آبروریزی زن شوهردار در بوشهر / همه عکس های محرمانه را دیدند

 سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این پرونده قضایی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام همسر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوءاستفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

مرد پلید عکس های خصوصی زن بوشهری را منتشر کرد

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی نموده و سبب هتک حیثیت وی شده است.

این مقام مسئول ‌در ادامه  بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با تحقیقات خاص فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند که متهم در اظهارات خود اعلام داشت بعلت اختلاف مالی که با شاکی داشتم، اقدام به ایجاد صفحه با تصویر و هویت همسر وی نمودم و فکر نمیکردم که شناسایی و دستگیر شوم.

سرهنگ قاسمی در خصوص پرونده‌هایی که با موضوع سوءاستفاده از تصاویر پروفایل کاربران یا تصاویری که اشخاص در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

عکس های محرمانه زن بوشهری در شهر پخش شد / شوهرش شکایت کرد

وی افزود: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود ناخواسته زمینه را فراهم می‌نمایند تا افراد سودجو  بتوانند هر نوع سوء‌ استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران نمایند، اما باید دانست که در مواد ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، تصاویر، فیلم‌ها و سایر داده‌های کاربران در فضای مجازی موردحمایت قانون‌گذار بوده و افرادی که نسبت به انتشار محتوا‌های افراد اقداماتی انجام می‌دهند ممکن است تحت شرایطی مجرم شناخته شوند.

سرهنگ قاسمی در خاتمه با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 722160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟