ها در طول زندگی شان دو بار دندان در می‌آورند. وقتی بچه گربه‌ها بزرگ می‌شوند دندان‌های شیری افتاده و دندان‌های دائمی در می‌آیند.

ولی چون اغلب دندان‌های شیری با غذا خورده می‌شوند به ندرت ممکن است افتادن آن‌ها را ببینید.

چرا گربه به طرف کسی که گربه‌ها را دوست ندارد، می‌رود؟

وقتی گربه‌ای می‌خواهد گربه دیگر و یا شخصی را تهدید کند به صورت جسورانه به او خیره می‌شود و گاهی اوقات صدای فیش نیز از خود در می‌آورد و به صورت مکرر به طرف حریفش حرکت می‌کند. معمولاً کسی که گربه‌ها را دوست ندارد از نگاه کردن به آن‌ها خودداری می‌کند و به امید اینکه گربه او را نادیده بگیرد آرام می‌ماند.

همین رفتار باعث جلب توجه بیشتر گربه می‌شود و گربه احساس می‌کند که شخص مقابل، با این کار او را دعوت به دوستی می‌کند.

چرا گربه‌ها پس از نوازش شدن، خود را با لیسیدن تمیز می‌کنند؟

در این رابطه دو نظریه وجود دارد. یکی این که گربه با این کار بوی انسان را از خود دور می‌کند و دیگری این است که گربه با استشمام بوی شما لذت بیشتری از ارتباط خودش با شما می‌برد.

چرا یک گربه وقتی از کنار گربه تازه واردی عبور می‌کند مستقیم به چشمان وی نگاه می‌کند و به آرامی راه می‌رود؟

تمامی گربه‌ها برای خودشان محدوده‌ای دارند. این محدوده ممکن است بر اساس رتبه در خانواده از یک جای کوچک در اتاق تا کل محدوده یک خانه گسترش داشته باشد. وقتی یک گربه با جایگاه عالی در خانواده با یک گربه نه چندان محبوب در خانواده روبرو می‌شود با حالت خیره به او نگاه می‌کند و به سمت او حرکت می‌کند تا با او رو در رو شود.

اگر گربه بخواهد نشان دهد که علاقه‌ای به درگیر شدن ندارد با انتخاب مسیر طولانی‌تر و به آهستگی و بدون اینکه به طرف مقابل نگاه کند از او رد می‌شود.

استفاده گربه‌ها از لیتر باکس (محفظه مخصوص دفع)

در دنیای وحش، گربه‌ها یاد گرفته اند که مدفوع خود را از دید رقبا و سایر درندگان پنهان کنند. این خصیصه در گربه‌های خانگی ما نیز وجود دارد.

دلیل خرخر کردن گربه

معمولاً یک گربه از روی رضایت خرخر می‌کند. یک گربه مادر خرخر می‌کند تا بچه هایش بدانند که او در کنار آن هاست و بچه گربه‌ها نیز در جواب تیمار مادرشان خرخر می‌کنند.

بچه گربه‌ها برای ترغیب دوستان خود به بازی کردن با آن‌ها خرخر می‌کنند. بچه گربه‌های بزرگتردر مقابل متجاوزان به حریمشان خرخر می‌کنند.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات گربه‌ها از روی درد و رنج و یا ترس هم خرخر می‌کنند.

چرا گربه‌ها زمانی که چیزی را بو می‌کنند نیشخند می‌زنند؟

زمانی که گربه لب زیرین خود را به بالا تاب می‌دهد به نظر می‌رسد که نیشخند می‌زند. نکته جالب این است که این حالت در زمانی رخ می‌دهد که گربه رایحه‌ای قوی را به طور عمیق بو کرده باشد.

دلیل خراشیدن پنجره‌ها توسط گربه ها

شاید می‌خواهند مانعی را که بین آن‌ها و طرف دیگر شیشه است شناسایی کنند.

چرا گربه از خیس شدن متنفر است؟

در واقع بسیاری از گربه‌ها از آب لذت می‌برند، حداقل یک گونه از آن‌ها ماهی گیری و شنا کردن را دوست دارند، اما آن هم شرایط خاص خود را دارد.

به نظر می‌رسد این که از دو دست انسان آویزان شده و در تشتی پر از آب که ابتدا هم نمی‌دانند چیست و بدتر از همه این که در آن از خود اختیاری هم ندارند فرو روند مورد پسندشان نباشد.

چرا بعضی از گربه‌ها دوست دارند از نشت شیر آب بنوشند؟

گربه‌ها مانند بسیاری از حیوانات دیگر آب و غذای تازه را ترجیح می‌دهند و آب جاری به این دلیل برایشان خوشایند است.

شاید هم حرکت آبی که از شیر خارج می‌شود برای حس شنوایی و بینایی آن‌ها جالب باشد.

بعضی از گربه‌ها حتی قبل از نوشیدن آب، پنجه هایشان را در ظرف آب قرار داده و تکان می‌دهند تا از آب در حال حرکت بنوشند.

چرا گربه وقتی مریض و یا در حال مرگ است پنهان می‌شود؟

غریزه به گربه می‌گوید زمانی که بیمار است در جایی پنهان شود تا شکارچی نتواند آن را پیدا کند.

شاید هم تصور کند که مورد کمین قرار گرفته است بنابراین مخفی می‌شود.

چرا گربه زمان زیادی را برای تمیز کردن خود صرف می‌کند؟

گذشته از هدف آشکار بهداشت و ظاهری خاص، آرایش به گربه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از پس دفاع و مقابله برآیند.

(شاید توجه کرده باشید که اگر گربه به طور تصادفی از روی صندلی بیافتد، اولین کاری که با مسامحه انجام می‌دهد خودش را لیس میزند).

چرا گربه زمانی که شما با تلفن صحبت می‌کنید خواستار توجه است؟

زمانی که گربه شخصی را که شما با او صحبت می‌کنید نمی‌بیند احتمال می‌دهد که دارید با او صحبت می‌کنید و به چیزی که از مکالمات شما دریافت می‌کند، پاسخ می‌دهد.

چرا گربه وسایل خانه را می‌خراشد؟

تصور بعضی از مردم این است که گربه با این کار پنجه هایش را تیز می‌کند، اما شاید نادرست باشد.

دو دلیل برای خراشیدن وجود دارد:

اول این که گربه منطقه خودش را علامت گذاری می‌کند و دوم آن است که وی یا این کار ناخن هایش را کوتاه می‌کند.

چرا گربه زمانی که کسی برای لحظه‌ای نوازشش کرده است صدای فیش در می‌آورد یا او را گاز می‌گیرد؟

اگر یک شخص بر لمس ناحیه حساسی از بدن گربه مداومت کند (مثل دم، گوش‌ها یا شکم) گربه ممکن است برای متوقف کردن این حالت گاز ملایمی بگیرد. همچنین بعضی گربه‌ها نوازش لذت بخش را فقط برای مدت زمان کوتاهی تحمل می‌کنند و در صورت ادامه آن، با یک گاز ساده و یا پنجه کشیدن خواستار پایان این عمل می‌شوند.

چرا بعضی گربه‌ها آب یا غذایشان را هنگام خوردن در پشت بام از ظرف خارج می‌کنند؟

بسیاری از گربه‌ها دوست ندارند خارج از ظرف، غذا یا آب بخورند. اما اگر کناره‌های ظرف با سبیل هایشان تماس داشته باشد این حالت آن‌ها را ناراحت می‌کند و نمی‌توانند با آرامش چیزی تناول کنند به همین دلیل سعی در خارج کردن آن‌ها از ظرف می‌کنند. یک ظرف پهن و کم عمق شاید این رفتار را برطرف کند.

چرا گربه وقتی یک پرنده را می‌بیند میومیو می‌کند؟

میومیو کردن نمادی از رفتار گربه به هنگام حمله است. زمانی که گربه شکار را می‌گیرد چندین بار آن را گاز می‌گیرد.

ساکت شدن گربه پس از حمله نشان دهنده انجام موفق شکار و یا نا امید شدن از آن است.

چرا گربه گاهی کف زمین را می‌کند مثل اینکه سعی می‌کند ظرف غذایش را دفن کند؟

ممکن است پنهان کردن غذا رفتاری باقیمانده از غریزه زندگی در دنیای وحش باشد، اما می‌تواند تلاش ساده‌ای باشد برای ابراز این که غذا مورد علاقه اش نیست.

چرا گربه خود را به پای انسان می‌مالد و گاهی ضربه می‌زند و حمله می‌کند؟

بچه گربه همیشه بازی‌هایی که مثل مبارزه ساختگی با حمله‌های ناگهانی و ضربه زدن و جست و خیز کردن باشد انجام می‌دهد. وی همیشه سعی می‌کند همانند سایر گربه‌ها بازی کند. (او را به سوی بازی‌های کم خطر مثل تعقیب توپ، طناب و مانند آن راهنمایی کنید.)

چرا بعضی از مردم نسبت به گربه حساسیت دارند؟

موی گربه دلیل ایجاد حساسیت نیست بلکه پروتئینی به نام Fel D۱ که در بزاق آن وجود دارد باعث بروز حساسیت در بعضی از انسان‌ها می‌شود.

زمانی که گربه خود را تیمار می‌کند، این پروتئین روی موهایش پخش می‌شود و به دنبال آن به اسباب منزل نیز انتقال می‌یابد. بعضی از گربه‌ها مقداری کم (یا زیاد) از این پروتئین دارند.

گر چه راهی برای پیش بینی اینکه کدام گربه در حال ترشح این ماده می‌باشد وجود ندارد، اما استحمام گربه می‌تواند مقدار پروتئین موجود در مو‌های وی را کاهش دهد بنابر این واکنش طبیعی انسان نسبت به آن کم می‌شود.

به نظر می‌رسد گربه‌های ماده به طور طبیعی میزان کمتری از این پروتئین داشته باشند.

ریختن چند قطره سرکه در یک لیوان آب گرم و قرار دادن آن در منزل می‌تواند تأثیر پروتئین یاد شده را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

چرا گربه بعد از سرزنش یا ترد شدن، برای لحظه‌ای پشتش را به شما می‌کند؟

رفتار انسان در زمان سرزنش حیوان اهلی اغلب زننده و با پرخاشگری آشکار است و در مقابل گربه معمولاً به روش متواضعانه‌ای واکنش نشان می‌دهد و به شما می‌گوید تسلیم شما شده است.

اگر شما یک رفتار مثبت به جای هر رفتار سرزنش آمیز دیگری اجرا کنید به طور حتم نتایج بهتری از رفتار یک گربه به دست خواهید آورد.

چرا گربه شما شکارش را برای شما می‌آورد؟

دست کم چهار نظریه مختلف در مورد این رفتار وجود دارد:

گربه شما هدیه‌ای به رسم قدردانی و ابراز علاقه اش به شما می‌دهد.

گربه شما می‌داند که شما شکارچی ماهری نیستید و می‌خواهد به شما آموزش دهد.

گربه شکارش را به خانه می‌آورد جایی که امن است و آنجا غذا می‌خورد.

گربه به سادگی سعی می‌کند شما را مطمئن سازد که غذای تازه‌ای دارید.

دلیل بازی گربه‌ها با شکار خود

گربه‌ها با جنبش و حرکت مجذوب می‌شوند، بنابر این اگر شکار در حال حرکت و جنبش باقی بماند میل گربه به حمله برانگیخته‌تر خواهد شد.

اگر گربه بیشتر از زمان کمین و کشتن Killing هیجان زده شود قبل از اینکه شکارش را بکشد با وی بازی می‌کند.

چرا بعضی گربه‌ها اسباب بازی هایشان را در ظرف آب یا غذایشان می‌گذارند؟

گربه به محلی که برای خوردن غذا برایش در نظر گرفته شده به عنوان قسمتی از قلمروی خود نگاه می‌کند و آن منطقه همیشه بدون تغییر باقی می‌ماند؛ بنابراین گربه‌ها احتمالاً اسباب بازی مورد علاقه خود را در جایی امن قرار می‌دهند.

گربه‌ها اغلب اسباب بازی هایشان را پس از بازی در سویی رها می‌کنند که شما دوست ندارید و ممکن است سعی کنید آن‌ها را در یکی از مکان‌های دلخواه خود در سبد کوچکی قرار دهید و توقع داشته باشید که او هم آن‌ها را پس از بازی به آن جا منتقل کند که این کار تقریباً غیر ممکن است.

چرا گربه شما یک گاز کوچولو از بازو یا گونه شما می‌گیرد و برای چند ثانیه نگه می‌دارد؟

بعضی از گربه‌ها زمانی که خیلی شاد هستند و احساس محبت بی نهایتی نسبت به شما (یک گربه بزرگ بی مو) دارند، به آرامی تکه‌ای از پوست شما را در دندان هایشان می‌گیرند و برای چند ثانیه نگه می‌دارند. ”بوسه گربه ای”.

دلیل غلت زدن گربه‌ها روی پشتشان چیست؟

گربه‌ها روی پشتشان به دلایل متنوعی غلط می‌خورند:

اگر گربه شما در مقابلتان تلپی بیفتد و روی پشتش غلط بخورد نشانی از اعتماد کامل او به شماست و این که شما هرگز به او آسیبی نخواهید رساند.

اگر گربه ماده باشد در حال خودنمایی و ناز کردن است.

گربه‌های اهلی شده این مورد را همان طور که گونه‌های وحشی انجام می‌دهند نشان می‌دهند.

گاهی او فقط دارد بازی می‌کند.

چرا گربه‌ها عکس‌ها یا کیف‌های پلاستیکی را لیس میزنند؟

تصور می‌شود که آن‌ها مقدار ناچیزی از اسانسی را که از این محصولات صاتع می‌شود دوست دارند؛ و همچنین شاید از بافتی که از این مواد روی زبانشان باقی می‌ماند لذت می‌برند.

چرا گربه پس از سقوط Fall از بلندی روی پا‌های خود فرود می‌آید؟

در زمان افتادن، گربه برای صاف نگه داشتن بدن و چرخیدن در میان هوا از دم خود استفاده می‌کند؛ بنابراین برای کاهش شوک با پشت قوس دار به زمین فرود می‌آید.

گربه‌ها بدن بسیار انعطاف پذیری دارند و پیچ خوردن و چرخیدن برای آن‌ها بسیار آسان است.

چرا گربه ها صدای خش خش را دوست دارند؟

صدا‌های خش خش مشابه صدا‌های منظم و بلند موش ها، پرنده‌ها و جیرجیرک‌ها است؛ بنابراین صدای خش خش تکه کاغذی مچاله شده یا راه رفتن روی کاغذ حس شکار گربه را تحریک می‌کند.

چرا گربه دمش را تکان می‌دهد؟

گربه‌ها از دم هایشان برای ارتباط روانی با یکدیگر استفاده می‌کنند.

چرا گربه‌ها گیاهان را می‌جوند؟

گیاهان کمک می‌کنند که گربه‌ها از شر موهائی که هنگام آرایش خود بلعیده اند رها شوند و همچنین مواد غذائی نظیر ویتامین ها، فیبر و املاح را که در غذای آن‌ها یافت نمی‌شود فراهم می‌کنند. بعضی از گیاهان اگر سمی نباشند برای جویدن خوب هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

همخوابی خشن پسرجوان مو فرفری با 33 دختر کم سن + عکس

اعدام برای 9 مرد شیطان صفت در شیراز / در باغ وحشت چه گذشت !؟

زن 24 ساله قصاب از عشق بازی با جوان همسایه گفت + عکس و جزئیات اعتراف

شهره و مینا با همه پسران محل بودند! / اعتراف تلخ

وقتی مرا دراختیار یک مرد گذاشتند، مانندخرگوش هراسان، خشکم زده بود+عکس

این 8 نفر بازار سکه ، ارز و خودرو را به هم ریختند و فرار کردند !

بلای شوم بر سردختر کرجی جلوی چشمان دوستش!

مرگ تلخ مرد تهرانی با اشتباه پزشک ارشد بیمارستان + عکس

جزئیات رفتار شنیع 5 عضو شواری شهر بابل با زن متاهل در برابر 6 دوربین حرفه ای

تجاوز به دانش آموز 10 ساله توسط همکلاسی افغانی اش !

همخوابی بیشرمانه نامادری با پسر 14 ساله شوهرش + عکس

دختر 20 ساله، دوست 16 ساله اش را در خانه فساد به مردان شیطان صفت سپرد ! + عکس

دستگیری خانم کارگردان بخاطر رقص گروهی دختر و پسرها در تئاتر شهر + فیلم

کدخبر: 415586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟