این دختر 19 ساله به دلیل گزارش آزار و اذیتش توسط مدیر مدرسه به آتش کشیده شد +عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، پلیس بنگلادش اعلام کرد نصرت جهان رفیع، دختر19 ساله، به‌خاطر گزارش کردن آزار و اذیت جنسی مدیر مدرسه‌اش به پلیس، به آتش کشیده شد.

مرگ این دختر نوجوان، اعتراضات گسترده‌ای را در هفته گذشته در سراسر بنگلادش به‌ دنبال داشت. نخست وزیر این کشور وعده داد که این ماجرا را پیگیری می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌ها، رفیع به پشت بام مدرسه برده می‌شود و مهاجمان از او می‌خواهند که شکایتش را پس بگیرد. وقتی او این درخواست را رد کرد، مهاجمان روی وی نفت سفید ریختند و او را آتش زدند.

پلیس با ارائه اطلاعاتی جدید، تصریح کرد که یکی از17 فرد بازداشت شده در ارتباط با این پرونده، مدیر مدرسه را متهم کرد که دستور این حمله را داده بود.

مقام ارشد پلیس بنگلادش که در حال تحقیق روی این پرونده است گفت: مدیر به آن‌ها [مهاجمان] گفته بود که رفیع را برای پس گرفتن شکایتش تحت فشار بگذارند و اگر قبول نکرد بکشند.

این دختر19 ساله، اواخر ماه مارس برای گزارش آزار و اذیت جنسی به اداره پلیس رفته بود.پلیس اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر از بازداشت شده‌ها از جمله سه نفر از همکلاسی‌های این دختر با روسری قبل از به آتش کشیدنش، دست و پای او را بسته بودند.

طبق نقشه طراحی شده قرار بود این حادثه خودکشی جلوه داده شود اما نقشه زمانی خنثی شد که با سوختن روسری‌ای که دست و پای رفیع با آن بسته شده بود، او رها شد و توانست در حالیکه در آتش می‌سوخت از پشت بام به طبقه پایین برود.

این دختر بنگلادشی، با 80 درصد سوختگی، 9 روز پیش در بیمارستان جان سپرد. او پیش از مرگش در ویدئویی، ادعاهای خود درباره مدیر مدرسه را تکرار کرد.

او در این ویدئو گفت: مدیر من را لمس کرد. تا آخرین نفس با این جنایت مبارزه می‌کنم. وی همچنین برخی از مهاجمان خود را پیش از مرگش شناسایی کرد.

این ماجرا، باعث ایجاد خشم در بنگلادش شده است. نخست وزیر این کشور اعلام کرد که هیچ یک از مجرمان از اقدام قانونی در امان نخواهند بود.

گروه‌های حقوق بشر، می‌گویند موارد آزار و اذیت جنسی و تجاوز در بنگلادش به دلیل شکست در پیگرد قانونی مهاجمان، افزایش یافته است.

میناکشی گانگولی مدیر بخش جنوب آسیای سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت:قتل وحشتناک یک زن شجاع که به‌دنبال عدالت بود، نشان می‌دهد که چگونه دولت بنگلادش در ارتباط با قربانیان آزار و اذیت جنسی شکست خورده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
عارفه اندرودی
آیا این خبر مفید بود؟