دختران تهرانی این مرد را می شناسید؟! / او با شاسی بلند مخ می زد! + فیلم گفتگوی اختصاصی
حجم ویدیو: 63.47M | مدت زمان ویدیو: 00:09:40

مرد جوان به بهانه کار خیر جیب دختران دم بخت را می زد

به گزارش گروه حوادث رکنا:  آغاز پرونده به مدتی قبل باز و با حضور چند دختر جوان به دادسرای ناحیه 34 مبنی بر کلاهبرداری و سرقت جواهرات آنها توسط مرد جوان جک سوار آغاز شد.

با توجه به اهمیت ماجرا بازپرس شعبه 2 دادسرای ناحیه 34 با توجه به افزایش پرونده های سرقت و کلاهبرداری از چند زن در تهران دستور داد تا اکیپی از ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری جوان کلاهبردار دست به کار شوند.

 نقشه شیطانی برای دختران تهرانی

با تشکیل پرونده‌ای در این خصوص کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کردند. درهمان تحقیقات ابتدایی یکی از زنان مالباخته به کارآگاهان گفت: در خیابان سوار بر خودروی جک مشکی رنگی در شرق تهران شدم که پسر جوان و شیک پوشی پشت فرمان آن بود. پس از سوار شدن و صحبت با جوان شیک پوش، پسر جوان شماره تلفن موبایلش را در اختیارم قرار داد.

وی در ادامه افزود: مرد شیک پوش در مدت زمانی که داخل خودرو بودم با چرب زبانی توانست اعتمادم را جلب کند و فکر می کردم که مرد کارخانه دار است و بعد از اولین دیدار او در تماس های تلفنی توانست اعتماد مرا جلب کند و برای اینکه به او اطمینان کنم پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد.

دختر جوان ادامه داد: مرد شیک پوش در قرار بعدی وقتی سوار بر خودروی جک مشکی رنگ او شدم با هم به یک کافی شاپ رفتیم و ماجرای ازدواج و خواستگاری را مطرح کرد و من که به حرف های او اعتماد کرده بودم به پیشنهادش جواب مثبت دادم.

وی عنوان داشت: در خودروی مرد شیک پوش بودم که ادعا کرد قصد خرید طلا برای یک کار خیرخواهانه دارد اما زمانی برای خرید طلا نداشته و از من خواست که طلاهایم را در اختیارش قرار دهم تا آنها را به طرف مقابل نشان دهد و فردا طلایم را به من بازگرداند اما وقتی طلاها را در اختیارش قرار دادم دیگر اطلاعی از او پیدا نکردم.

کلاهبرداری به بهانه کار خیر

یکی دیگر از شاکیان پرونده که در دام فریبکاری این متهم گرفتار شده است به ماموران گفت: وقتی سوار بر خودروی جک مشکی رنگ که راننده آن جوان شیک پوشی است فکر نمی کردم او قصد کلاهبرداری از من را دارد، بعد از اولین دیدار چندباری با او تلفنی صبحت کردم ومرد شیک پوش با چرب زبانی هایش مرا خام حرفهایش کرد و برای اینکه به او شک نکنم در آخر صبحت هایش پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد.

وی افزود: در دومین قرار وقتی سوار بر خودروی مرد شیک پوش شدم نمی دانستم چه نقشه ای در ذهن دارد و با اعتمادسازی هایش ادعا کرد که قصد دارد که خیرخواهانه انجام دهد و گفت که کارت بانکی اش همراهش نیست و جلوی یک دستگاه عابربانک توقف کرد و از من خواست تا هر چقدر که می توانم به شماره کارت هایی که در اختیارم قرار داده بود واریز کنم تا فردای آن روز کل پول را به حسابم بازگرداند.

دختر جوان ادامه داد: به حرفهایش اعتماد کرده بودم به همین خاطر مبلغ 2 میلیون تومان به شماره کارت هایی که در اختیارم قرار داده بود واریز کردم و فردای آن روز وقتی با او تماس گرفتم تا با هم صحبت کنیم متوجه شدم گوشی موبایلش خاموش است و تازه متوجه کلاهبرداری مرد شیک پوش شدم. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که مرد جوان از راه‌های دیگری نیز اقدام به کلاهبرداری می‌‌کرده ،وی به غیر از این 2 نقشه برای سرقت طلا و خالی کردن حساب ها، شیوه دیگری را برای اجرای نقشه های خود طراحی کرده است که در این شیوه جدید متهم که اطلاع پیدا می کرده که طعمه اش طلا همراه ندارد و حساب بانکی اش زیاد نیست به بهانه کار آنها را در دام خود گرفتار کرده است.

کلاهبرداری از آدم های نیازمند

مرد شیک پوش در این شیوه به بهانه شروع کار و دادن وام میلیونی، پس از اعتمادسازی مطرح کرده که دختران مبلغی را به عنوان اعتبار سنجی به حساب او واریز کنند و مرد شیک پوش پس از واریز پول از سوی طعمه هایش ، 10 برابر آن را به حساب آنها به عنوان وام واریز می کند که دختران نیز با توجه به اعتمادی که به این مرد شیک پوش داشتند مبالغی را به حساب مرد جوان واریز کرده و مرد جوان با جعل رسیدهای بانکی درگوشی موبایلش رسید واریز پول وام را به آنها نشان داده و فردای آن روز وقتی سوژه ها به بانک می روند متوجه کلاهبرداری مرد شیک پوش شده اند. کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع در تحقیقات ابتدایی اطلاع پیدا کردند که متهم سیم کارت های ثبت شده به نام دیگران را از کیوسک های روزنامه فروشی خریدار کرده تا ردی از خود به جای نگذارد و پول های واریز شده به حساب وی نیز برای افراد دیگر است که متهم با خرید آنها دست به کلاهبرداری زده است. تحقیقات میدانی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان تصویر متهم را در یکی از شعب بانکی به دست آوردند و وقتی تصویر متهم در اختیار زنان و دختران قرار گرفت همگی او را همان مرد شیک پوش معرفی کردند. ماموران با در اختیار داشتن این تصویر به آلبوم مجرمان سابقه دار رفته و خیلی زود علیرضا 33 ساله متهم سابقه دار که در گذشته به زندان رفته است را شناسایی کردند.

شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه ای

کارآگاهان با هماهنگی مقام محترم قضایی عملیات دستگیری متهم را آغاز کردند .تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود که علیرضا که در شرق تهران و در خیابان سی متری نیروی هوایی زندگی می کند و خودرویی که با آن اعمال شیطانی خود را اجرا می کرده به نام همسرش بوده تا از این طریق هیچ ردی از خود برجای نگذارد. با اینحال تحقیقات پلیس به سرانجام رسید و مردجوان در مخفی گاهش شناسایی ودستگیر شد. پس از دستگیری مرد جوان 2 مالخری که طلاهای سرقتی را از وی خریداری می کردند نیز در غرب تهران دستگیر شدند.

ماموران در تحقیقات از متهم تعداد 25 زن و دختر جوان را که در نقشه های فریبکارانه این مرد گرفتار شده اند را شناسایی و ارزش طلا و پول های سرقتی 400 میلیون تومان اعلام شده است.

متهم را شناسایی کنید

سرهنگ قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران در این خصوص به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به گسترده بودن جرائم این متهم دستور انتشار تصویر بدون پوشش علیرضا را صادر و از کسانیکه در دام فریبکارانه وی گرفتار شده اند خواست تا به دادسرای ناحیه 34 یا پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

اشتباه کردم ،خدا مراببخشد

حالا مرد جوان که علی رضا نام دارد پس از یک سال اقدامات تبهکارانه به پایان خط رسیده است و درحالی که دستبند به دست روی صندلی اداره آگاهی نشسته سرش را از شرمساری پایین انداخته است. در چند قدمی او دو نفر از دخترانی که او با احساساتشان بازی کرد و به بهانه عشق و عاشقی و کار خیر سرشان را کلاه گذاشته بود ایستاده اند. دختر جوان نزدیک مرد تبهکار می شود،نگاهی به او می اندازد و می گوید کاش غیرت و شرافت داشتی ،کاش می دانستی با احساسات یک دختر و یک زن بازی کردن چه گناه بزرگی است.

مردجوان فقط سرش را به نشانه تاسف تکان می دهد و جرأت چشم در چشم شدن با هیچ کدام از طعمه هایش را ندارد.

در ادامه گفت و گو خبرنگار رکنا با مردجوان را می خوانید.

علی رضا چندسال داری؟

29 سال

الان به چه اتهامی دستگیر شده ای؟

سرقت و کلاهبرداری

از ماجرای کلاهبرداری هایت بگو؟ چند روش برای انجام نقشه هایت داری؟

با یک خودروی مشکی خارجی و بیشتر در محدوده شرق تهران خانم ها را سوار خودروام می کردم.چرب زبانی می کردم و به آنها قول ازدواج می دادم و بعد نقشه خودم را اجرا می کردم.

چه نقشه ای بیشتر توضیح می دهی؟

اگر خانم ها طلا داشتند بعد از این که اطمینان آنها را جلب می کردم،پیشنهاد می دادم برای یک کار خیر،طلاهایشان را به من بدهند. به آنها می‌گفتم با این طلاها می خواهم اطمینان یک نفر را جلب کنم تا وام به او بدهم.طلاها را می گرفتم و ناپدید می شدم. روش دیگر هم پرداخت وام بود.این روش برای افرادی بود که طلا نداشتند ،آنها را به پای دستگاه عابربانک می بردم ،از او می خواستم پیش پرداخت وام را بدهد بعد از واریز این مبلغ به داخل خودرو برمیگشتیم و با شگرد خودم یک رسید جعلی واریز پول به آنها نشان می دادم.

امروز با یکی از مالباخته ها روبه رو شدی؟از نحوه آشنایی با این دخترجوان بگو؟

در شرق تهران با او آشنا شدم ،سوار ماشینم شد. سپس با چرب زبانی به او گفتم اگر مرا دوست داری و به من اطمینان داری دو میلیون تومان پول به حسابم واریز کن. او هم این کار را انجام داد.

چه قدر زمان برد اطمینان این خانم ها را جلب کنید؟

بیشتر از یک ساعت طول نمی کشید.

سابقه کیفری داری؟

بله ،دوبار .بار اول جعل عنوان بود، خودم را مامور جا میزدم و دست به اخاذی می زدم .بار دوم هم کلاهبرداری بوده ،یعنی یک سوژه را زیرنظر می گرفتم با او وارد رابطه می شدم و بعد با تهدید به آبرویزی کردن برایش از او اخاذی و کلاهبرداری می کردم.

چند وقت این کار را انجام می دادی؟

یک سال

سیم کارت ها برای چه کسی بود؟

از بیرون خریداری می کردم ،سیم کارتهایی بود که نام و نشان نداشت و هرکدام را حدود 200 هزار تومن می خریدم.

خودرویی که از آن استفاده می کردی برای چه کسی بود؟

برای همسرم

همسرت می داند چه کار کردی؟

بله،متاسفانه وقتی در جریان ماجرا قرار گرفت خیلی ناراحت شد و دلش شکست. شنیده ام که قرار است از من جدا شود.

فرزند هم داری؟

بله ،یک دختر سه ساله دارم و فرزند دیگرم 3 یا 4 ماه دیگر به دنیا می آید.

اگر کسی با خواهر و یا همسر خودت این کار را انجام می داد چه کار می کردی؟

نمی دانم ،فقط خدا مرا ببخشد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟