لحظه به لحظه دادگاه نجفی + عکس

ساعت 14:40 دقیقه / وجود دکمه های پیراهن یک غریبه در صحنه قتل میترا استاد! / ایرادات جدی به صحنه قتل! + فیلم

حمید گودرزی در پایان دومین جلسه دادگاه به برخی تناقض ها اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، حمید گودرزی وکیل نجفی در دومین جلسه دادگاه گفت: سلاحی که با آن شلیک شده است کلت برتا b520 cz بوده اما در کیفرخواست و تمام گزارشات d520cz گزارش شده است. مجوز صادر شده برای اسلحه 7/65 است اما تیم تشخیص هویت و تیم کارشناسی اعلام کردند کلت کمری کالیبر 9 در کیفرخواست گزارش شده است.

وی ادامه داد: آثار اصابت گلوله 3 عدد روی دیوار، یک عدد روی کمد داخل حمام و 3 گلوله روی سقف گزارش شده است، در صورتی که دو گلوله دیگر در دست چپ و سینه مقتول قرار گرفته و در کیفرخواست گزارش نشده است. در مجموع 5 گلوله شلیک شده که آثار گلوله ها 9 عدد گزارش شده اما گزارش نشده است که علت 4 گلوله دیگر چه بوده است، آیا کس دیگری در آن جا حضور داشته یا با اسلحه دیگری شلیک شده است.

گودرزی تصریح کرد: تیم بررسی در محل جرم گفته است گلوله از کف دست وارد و از پشت دست خارج شده است اما کارشناسان پزشکی قانونی گزارش کردند گلوله از پشت دست ورود و از کف دست خارج شده است.تیم بررسی محل جرم شکل ورودی گلوله را مدور اعلام داشته اما کارشناسان شکل بیضوی اعلام کرده اند که با توجه به این که من سال ها پرونده جنایی زیادی را بازپرسی کرده ام این اختلاف می تواند اختلاف بزرگ و چشم گیری باشد که در آن تناقض گویی شده است.

وی ادامه داد: گفته می شود که گلوله ها ابتدا به دیوار شلیک شده و سپس به سقف کمانه شده و برخورد کرده است اما این کمانه کردن معمولا از سقف به دیوار رخ می دهد نه از دیوار به سقف. من با توجه به احترامی که به تمامی همکارانم در دادسرای جنایی و قضات که همگی عین خواهر و برادرانم هستند دارم از دادگاه می خواهم همه چیز پاک و درست باشد. این حادثه در حمامی کوچک اما اقیانوسی بزرگ رخ داده است که در محل وقوع جرم چند دکمه پیراهن پیدا شده است که من وقتی ماجرا را از آقای نجفی پیگیر شدم عنوان داشت که زمان وقوع قتل یک تی شرت بدون دکمه به تن داشته و با همان تی شرت به قم رفته است.

گودرزی عنوان کرد : آزمایش گاز باروت بیشتر از روی دست ضارب صورت می گیرد نه از دست مقتول که همان طور که کارشناس اسلحه اعلام کرد وجود گاز باروت روی دست مقتول نشان از درگیری و نزدیک بودن دست مقتول به اسلحه( اسلحه را مقتول در دست گرفته بود که نشان از غیرارادی بودن این تیراندازی بود را دارد).در بازسازی صحنه مرحله شلیک به دست مقتول صورت نگرفته و این می تواند باعث ابطال بازسازی صحنه باشد چون مهم است که این گلوله در زمان ورود به حمام شلیک شده یا در اواسط ماجرا یا در انتهای درگیری تیراندازی شده است که همه چیز باید روشن شود.

در انتها جلسه به روز دیگری موکول شد که قاضی دادگاه دستور داد که جلسه به روز دوشنبه 31 تیرماه موکول شود.

حمید گودرزی در جمع خبرنگاران گفت: پرونده اهمیت تحقیقات جنایی بسیار زیادی خواهد داشت و درست است که نظر موضوعیت اجتماعی و سطح انتشارش در جامعه مورد توجه عموم است و از دادگاه می خواهیم بخش نقض های ارائه شده رفع شود، شاید ادله‌های ما هم رد شود اما می خواهیم که به صورت جدی و علمی تر به این پرونده رسیدگی شود.

وی افزود: اگر دادگاه موافقت کند یک تیم کارشناسی و یک تیم کمیسیون پزشکی قانونی راجع به ورود و خروج گلوله‌ها، تعداد گلوله‌ها و نحوه شلیک تشکیل شود با صحبت های موکلم آقای نجفی تطبیق داده شود شاید راه برای مطالبی گشوده شود که دادرسی را با تغییر مهمی روبرو کند.گودرزی در خصوص دکمه‌ها پیدا شده در محل جرم گفت: دکمه‌ها بیرون از صحنه قتل پیدا شده که باید بررسی شود.

ساعت 14:33دقیقه/اعتراض معاون دادستان به دفاعیات وکیل نجفی! / نجفی صادقانه اعتراف کرد ! + فیلم

 

 

 سرپرست دادسرای جنایی گفت: همانطور که سه کارشناس و جناب سرهنگ توضیح دادند ۵ گلوله شلیک شده و نظر کارشناسان درست است.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا ، قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی در حاشیه جلسه دادگاه قتل میترا استاد در جمع خبرنگاران گفت: آنچه مهم است اینکه آقای نجفی خودشان با صداقت اتهام خود را قبول دارد. او می‌گوید یک سلاح بود و خودم در صحنه بودم، اما وکیل القائات دیگر می‌کند و سوار بر موج‌هایی می‌شود که برخی افراد در فضای مجازی به راه انداخته اند که نکند فرد دیگری هم باشد.

وی افزود: آقای نجفی با صداقت اعتراف و اتهام را قبول کرده موضوع اینکه آقای وکیل می‌گوید کمیسیون ۱۱ شب برگزار شده که دروغ بزرگ است.

قاضی شهریاری در پاسخ به سوالی مبنی بر مفاد نامه سازمان بازرسی که متهم نجفی به آن اشاره کرد، گفت: این موضوع اصلا ربطی به پرونده ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که احتمال وجود دو ضارب یا شخص دیگر وجود دارد گفت: آقای نجفی خودش می‌گوید این موضوع نبوده است.

سرپرست دادسرای جنایی در پاسخ به اینکه وکیل می‌گوید ۹ تیر شلیک شده گفت: وکیل بد القا می‌کند ۹ تیر شلیک نشده است. همانطور که سه کارشناس و جناب سرهنگ توضیح دادند ۵ گلوله شلیک شده و نظر کارشناسان درست است.

وی در پاسخ به اینکه جلسه بعدی جلسه آخر خواهد بود یا نه گفت: در این باره اطلاعی ندارم.

ساعت 14:25 دقیقه /میترا استاد 3 بار خودکشی کرده بود ! + جزییات

نجفی دومین دادگاه

 محمد علی نجفی در خصوص جای بریدگی روی دست میترا استاد و ماجرای خودکشی‌اش در دادگاه پرونده صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، محمد علی نجفی در دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در خصوص سابقه خودکشی خودش به قاضی کشکولی گفت: آبان سال 97 به خاطر اختلافاتی که با میترا استاد داشتم و چون فکر می کردم راه به خطا رفته می خواستم جدا شوم اما میترا قبول نمی کرد به همین خاطر تصمیم به خودکشی گرفتم و بعد از آن وقتی زنده ماندم چند نفر درباره حکم شرعی اقدام به خودکشی صحبت کردند که همانجا از کارم پشیمان شدم و در صحنه قتل هم به خاطر همین حکم شرعی خودکشی نکردم.

وی افزود: به یکی از هتل های تهران رفتم و قرص خوردم و چون نمی خواستم کسی متوجه مرگ من شود در اتاق هتل تصمیم گرفتم پس از خوردن قرص، رگ دستم را بزنم که با توجه به زیاد بودن تعداد قرص‌ها بیهوش شدم و دیگر نتوانستم رگ دستم را بزنم.

نجفی ادامه داد: کارمندان هتل پس از مراجعه من با توجه به اینکه مرا شناخته بودند با توجه به اینکه خبری از من نشده و در را باز نکرده بودم نگران شده و با باز کردن در اتاق، مرا بیهوش روی زمین مشاهده می کنند که به بیمارستان منتقل کردند و من بعد از 2 روز به هوش آمدم.

محمد علی نجفی در خصوص جای 4 بریدگی روی دست میترا استاد به قاضی کشکولی گفت: میترا استاد به من گفته بود که در زندگی قبلی‌اش 3 بار دست به خودکشی زده است که یک بار اقدام به بریدن رگ دست چپ خودش کرده و 2 بار دیگر با خوردن قرص قصد داشته به زندگی خود پایان دهد.

ساعت 13:40 دقیقه/اظهارات برادر میترا استاد درباره خونبهای 10 میلیاردی ! / فقط قصاص + فیلم

مسعود استاد برادر میترا استاد در ختم دومین جلسه دادگاه قتل خواهرش از قصاص گفت.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، مسعود استاد برادر میترا استاد در پایان دومین جلسه دادگاه روز 26 تیر ماه در جمع خبرنگاران گفت: رضایت نمی دهیم و فقط قصاص می خواهیم.

وی درباره شایعاتی مبنی بر گرفتن پول میلیاردی در ازای رضایت و بخشش نجفی به عنوان دیه گفت: این حرف ها شایع است و ما پولی درخواست نکرده و هیچ مبلغی را تعیین نکرده ایم.

مسعود استاد بیان داشت: ما به هیچ عنوان رضایت نمی دهیم و قصاص می خواهیم.

 

ساعت 13:29 دقیقه/وکیل نجفی: اسلحه قبل از کارشناسی دست خبرنگار صدا و سیما بود! / نواقص بسیار در کیفرخواست عجولانه

حمید گودرزی وکیل محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در گفتگو با خبرنگاران

 حمید گودرزی در دومین جلسه دادگاه نجفی، بخشی از دفاعیات موکلش را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، حمیدرضا گودرزی وکیل نجفی در جایگاه قرار گرفت و پس از مطرح کردن چهره های سیاسی آقای نجفی و شخصیت و روحیات موکلش که جایگاه و وجهه خوبی بین مردم دارد تاکید کرد در این پرونده برای سرعت بخشیدن به آن کیفرخواست را صادر کردند در صورتی که نواقصی در این کیفرخواست دیده می شود.

وی در ابتدا گفت: قبل از اینکه اسلحه کارشناسی شود اسلحه در اختیار خبرگزاری صدا و سیما قرار گرفته است و ایشان همچون یک کارشناس اسلحه در برابر دیدگان مردم طوری رفتار کرد که گویا خالی کردن گلوله از خشاب را آموزش می دهد من در آن زمان وکیل نجفی نشده بودم و از وقتی که وکیلش شدم موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم روز 9 و 10 تیر ماه ماجرای اسلحه به کارشناسی ارجاع داده شده است.

ساعت 13:15 دقیقه/ دومین جلسه محاکمه نجفی باز هم ناتمام ماند / دوشنبه جلسه بعدی

 دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد ناتمام ماند و به هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همزمان با اذان ظهر متوقف و به روز دوشنبه 31 تیر ماه موکول شد.

با توجه به ایراداتی که وکیل پرونده نجفی، حمید گودرزی ارائه داد و با توجه به طولانی شدن مدت دادگاه به جلسه سوم در هفته آینده کشیده شد.

ساعت 12:25 دقیقه/ نجفی: میترا استاد پرستو نبود !

به گزارش خبرنگار رکنا، وزیر پیشین آموزش و پرورش به اظهارات وکیل اولیای دمن مبنی بر اینکه که وی مقتوله را مهدورالدم شناخته است گفت: برخلاف آنچه وکیل اولیای دم گفته است بارها گفتند که اصلا چنین چیزی نیست و بارها از من سوال شد و من هم پاسخ دادم که حتی اگر معتقد به مهدورالدم بودن هم باشم دلیل نمی‌شود خودم حکم قتل اجرا کنم.

وی همچنین درباره ادعای دیگر وکیل اولیای دم مبنی بر اینکه نجفی مقتوله را پرستو می‌دانسته است گفت: در هیچ جا و هیچ زمانی اصلا لفظ پرستو رابه کار نبردم و در فضای مجازی برخی افراد این موضوع را نوشتند که باید از خود آنها سوال کنید.

نجفی افزود: وکیل اولیای دم در اظهارات خود گفت: من ماشینم را فروختم و پول آن را از حساب برداشتم تا خانواده استاد نتوانند از آن استفاده کنند در حالی که اصلا چنین چیزی صحت ندارد زیرا من از 7 خرداد در بازداشت هستم و بیرون نرفتم تا بتوانم پولی را خارج کنم.

ساعت 11:59 دقیقه/ نجفی: بازپرس می‌خواست مهدورالدم بودن میترا را در دهان من بگذارد!

نجفی دومین دادگاه

 نجفی متهم پرونده قتل میترا استاد درباره اعلام مهدورالدم بودن همسر دومش در دومین جلسه دادگاه توضیحات خود را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار رکنا، نجفی در فاعیات خود در دومین جلسه دادگاه که روز 26 تیر ماه برگزار شد گفت: آنچه نوشتم با عجله و به صورت غیردقیق بود، من عنوان مهدورالدم را اصلا در دفاعیات مطرح نکردم.

وی در ادامه گفت: آنچه را که لازم باشد می‌گویم و اشاراتی به کیفرخواست نیز خواهم داشت، وکیل محترم بنده وقت بیشتری را صرف دفاع خواهد کرد.

نجفی ادامه داد: به اعتقاد ما مطالب ارائه شده در کیفرخواست دقیق نبوده، من در نامه نوشتم که دلم نمی‌خواهد، نامه عمومی شود و حتی گفتم تعداد معدودی از بستگان متوجه آن شوند، اما چطور نماینده دادستان بخش‌هایی از نامه را قرائت کردند، باید این نامه در جلسه غیرعلنی مطرح می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: بازپرس می‌خواست مهدورالدم بودن میترا را در دهان من بگذارد.

ساعت 11:45 دقیقه/ نجفی : می خواستم سر مزار پدرم خودکشی کنم ! / مهدورالدم بودن میترا استاد را فقط در نامه نوشتم !

نجفی

محمدعلی نجفی با بیان اینکه قصد شلیک کردن به همسرم را نداشتم، در دادگاه گفت: فقط می‌خواستم اسلحه را به او نشان بدهم و بگویم ممکن است کارمان به اینجا کشیده شود.

به گزارش خبرنگار رکنا، محمدعلی نجفی در ادامه دفاعیات خود در دادگاه گفت: واقعاً من ایشان را دوست داشتم اما می‌ترسیدم با این همه اختلاف، اگر پیش برویم، این محبت به نفرت تبدیل شود حتی از ریش‌سفیدان فامیل هم خواستم بابت موضوع طلاق ما پیشقدم شوند. من نمی‌خواستم ایشان را یکطرفه طلاق بدهم.

وی افزود: در روز عقد تعهد کرده بودیم و ایشان خواستند که اختیار طلاق را داشته باشند اما من این کار را نکردم در عوض آن دو تعهد دادم مبنی بر اینکه اگر ایشان واقعاً به این نتیجه رسیدند که طلاق بگیرند، من همراهی کنم و اگر من به این نتیجه رسیدم که واقعاً طلاق بهتر است، توافقی این کار را انجام دهیم

نجفی ادامه داد: ایشان یک ماه پیش از حادثه به من گفتند حق نداری در مورد طلاق با کسی و به ویژه خانواده‌ام صحبت کنی. تصمیم گرفته بودم برادر ایشان را دعوت کرده و با او در مورد طلاق صحبت کنم، اما در نهایت این موضوع اجمالی و بدون تصمیم‌گیری باقی ماند. یک هفته قبل از حادثه، از منزل قبلی که من رهن کرده بودم، تصمیم گرفتیم به منزل بزرگتری برویم. برادر ایشان هم در موضوع اسباب‌کشی در منزل جدید بودند و رابطه سرد ما را دیدند.

وی به جزئیات شب قبل حادثه اشاره کرد و گفت: شب قبل از حادثه، برادرشان را دعوت کرده بودیم. ایشان آنجا هم فهمید که رابطه ما سرد است. بعد از آن و بعد از شام آن شب، همسرم شروع کرد به جر و بحث و ناسزاگویی. من چنین نمی‌خواستم وارد این مباحث شوم و با توجه به اینکه در سه، چهار مورد به برخورد فیزیکی رسیده بودیم و بنده خیلی متأثر بودم، نمی‌خواستم دوباره تکرار شود.

محمدعلی نجفی ادامه داد: در طول عمرم با هیچ خانمی برخورد فیزیکی نداشته‌ام و آن چندبار برخورد فیزیکی متأثرم کرده بود و یک نوع افسردگی در من حاکم شده بود به همین دلیل جواب نداده و به بهانه خواب، ساعت ۱۲ آن شب به اتاق‌خواب رفتم اما ایشان تا ساعت سه نگذاشتند که من بخوابم. حدود ساعت سه بود که ایشان فکر کنم خسته شدند و به اتاق دیگری رفتند. من خوابیدم و ساعت ۸ صبح بلند شدم و چون قبلاً از آژانس برای بردن مهیار به مدرسه، وقت گرفته بودیم ساعت ۹:۳۰ با ملاطفت او را بیدار کردم.

وی در رابطه با رابطه‌اش با فرزند مقتول گفت: سعی کردم وظایف و مسئولیت‌های پدری را در مورد ایشان انجام دهم. حتی مرحومه چندبار به خانواده‌اش گفت کارهایی که آقای نجفی برای مهیار می‌کند، صمیمی‌تر و بیشتر از پدر اصلی او است. آن روز هم مهیار را بیدار کردم که خواب نماند.

نجفی در رابطه با جزئیات روز حادثه گفت: بعد از رفتن مهیار، ایشان ادامه بحث شب قبل را مجدداً شروع کردند، من سعی کردم پاسخ ندهم. ساعت از ۹:۳۰ گذشته بود که ایشان به من گفت به حمام می‌روم و بعد از آن می‌خواهم به بیرون بروم که من گفتم کجا می‌روی؟ که ایشان گفت: خودم می‌دانم.

شهردار اسبق تهران بیان کرد: این موضوع کُدی بین ما بود چرا که در مورد بیرون رفتن، بارها با هم صحبت کرده بودیم. از آن لحظه به بعد عصبانی شدم. فشار شب گذشته هم روی من بود. بعد از آن به حمام رفتم و نمی‌دانم چه شد. همه ماجرا دو، سه دقیقه بیشتر طول نکشید. نفهمیدم چه شد. این‌بار من عصبانی و خشمگین بودم.

وی خطاب به قاضی محمدی کشکولی گفت: در مورد اسلحه جداگانه توضیح می دهم، اما باید بگویم این اسلحه غیرمجاز نبود، البته بنده در مورد تمدید کارت مجوز، قصور داشتم.

نجفی در رابطه با وقوع حادثه گفت: وقتی ایشان به حمام رفته بود، به فاصله یک دقیقه بعد رفتم. از درِ حمام تا وان، فاصله یک متر است. فکر می‌کردم ایشان در وان هستند. می‌خواستم با او صحبت کنم تا در مورد طلاق تصمیم قطعی بگیریم. حتی اگر او مخالفت می‌کرد، می‌خواستم با خانواده‌اش صحبت کنم تا همان روز کار را تمام کنم.

وی افزود: در کمد اتاق نیمه‌باز بود. اسلحه را برداشتم تا برای اینکه به او بگویم، ممکن است کارمان به خون و خونریزی کشیده شود. بعد یک بالشت هم از تخت برداشتم. اسلحه را زیر آن گذاشتم تا ایشان یکدفعه اسلحه را نبیند البته ایشان بارها به من گفته بود کار با اسلحه را به او یاد بدهم، اما من اسلحه را جز در یک مورد آن هم بسیار کوتاه، به او نشان نداده بودم.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم چطور بود که ایشان وارد وان نشده بود، لباس‌هایشان را درآورده و به حمام رفته بودند. از در حمام که وارد شدم، با ایشان سینه به سینه شدیم. بالشت را کنار زدم که به ایشان نشان دهم ممکن است کارمان به اینجا کشیده شود. نمی‌دانم چرا ایشان تا اسلحه را دیدند، هل شدند. دو دستش را روی شانه من گذاشت، نمی‌خواست مرا هُل دهد اما تعادلم از دست رفت و به عقب رفت و یک گلوله شلیک شد. احتمالاً آن گلوله هم به دیوار خورد. وقتی این اتفاق افتاد، ابتکار عمل از دستم خارج شد. با توجه به اینکه هنوز دستم روی ماشه بود، اسلحه را به سمت بالا بردم تا شلیک نشود، اما ایشان دو دستی، دست راست مرا گرفته بود و حتی من بارها گفتم که دستم را ول کن. فکر می‌کردم سه چهار تیر شلیک شده است اما در آگاهی گفتند پنج تیر شلیک شده است.

وی با بیان اینکه من قصد شلیک نداشتم، گفت: من بارها به او گفتم دستم را رها کن اما او این کار را نکرد تا اینکه آخرین تیرها شلیک شد. در مورد اینکه تیر مستقیم یا غیرمستقیم زده شده است، وکیل توضیح می‌دهد، اما فکر می‌کنم تیر غیرمستقیم خورده است چون ایشان تا دست مرا رها کرد دیگر تیری شلیک نشد. بعد از آن دیدم ایشان به عقب رفته و به داخل وان افتاده است. بلافاصله اسلحه را جلوی آینه حمام گذاشتم چون شوکه شده بودم. دست به صورت ایشان کشیدم و دیدم حرکتی ندارد. بعد از آن دیدم بالای سینه‌اش سوراخ شده است. چهار، پنج دقیقه بدون حرکت در حمام ایستاده بودم.

نجفی با بیان اینکه پس از حادثه، قصد خودکشی داشتم، تصریح کرد: بعد از آن چند بار قصد کردم خودم را با همان اسلحه بکشم. دوبار هم داخل وان رفتم و کنار او نشستم. بعدها که در مورد خونی شدن شلوار و پایم فکر می‌کردم، نفهمیدم چرا این‌گونه شد اما هر چه فکر کردم، بعداً به نظرم رسید به علت نشستنم در وان بود که شلوارم خونی شده است، چون خونی پاشیده نشده بود.

نجفی ادامه داد: بعد از چند دقیقه از وان بیرون آمدم، در اتاق رفتم و حتی در بالکن رفتم و فکر کردم خودم را از آنجا پرت کنم، در نهایت به راننده‌ام زنگ زدم. دو کیف که اسناد خصوصی و مدارک من در آن بود، چون نمی‌دانستم چه اتفاقی ممکن است برایم بیفتد، به راننده گفتم بیاید تا دو کیف را به او بدهم تا او هم به دخترم برساند. بعد از آن بود که به نظرم رسید متنی بنویسم و بخشی از داستان و زندگی مشترکم را برای خانواده‌ام بنویسم.

شهردار اسبق تهران افزود: شش ماه بود که به دستور همسر مرحومم، ارتباطی با خانواده‌ام نداشتم به جز یک تا دو بار تلفنی صحبت کردن آن هم جلوی خود مرحومه، ارتباطی نداشتم.

وی در رابطه با دستنویس پس از حادثه توضیح داد: از روی خطم معلوم است که با عجله نوشته‌ام. مهدورالدم را در دفاعیه ابداً و اصلاً مطرح نکردم. در بازجویی‌ها هم این نکته قابل مشاهده است. بارها بازپرس در دهان من بگذارد که شما مهدورالدم را به کار بردید. احساس‌کردم خانواده‌ام پس از من ممکن است تحت برخی مشکلات قرار گیرند. به همین دلیل آن نامه را با آن محتوا نوشتم. نامه را در کیف گذاشتم و به راننده دادم.

نجفی در رابطه با سفر خود به استان قم هم گفت: بعد از آن به فکرم رسید به زیارت حضرت معصومه (س) و بر سر مزار پدر و بزرگم بروم. چندین‌مرتبه هم که تحت فشار روحی و مشکلات بودم، به قم می‌رفتم. آن‌بار هم پیش خودم گفتم به قم می‌روم تا آنجا تصمیم بگیرم که خودم را به پلیس معرفی یا خودکشی کنم.

نجفی با بیان اینکه اسلحه را هم با خودم به قم بردم، گفت: با خودم بردم چرا که فکر می‌کردم که اگر خودم را تحویل پلیس بدهم، بهتر است اسلحه همراهم باشد تا نکند که گم و گور شود. همچنین با خودم بردم چون فکر کردم سر مزار پدرم، تصمیم به خودکشی بگیرم.

وی ادامه داد: در کمد کارت حمل سلاح را گذاشته بودم، آن را برداشتم و تازه آنجا بود که فهمیدم تاریخ اعتبار آن تا سال ۹۴ است.

شهردار اسبق تهران خاطرنشان کرد: به ترمینال بیهقی رفتم و با اتوبوس به زیارت رفتم. آنجا تصمیم گرفتم که به تهران برگشته و خود را به آگاهی معرفی کنم. مستقیم هم به آگاهی رفتم. تلفن همراهم را داخل کیفم گذاشته بودم. در نهایت به خانواده‌ام زنگ زدم، دخترم تلفن را جواب داد و من به او گفتم نگران نباشید، حالم خوب است.

ساعت 11:15 دقیقه/نجفی: میترا استاد عاشقم بود طلاق نمی گرفت ! / 2 تعهد نجفی برای همسر دومش چه بود + جزییات

رکنا: نجفی در دفاع از خود پشت تریبون دفاعیات استاد و جزئیات را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، از این حادثه جانسوز متاسفم و به خانواده استاد تسلیت می گویم. امیدوارم آنچه می گویم موجب روشن شدن ماجرا شود. آنچه اتفاق افتاده را قبول دارم و در مورد آن توضیح می دهم. قصدم برائت خودم نیست. بخشی از کیفرخواست نادرست و بخشی از آن غیر دقیق بوده است. مهیار گفت همسرم را تهدید به مرگ کرده ام اما من شرایط روحی او را درک می کنم اما همسرم را تهدید به مرگ نکرده بودم. من در ابتدای نامه ای که نوشته بودم ذکر کردم که نمی خواهم عمومی شود و تعدادی از بستگانم از آن فقط مطلع شوند اما تعجب می کنم که نماینده دادستان بخشی از آن را قرائت کرد. من راضی به انتشار مطالب نبودم.

راجع به شروع رابطه نجفی گفت: هشتم اردیبهشت 97 عقد دائم کردیم . 7 ماه قبل عقد موقت بودیم چون در دوره عقد موقت مسئولیت و مشغله کاری زیادی داشتیم فرصت کافی برای بحث و گفتگو در مورد خیلی از مسائل را نداشتیم به همین دلیل در جلسه قبل گفته بودم با عجله عقد کردیم من در دهم اردیبهشت ماه قرار عمل جراحی داشتم به همین علت پیشنهاد داده بودم که عقد دائم را به تعویق بیندازیم اما میترا آن را نپذیرفت بعد از عقد دائم اختلافات ما سر باز زد. سعی کردم با گفتگو آنها را حل کنیم و از حدود 6 ماه قبل با توجه به حجم و عمق اختلافات تصمیم گرفتم از او جدا شوم از او خواستم 2 ماه فرصت دهد که مهریه اش را بدهم اما چون می گفت عاشق من است حاضر به جدایی نشد.

نجفی ادامه داد: می ترسیدم با توجه به حجم اختلافات عشق به نفرت تبدیل شود دوستانی را برای ریش سفیدی و برای قانع کردن او به طلاق واسطه کردم. من نمی خواستم طلاق را یکطرفه انجام دهم چون در روز عقد حق طلاق را از من خواسته بود. ولی من قبول نکردم در عوض 2 تعهد به او دادم. به او قول دادم هر وقت خواست طلاق بگیرد قبول کنم و هر وقت که من به این نتیجه رسیدم که می خواهم از او جدا شوم با توافق یکدیگر از هم جدا شویم و به همین دلیل بود که نمی خواستم زیر قولم بزنم و یک طرفه او را طلاق بدهم.

ساعت 11:10دقیقه/نجفی: قتل عمد را قبول ندارم ! / وکیل خانواده میترا حق توهین به من را ندارد!

 

ساعت10:59دقیقه/اولین فیلم از دفاعیات نجفی در دادگاه / من میترا استاد را تهدید به قتل نکردم/ مهیار دروغ می گوید

 

به گزارش خبرنگار رکنا، پسر مهیار حالات روحی خوبی ندارد و من چیزی درباره ادعاهایش نمی گویم تنها می گویم من همسر مرحومم را تهدید به قتل نکرده ام.

ساعت 10:45 دقیقه/وکیل خانواده میترا استاد: دفاعیات نجفی در پرونده ناجوانمردانه است !

رکنا : جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی لحظاتی پیش شروع شد.

ساعت 50 : 9 جلسه محمدعلی نجفی به ریاست کشکولی رییس شورای 9 دادیاری استان تهران شروع شد. در شروع جلسه وکیل خانواده میترا استاد وکیل حاجیلویی پشت تریبون قرار گرفت و گفت : در جلسه قبل مواردی که به عنوان حواشی پرونده بود گفته شد که مقام قضایی اعلام کرد این موارد ذکر شود. اما بعد از جلسه ماجرای مهدورالدم بودن به عنوان تیتر رسانه ها منتشر شد و این امر سبب خدشه وارد کردن به وضعیت خانواده متوفی شد.همراه یکی از همکارانم پرونده را مطالعه کردیم که در پرونده دفاعیات ناجوانمردانه متهم را خواندیم. آقای نجفی نوشته بودند مرحوم وارد زندگی ام شد ؛ اشتباه کردم. ازدواج کردیم . اشتباه کردم. وکیل اولیای دم ادامه داد: آقای نجفی در مورد ازدواج گفتن اشتباه کردند در حالی که با پرداخت یک هزینه بالا در دفترخانه در مهرشهر کرج ، این ازدواج را ثبت کردند. وکیل اولیای دم خطاب به آقای نجفی عنوان کردند که شما گفتید قصد داشتم او را طلاق دهم در صورتی که همه می دانند حق طلاق با شوهر است.

به گزارش رکنا، در این لحظه قاضی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه تاکید کرد: پیرو جلسه قبل، جلسه امروز را در وقت مقرر برگزار می شود.

وی ادامه داد: محمد علی نجفی، دوتن از وکلای مدافع او و وکلای اولیای دم و همچنین مهیار صفری و نماینده دادستان هم درجلسه حضور دارند.

رئیس دادگاه افزود: کارشناسانی که در صحنه جرم حضور داشتند و همچنین کارشناسان اسلحه و پزشک معاینه جسد در جلسه امروز حضور دارند که در صورت لزوم از آنها اخذ توضیح خواهد شد.

قاضی محمدی کشکولی گفت: ورود و خروج افراد از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲:۴۰ که آخرین خروج آقای نجفی بوده است پخش خواهد شد. در این مرحله از رسیدگی به پرونده پیرو مطالب قبلی دادگاه احدی از وکلای اولیای دم می‌توانند در جایگاه حضور یابند.

در ادامه جلسه حاجیلویی یکی از وکلای مدافع اولیای دم با حضور در جایگاه، گفت: در جلسه قبل شما در رابطه با حواشی که پیش آمده بود تذکر دادید ولی بعد از جلسه موضوع مهدور الدم بودن تیتر روزنامه‌ها شد که حرمت اولیای دم خدشه دار شد و اینجانب به همراهی همکارم بعد از مطالعه پرونده دفاعیات ناجوانمردانه متهم حاضر را دیدیم که جا دارد مواردی را ذکر کنم.

وی افزود: این دفاعیات بسیار متعارض بود و به صورت تیتر اول روزنامه‌ها در آمد. اظهارات متهم در پرونده این بود که مقتوله ابتدا وارد زندگی او شده و بعد گفته من اشتباهاً ازدواج کردم. ما می‌دانیم متهم چه هزینه‌هایی کرده تا نظامات را زیر پا بگذارد و ازدواج را ثبت کند. بعد متهم گفته که من طلاقش ندادم و از آنجا که حق طلاق با مرد است می‌توانسته حق و حقوق او را بدهد و بعد متهم گفته که او را کشتم و اشتباه کردم.

وی افزود: آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید. بعد گفتید که او پرستو است و با نهادهای امنیتی در ارتباط است.

قاضی کشکولی در این هنگام به وکیل مدافع اولیای دم تذکر داد و گفت: ما مقررات آیین دادرسی کیفری را قرائت کردیم و توقع این است که شما وکلا که حقوقدان هستید دقت کنید و بیان الفاط ناجوانمردانه در شان دادگاه نیست.

در ادامه وکیل اولیای دم اعلام کرد شما چهل سال درس خوانده اید و خبرنگار کارش انتقال خبر است؛ مقتول قصد داشته حرف هایی بزند و اولیای دم نیز از این حرف ها اطلاع دارند اما چون در ماهیت ماجرا تاثیری ندارد، سکوت می کنم. وی ادامه داد که آقای نجفی ابتدا اعلام کردند که مقتول مهدرو الدم است و سپس حرفش را پس گرفتند و مجدد گفتند که قصد کشتن نداشته ام. این نوع دفاع درست نیست. خانواده مقتول از اینکه هیچ کسی در این مدت به سراغ پسر میترا استاد نرفته و ایشان را دلداری نداده اند؛ در حالی که مهیار با توجه به اینک با جسد خونین مادرش روبرو شده بود، اصلا اوضاع روحی مناسبی نداشت.

وی ادامه داد: خانواده نجفی پس از ماجرا ی پول لکسوس فروخته شده را از حساب خالی کردند که هیچ پولی برداشت نشود، در صورتی که می توانستند با پرداخت پول به مهیار کمک کرده و او را درمان کنند.

ساعت 10:20دقیقه/نجفی برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت

به گزارش خبرنگار رکنا، محمد علی نجفی دقایقی قبل برای دفاع از خود و بیان دفاعیاتش پشت جایگاه در دادگاه کیفری قرار گرفت.

لازم به ذکر است دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر نجفی در حال برگزاری است.

ساعت 9:52دقیقه/ پسر میترا استاد بالاخره به دادگاه نجفی رفت

به گزارش خبرنگار رکنا، دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار پیشین تهران صبح امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه به صورت علنی در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) به ریاست قاضی محمدی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در حالی آغاز شده است که پسر میترا استاد در دادگاه حضور دارد.

ساعت 9:25دقیقه/ دومین جلسه نجفی آغاز شد

نجفی وارد دادگاه شد

به گزارش خبرنگار رکنا، دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد امروز چهارشنبه در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی در حال برگزاری است.

ساعت 8:38 دقیقه / دلایل عزل وکیل سرشناس از پرونده نجفی/ داماد نجفی پیش از دادگاه امروز مطرح کرد

به گزارش رکنا، علیرضا ببری داماد نجفی در ساعت 8 و سی و هشت دقیقه قبل از شروع دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جنایی رکنا در خصوص عزل علیزاده طباطبایی یکی از وکلای نجفی گفت: دوستی دکتر نجفی و علیزاده طباطبایی مربوط به امروز و دیروز نیست و دوستی شان دیرینه است اما در خصوص عزل علیزاده طباطبایی باید گفت دکتر نجفی در دیدار با وکیل خود به این جمع بندی رسیدند که علیزاده طباطبایی استعفا دهد و بنا به دلایلی که مطرح کردنش ضرورتی ندارد این درخواست مطرح شد.داماد نجفی افزود: علیزاده طباطبایی تمایلی به استعفا نداشت و دکتر نجفی ایشان را عزل کرد.

ساعت 8:25 دقیقه 26 تیر ماه / نجفی به همراه دو تن از وکلای خود وارد دادگاه شد.

به گزارش خبرنگار جنایی  رکنا، در دومین جلسه دادگاه قتل میترا استاد در روز 26 تیرماه دخترخوانده، داماد و برادر محمد علی نجفی اولین افرادی بودند که ساعت 8 و ده دقیقه در دادگاه حاضر شدند. تا به این لحظه خانواده میترا استاد و اولیای دم در دومین دادگاه حضور نیافته اند.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران که در یک ماجرای خانوادگی در خانه اش دست به قتل زن دومش زده بود صبح امروز به دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟