واکنش رئیس پلیس فتای پایتخت به قطعی اینترنت و جرایم مجازی

به گزارش رکنا ، چندی پیش مطالبی از رئیس پلیس فتا پایتخت به این مضمون منتشر شد «با توجه به قطعی اینترنت و عدم دسترسی مجرمان فضای مجازی، آمار حاصله از جرایم فضای مجازی به شدت کاهش یافته است.»

این مطلب باعث ایجاد حواشی بسیاری شد و برخی در این خصوص عنوان کردند «قطعی اینترنت، دلیل کاهش جرائم در فضای مجازی است و نیازی به اعلام آن نیست.»

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در پاسخ به این افراد گفت: سخنان من ناقص منتشر شده است. من به دنبال جواب دادن نیستم، اما باید توضیحاتی ارائه دهم.

وی افزود: پلیس فتا پرونده‌هایی درباره ارتکاب جرائم در سایر کشور‌ها نیز دارد، بنابراین قطعی اینترنت در داخل ایران، نمی‌تواند به ارتکاب جرائم در خارج از کشور ارتباطی داشته باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: بسیاری از جرائم مالی که در فضای مجازی، در کشور‌های خارجی علیه اشخاص داخل کشور اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال فیشینگ از جرائمی است که در خارج از کشور انجام می‌شود.

سرهنگ کاظمی گفت: برخی افراد بعد از خروج از کشور، در فضای مجازی برای هموطنان مشکل ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال در فضای مجازی آن‌ها را تهدید کرده یا توهین می‌کنند. رسیدگی به اینگونه جرائم نیز توسط پلیس فتا انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره نحوه رسیدگی به شکایات افراد ساکن در سایر کشور‌ها افزود: تعداد این پرونده‌های مالی بسیار است، اما با توجه به روند قضایی و دیپلماسی سخت‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی اظهار کرد: در همین هفته های اخیر که اینترنت قطع بود نیز پرونده های ما صفر نشد، اما کاهش داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟