فریب با اشک های کودک سرطانی / نقشه مادر شیاد مشهدی لو رفت+ جزییات

به گزارش رکنا، چشمان معصومش آتش به جانم زد. وقتی به این فکر می کردم شاید این اتفاق برای جگرگوشه ام می افتاد، قلبم درد می گرفت. اول مانند تمام پیام های فضای مجازی بی توجه ردش کردم، اما عکسش جایی در پس ذهنم جا مانده بود و نتوانستم بی خیالش بشوم.

هر چه بیشتر می گذشت بیشتر به او فکر می کردم و همواره او را با نهال زندگی خودم مقایسه می کردم که هم سن و سال بودند. دوباره برگشتم و پیامش که در یکی از کانال های پرمخاطب تلگرامی منتشر شده بود را یافتم. این بار با دقت بیشتری نگاهش کردم، هیچ مویی روی سر و صورتش نبود. اشک دور چشمانش و لباس آبی بیمارستانی که برتن داشت مرا به هم ریخت، نتوانستم حتی برای لحظه ای خودم را جای مادرش تصور کنم. مطالب زیرعکس را که خواندم، فهمیدم نه تنها هم سن و سال دخترم است، بلکه اسمشان هم یکی است. این را یک نشانه می دیدم. زیر عکس نوشته شده بود« این کودک سرطان دارد و یک سال است با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

هزینه های سرسام آور پزشکی اطرافیان این کودک یتیم را کلافه کرده است. پزشکان اعلام کرده اند اگر درمانش متوقف شود دیگر هیچ راه برگشتی برایش نیست. بی پولی باعث شده است که در چند روز گذشته هیچ دارویی به او نرسد و احتمال اینکه هر اتفاقی بیفتد، وجود دارد. اگر جان این کودک سرطانی که پدر و مادر ندارد برایتان مهم است، هرقدر در توان دارید از طریق درگاه بانکی زیر واریز کنید و در نجات جان یک فرشته کوچک شریک شوید».

حس مادری ام گل کرد، با خودم گفتم ما که نداریم و با این پول ها هم پولدار نمی شویم، اصلا صدقه ای باشد برای سلامتی دخترم. برای همین می خواستم 50هزار تومان برای درمان این دختربچه که انگار دختر خودم بود کمک کنم، درگاه اعلام شده را باز کردم و اطلاعات کارت بانکی ام را وارد کردم، اما خطا داد، بار دیگر امتحان کردم و باز هم موفق نشدم فکر کردم که درگاه بانکی اش مشکل دارد و بی خیال آن شدم.

ساعتی بعد با دیدن چندین پیامک انتقال وجه از حسابم که روی گوشی تلفن همراهم آمد، شوکه شدم. نمی دانستم چه شده است. وقتی اتفاقات رخ داده را پازل وار کنار هم چیدم، فهمیدم چه اشتباهی کرده ام و در تله فیشینگ (درگاه بانکی تقلبی) گرفتار شده ام. قبل از هر چیز به کانالی که تبلیغ در آن بود سر زدم و دریافتم تبلیغ حذف شده است. موضوع را به مدیر کانال گفتم و او اعلام کرد: « ما قبل از هر تبلیغی می نویسیم که هیچ مسئولیت قانونی در خصوص محتوای تبلیغات نداریم و این تبلیغ ساعتی را هم پس از یک ساعت از روی کانال حذف کرده ایم.» من ماندم و احساس بد فریب خوردن، احساس فرد درمانده ای را داشتم که به قصد ثواب، کباب شده است. فردای آن روز اول رفتم بانک و حسابم را مسدود کردم و بعد هم به دادسرای جرائم رایانه ای رفتم که گفتند برای پیگیری شکایتم باید به پلیس فتا بیایم.

خرید ارز دیجیتالی با پول های سرقتی

کارشناس پلیس فتا پس از ثبت کامل اظهارات شاکی که خانمی جوان است، برای او تشکیل پرونده داد و به دستور سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد.

با استعلام و تحقیقات فنى، مشخص شد وجوه سرقتى به حساب شخص دیگرى واریز شده که او نیز قربانى کنجکاوى در فضاى مجازى و شبکه هاى اجتماعى شده و اطلاعات حساب بانکى خود را افشا کرده است. بعد وجوه سرقت شده از شاکی نخست به حساب فرد دیگرى در قالب حساب واسط واریز و از آنجا این وجوه سرقتى به حساب فرد دیگرى انتقال داده شده و او نیز وجوه سرقتى را صرف خرید ارز دیجیتال کرده است.

پس از انجام بررسى هاى فنى و تخصصى ازسوی کارشناسان پلیس فتا هویت مجرم اصلى شناسایى و با هماهنگى قضایى دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

اتصال به گروه فیشینگ بازان

متهم که فردى بیست وهفت ساله به نام «م.ح» بود پس از دستگیرى با مشاهده مستندات انکارناپذیر جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد که مدتى قبل با گروهى از فیشینگ کارها در شبکه اجتماعى تلگرام آشنا شده و براى دستیابى به اطلاعات کارت عابر بانک شهروندان با ایجاد دسیسه هاى مختلف از جمله فروش شارژ ارزان قیمت، اینترنت پرسرعت تخفیف دار یا وعده هایى واهى مانند ردیاب حرفه اى، صیغه یاب و همچنین با سوء استفاده از احساسات نوع دوستانه مردم نظیر کمک به کودکان سرطانى و دادن وعده هاى دروغین دیگر سعى در فریب کاربران برای دانلود نرم افزار و ورود آن ها به صفحات پرداخت جعلى داشته است و با این شگرد اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکى شهروندان مى کرده است.

متهم ضمن تشکیل پرونده به همراه مستندات موجود برای کسب تکلیف نهایى به دادسرای رسیدگى به جرائم رایانه اى معرفى شد.

کلاهبرداری چندین ماهه

رئیس پلیس فتای خراسان رضوى با بیان اینکه مدت چند ماه از فعالیت مجرم مى گذرد و میزان و رقم دقیق کلاهبردارى در دست بررسى است به شهروندان توصیه کرد که هرگز پیام ها و پیشنهادهای واهى که در شبکه هاى اجتماعى به ویژه تلگرام دریافت مى کنند را به قصد کنجکاوى باز نکنند و مراحلى که پیشنهاد مى شود را تایید نکنند، زیرا بدافزارهای طراحى شده از سوی مجرمان قادر خواهد بود با کلیک قربانى روى لینک پیشنهاد شده فعال و به قصد جاسوسى مدیریت گوشى قربانى را در اختیار بگیرند و یا اطلاعات حساب بانکى افراد را سرقت کنند.

سرهنگ جهانشیرى همچنین از شهروندان خواست تا هرگونه کمک به بیماران و نیازمندان را از طریق مراکز معتبر و رسمى انجام دهند و صرفا به تبلیغات و یا پیام هایى که در شبکه هاى اجتماعى در این باره منتشر مى شود اعتماد نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 499004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟