ماجرای جوان بیکار و بی‌ پولی ایرانی  که در عرض یک سال میلیاردر شد!+ تصاویر

«درس خوانده ام اما بیکارم» جمله ای است که اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی به زبان می آوردند.اما برخی از کارآفرینان هستند که با فعالیت های تولیدی برای خود کسب و کاری دست و پا کرده اند. جوانان بیکار و بی پولی که ترجیح می دهند منتظر کار پشت میز نشینی نباشند و خودشان کاری دست و پا کنند.

احمد زائری، پرورش دهنده ماهی از همین گروه از افراد است که درباره فعالیتش می گوید: زیستگاه اصلی ماهی کپور در چین است اما به دلیل رشد سریع، زندگی گله پذیر، امکان تکثیر مصنوعی و کیفیت مطلوب گوشت به عنوان مطلوب ترین ماهی پرورشی جهان معرفی و در تمام جهان تکثیر و پرورش داده می شود.

از ویژگی های بارز ماهی کپور، پذیرش شرایط گرماست. ماهی کپور در دمای 18درجه سانتی گراد به بالا به خوبی تغذیه می کند و رشد و تکثیر می‌ یابد. بهترین شرایط رشد آنها در دمای28-25درجه سانتی گراد محقق می شود. در دمای 12درجه سانتیگراد سرعت فرآیند تبدیل غذا به گوشت در ماهی های کپور کاهش می‌یابد و در دمای 4 درجه سانتیگراد به خواب زمستانی فرو می‌روند.

زائری درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش ماهی کپور افزود: دانش آموخته رشته ریاضیات هستم، اما به کار تولیدی و ایستادن روپای خود، علاقمند بودم. علاقه ای به زندگی کارمندی و حقوق بگیری ندارم.

به دنبال کار تولیدی بودم و در همین حین با تأکیدات عمومی رهبر انقلاب بر امر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و افزایش تولید ملی مواجه بودم که انگیزه های من را افزایش می داد. با مطالعاتی که انجام دادم نهایتاً به عرصه پرورش ماهی کپور رسیدم.

زائری درباره میزان تولید ماهی کپور و سود حاصله از آن در مجمع تولیدی اش، اظهار می کند: در حال حاضر مشغول پرورش 1200 تن ماهی کپور هستم. حدود 8 ماه طول می کشد تا بچه ماهی های کپور به وزن 1 کیلو گرم برسند. قیمت هر کیلو ماهی کپور در بازار Store داخل حداقل 13 هزار تومان است. این بدین معنی است که پس از رشد کافی ماهی ها، از فروش آن ها در بازار 14 میلیارد تومان بدست می آورم که حداقل 3 میلیارد تومان آن سود خالص است. ماهی کپور بازار بسیار خوبی در داخل دارد و هیچ نگرانی بابت فروش آن ندارم.

این فعال اقتصاد مقاومتی می گوید، ماهی کپور را می توان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی روسیه صادر کرد . اما عراق که همسایه ما است ما راتحریم کرده است و در حال حاضر اگر بخواهیم به عراق صادرات داشته باشیم باید حدود 70 میلیون تومان عوارض پرداخت کنیم، چرا که ابتدا باید به کردستان و سپس به عراق بفرستیم.

وی با تأکید بر اینکه صادرات هر 30کیلو ماهی کپور به کشورهای همسایه معادل یک بشکه نفت برای کشورمان ارز آوری دارد اظهار می‌کند: برای پرورش 4هزار تن آمادگی داریم. علاوه بر آن اشتغال زایی هایی که داشتیم توانستیم برای تعداد زیادی مجدداً اشتغال زایی کنیم.

این کارآفرین درباره مشکلات متعدد در پرورش ماهی می گوید:استان هرمزگان به دلیل استعداد بالقوه خدادای می تواند قطب اقتصاد مقاومتی در جنوب کشور باشد. اما متاسفانه بیشتر جوانان بعد از دریافت دیپلم، برای کارگری به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند. هیچکس به آن ها نمی آموزد که چگونه می توانند روی پای خودشان بایستند و با استفاده از نعمت های خدادادی تولید ثروت کنند.

پرداخت وام های خوداشتغالی در کنار آموزش کارآفرینی به صورت بومی می تواند بسیاری از جوانان را از کارگری به کارآفرینی سوق دهد. من کار تولید را با وام 40 میلیون تومانی بسیج سازندگی شروع کردم اما لازم است همه دستگاه ها به فکر اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی باشند. من آماده ام تا به صورت رایگان پرورش ماهی کپور را به صورت عملی به جوانان علاقمند هرمزگانی آموزش دهم.

وی درباره مشکلاتش هم گفت: متأسفانه امسال سرمایه گذاری بسیاری کردیم اما کم آبی و کمبود باران باعث شد که بخش زیادی از ماهی ها از بین رفت. متأسفانه هیچ بیمه ای هم نداشتیم و این خسارت ما جبران نشد.

8331797_413

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر 15 ساله در خانه مجردی به مرد بیرحم سرویس جنسی می داد! +عکس

تجاوز مرد 59 ساله به دختر موبلوند 8 ساله / او می گوید عاشق دختر بچه شد بود! + عکس

زنم به بهانه کلاس عرفان بیرون می رفت و مرا تحویل نمی گرفت! + عکس

اعتراف تلخ به قتل مریم دانشجوی دانشگاه تهران / 4 ماه از عروس شدن او گذشته بود!

قتل وحشتناک 2 زن حامله در یک شب / دادستان کرٌخ خبر داد +عکس جسد

مرگ تلخ امیرعلی ۶ ساله / پیوند مغزاستخوان ناکام ماند + عکس

جرئیات جدید از قتل فجیع حمیدالله کرمانی، محافظ رئیس جمهور + عکس

لحظه قتل نازی زن4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم/ مردم خونسرد بودند+تصویر

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

 

کدخبر: 398523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟