به گزارش رکنا، پلیس طرحی با عنوان پاکسازی نقاط آلوده در شعاع 200 متری مدارس و مراکز آموزشی با آغاز سال تحصیلی از سالهای گذشته اجرا می‌کند و با جدیت لازم با بزهکاران، معتادان متجاهر و توزیع‌کنندگان مواد برخورد قاطعانه دارد که در سال گذشته، دو هزار و 664 طرح کنترلی صرفاً در حاشیه مراکز آموزشی کشور اعم از مراکز تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش یا مراکز آموزش عالی انجام و در این طرحها، دو هزار و 773 نقطه با عملیات کنترلی و مراقبتی پلیس پاکسازی و در مجموع یک هزار و 690 کیلوگرم موادمخدر کشف شده است.

شاید این سؤال پیش بیاید که آیا مقصد این حجم از مواد مکشوفه در حاشیه تا شعاع 200 متری مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی، برای مصرف دانش‌آموزان بوده است؟ خیر نباید سوءتفاهم به وجود آید، پلیس مصمم است اینگونه مناطق را بیشتر کنترل کند تا دانش آموزان از این آسیب در امان بمانند.

در سال گذشته همچنین 6 هزار و 450 خرده‌فروش موادمخدر و 12 هزار و 635 معتاد در حواشی مراکز آموزشی شناسایی و بازداشت شده‌اند.

پلیس مرتباً به شکل روزانه این کار را برای سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان انجام می‌دهد البته این انتظار را داریم همانقدر که پلیس و مسئولان نیز حساسیت دارند مردم نیز در این رابطه احساس مسئولیت داشته و حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک مراتب را به پلیس گزارش کنند.

امروز با شیوع ویروس کرونا نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا در بحث اقتصاد، آموزش و سایر موارد دچار مشکل شده است اما آیا عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان از فعالیت خود خسته شدند؟ آیا پلیس بعد از سالها مبارزه با موادمخدر، از این کار خسته شده است؟

مردم به دلیل مواجه شدن با ویروس کرونا و احساس خطر، مراعات لازم را انجام داده و حتی کمکهای مالی و معنوی خود را ارائه می‌دهند اما باید گفت موادمخدر خطرناک‌تر از کرونا است، کرونا ناگهان فراگیر شد و موادمخدر اندک اندک رسوخ می‌کند.

مردم نباید خسته شوند، باید گزارشات خود را برای مقابله با قاچاقچیان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر به پلیس و بسیج اعلام کنند، قطعاً بخشی از دستاوردها در حوزه مقابله با قاچاقیچان و خرده‌فروشان موادمخدر به دلیل همکاری مردم با پلیس و نهادهای مقابله‌ای بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟