بازداشت گنده لات معروف به کله اسبی در مشهد / کارمند بانک همدست او بود !

به گزارش رکنا،  مهمان‌خانه‌اش حوالی حرم مطهر بود. مسافران عرب‌زبان زیادی برای اسکان به او مراجعه می‌کردند و تعدادی از مسافران خارجی هزینه‌هایشان را با دلار تسویه می‌کردند. موضوعی که در بسیاری از هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های مشهد بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

اما مشکل برای یکی از مالکان این مهمان‌خانه‌ها زمانی رخ داد که او به جای مراجعه به بانک یا صرافی‌های مجاز برای تبدیل دلارها به پول ایرانی، به یک دلال که مبلغ بیشتری از بانک و صرافی‌ها پرداخت می‌کرد مراجعه کرد و تمام پول‌هایی که از چندی پیش جمع کرده بود را به این فرد تحویل داد.

این فرد نیز با چرب‌زبانی و تعریف از خود که بهتر از بانک‌ها و صرافی‌هاست، باب لفاظی را گشود و درنهایت پس از تحویل دلارها، مبلغ 150میلیون تومان را به حساب مالک مهمان‌خانه‌ واریز کرد. با رسیدن پیامک واریز وجه روی گوشی تلفن‌همراه فروشنده، او با اطمینان از دلال ناشناس جدا شد.

این آرامش فروشنده دلارها تنها 24ساعت دوام آورد چرا که فردای همان روز مشخص شد پولی به حسابش واریز نشده است. او بلافاصله به بانک مراجعه کرد و بانک هم این موضوع را تأیید کرد.

مرد جوان که خود را در مقام یک مال‌باخته می‌دید، با مراجعه به مکانی که با دلال روبه‌رو شده بود، به دنبال این فرد گشت، اما کوچک‌ترین نشانی از او به دست نیاورد. او که دستش از همه جا کوتاه بود با مراجعه به دادسرا و شکایت از این دلال که حتی نامش را نمی‌دانست، درخواست رسیدگی به شکایتش را داشت.

با تشکیل پرونده در محکمه قضایی، این فرد با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا معرفی شد. با حضور این فرد در مقر پلیس فتای خراسان‌رضوی، سرهنگ جوادجهانشیری دستور رسیدگی فوری به این پرونده پیچیده را صادر کرد.

بررسی پیامک بانکی

اولین گزینه کارشناسان پلیس فتا بررسی صحت پیامک ارسال شده از سوی بانک برای این فرد بود. استعلام از بانک مورد نظر در این خصوص نشان می‌داد که این پیامک از سیستم بانکی ارسال شده اما تراکنش انتقال وجهی صورت نگرفته است.

در ادامه مأموران از مسئولان بانکی خواستند تا با شناسایی منشأ ارسال این پیامک، موضوع را پیگیری کنند. استعلامات صورت گرفته از بانک پس از گذشت یک هفته نشان داد که این پیامک از یکی از شعبه‌های این بانک در یکی از استان‌های دیگر ارسال شده و پیگیری‌های نهایی هویت ارسال کننده پیامک را که از کارمندان این بانک بود مشخص کرد.

بازجویی از کارمند بانک

با دستگیری این کارمند و انتقال او به پلیس فتا، بازجویی‌های تخصصی از این فرد آغاز شد. او که خودش متخصص امور بانکی بود به قصد دور زدن قانون اعلام کرد که این اقدام می‌تواند یک خطای سیستمی باشد و احتمال وجود یک مشکل نرم‌افزاری در این باره وجود دارد، موضوعی که مدیران بانک مزبور آن را رد کردند و اعلام کردند که این پیامک از سوی بانک ارسال شده است.

کارمند دستگیر شده که همه چیز علیه او بود، دیگر نتوانست مقاومت کند و به جرمش که همدستی با متهم اصلی پرونده و ارسال پیامک جعلی برای مال‌باخته بود، اعتراف کرد.

در جست‌و‌جوی کله‌اسبی

اعترافات کارمند بانک و معرفی همدستش که مشخصات او را نیز اعلام کرده بود، منجر به صدور دستور دستگیری این متهم شد. تحقیقات جامعی از سوی کارشناسان پلیس فتا آغاز و مشخص شد که آن‌ها در جست‌و‌جوی یک متهم سابقه‌دار معروف به «کله‌اسبی» هستند.

درباره این پرونده چندین متهم دیگر نیز از سوی کارشناسان پلیس فتا شناسایى و دستگیر شدند. مأموران ارتباط بین متهمان و سرکرده باند را پیگیرى کردند و پس از 3ماه کار عملیاتى توانستند محل اختفاى سرکرده این باند را در مشهد شناسایی کنند.

کارشناسان با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری این متهم وارد عمل شدند و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در حالی متهم برای رسیدگی به جرمش به مقام قضایی معرفی شد که تحقیقات برای شناسایی سایر اتهامات احتمالی متهم ادامه دارد.

سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی در هشدار به شهروندان اعلام کرد که به منظور اطمینان از صحت و امنیت در مبادلات ارزی کلان، مجراى قانونى و صرافى‌ها را مرجع خود قرار دهند و از آنجایی که برخى نرم‌افزارها قابلیت ساخت پیام با شماره‌هاى ساختگى و دستکارى شده را دارند، در مواجهه با دریافت پیام‌هاى موصوف مجاب نشده و پیش از بررسى حساب بانکى خود، کالا یا خدماتشان را واگذار نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 509930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟