فیلم لحظه اعدام قاتل سلاله 5 ساله در ملاعام  + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 2.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

به گزارش گروه حوادث رکنا، هادی هاشمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعدام یک قاتل در آق قلا اظهارداشت: ساعت 8 صبح امروز قاتل سلاله، دختر 5 ساله آق‌قلایی در محل وقوع جرم در روستای گری دوجی به دار مجازات آویخته شد.

وی افزود: ششم اردیبهشت امسال که خانواده سلاله، مفقودی او را به پلیس گزارش دادند و پس از شناسایی و بازجویی از یک مظنون، جنازه کودک پیدا شد. مظنون که سابقه‌‌دار نیز است، به قتل این کودک اعتراف کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: این قاتل در گذشته نیز یک‌بار دیگر سابقه کودک آزاری داشته و معتاد سابقه دار بوده است.

هاشمیان گفت: پس از تائید حکم اعدام، حکم صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی در محل وقوع جرم اجرا شد.

مهین نورافروز: نزدیک به سه هفته از مرگ سلاله دختر پنج ساله آق قلائی که توسط فردی معتاد Addicted ربوده و کشته شده است می‌گذرد.

بازخوانی پرونده

ضایعه ای دردناک که در کنار دیگر اخبار حوادث Accidents قربانی شدن کودکان در دیگر نقاط کشور، مردم استان گلستان را در ماتم و اندوه فرو برده است.

به گفته مادر سلاله قاتل The Murderer دخترش همیشه در روستا برای اهالی مزاحمت ایجاد می کرده و از همان زمان گم شدن سلاله حدس میزده است که او را ربوده باشد.

مادر سلاله از روز حادثه Incident گفت: نام قاتل دخترم «غفور» است. همه مردم روستای گری آق قلا او و خانواده اش را می‌شناسند و دل خوشی از رفتارهایش نداشتند.

او ادامه داد: غفور از این دست اذیت و آزارها برای بچه ها و مردم روستا کم نداشت، اما هیچگاه مردم روستا به خود اجازه نداند که بر علیه او شکایتی تنظیم کنند.

مادر سلاله گفت: غفور چند وقت پیش هم یکی از دختر بچه های روستا ها را گرفته بود، اما او را نکشت و خانواده از ترس آبرو شکایتی نکردند.

وی اضافه کرد: روز مرگ سلاله من به خانه مادربزرگ پدری‌اش رفتم و دخترم در خانه با عروسک‌هایش بازی می‌کرد و من هم که کاری زیادی آنجا نداشتم او را تنها گذاشتم و رفتم.

این مادر جوان داغدار گفت: وقتی منزل مادر شوهرم بودم غفور آمد و طبق همیشه با مزاحمت‌هایش مدام تقاضای چای و قند می‌کرد که زندائی ام به او گفت چای نداریم از اینجا برو و مزاحم نشو، که او هم بعد از کمی مکث راهش را کشید و رفت.

این بانوی ترکمن اظهار کرد: بعد از رفتن غفور سریع به خانه برگشتم و وارد اتاق شدم، اما دیدم از دخترم خبری نیست. به مادرم که در کنار ما زندگی می‌کند، گفتم سلاله کجاست؟ گفت که دنبال تو آمد خانه مادر بزرگش، که به ناگاه دلم چند پاره شد، چون می‌دانستم که غفور در کوچه ها پرسه می‌زند.

خواسته ما اشد مجازات است

مادر سلاله با بیان اینکه تقاضای رسیدگی به پرونده سلاله خارج از نوبت را دارد، بیان کرد: این خواسته من نیست و همه اهالی روستا و خانواده ام از دستگاه قضائی تقاضا دارند این قاتل را به اشد مجازات برساند.

وی تصریح کرد: قول رسیدگی فوری به پرونده داده شده اما نمی‌دانیم که آیا واقعا مسئولان به این وعده خود خود عمل می‌کنند یا اینکه باید سال‌ها در داگستری سرگردان رای پرونده قاتل دخترم باشیم.

خواهان پیگیری پرونده سلاله خارج از نوبت هستیم

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلاستان با بیان این‌که اتفاق رخ داده برای سلاله کوچک گلستان را مات زده کرد و ممکن است بار دیگر تکرار شود، به خبرنگار مهر گفت: این دست آسیب‌ های اجتماعی مسائلی نیستند که کم توجه از کنار آن‌ها بگذریم و پیگیری سریع پرونده و آسیب شناسی این نوع رفتارها در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالرضا چراغعلی افزود: هنگام دیدار با خانواده سلاله و در میان جمعیت عزادار با رئیس کل دادگستری استان گلستان ارتباط گرفتم و تقاضای خانواده داغدار را به ایشان مبنی بر رسیدگی سریع پرونده رساندم.

وی در رابطه با حادثه رخ داده، گفت: حادثه اتفاق افتاده در استان زنگ خطری برای مسئولان است که در حوزه های مختلف اجتماعی، انتظامی و دادگستری در رابطه با افزایش ایمنی کودکان تدابیر جدیدتری بیندیشند.

وی با بیان اینکه امنیت کودکان و ایجاد محیطی امن برای آنان یکی از مهم‌ترین برنامه های مسئولان و خانواده‌ها است، بیان کرد: نیازمند آموزش‌های بیشتری در رابطه با حفظ ایمنی جان کودکان در خانواده‌ها هستیم و همه دستگاه‌های مسئول حوزه کودک موظف هستند، تا برای اجرای این آموزه‌ها پای کار بیایند.

صدور کیفرخواست پس ازتکمیل پرونده

چندی پیش رئیس دادگستری استان گلستان هم با اعلام این خبر که پیگیری پرونده دختر ۵ ساله آق قلایی که به دست فردی معتاد ربوده و کشته شده است در دستور ویژه قرار گرفته است، به رسانه ها اعلام کرد که کیفرخواست پس از تکمیل مراحل پرونده صادر خواهد شد.

هادی هاشمیان عنوان کرده است که بررسی‌های پزشکی قانونی نشان می‌دهد که به این کودک تجاوز Rape نشده و علت مرگ وی خفگی اعلام شده است.

به گفته وی قاتل در بازجویی‌ها اعلام کرده، برای درخواستی به منزل یکی از اقوام کودک مراجعه کرده بود، اما با پاسخ منفی آن خانواده روبرو شد و هنگام خروج از منزل این افراد، با هدف انتقام از اهالی خانه این دختربچه را که از بستگان این آنان بوده، ربود و پس از انتقال به انبار خانه یکی از روستاییان که در منزل نبودند، خفه کرده است.

هاشمیان تاکید کرده است که دستگاه قضایی چنین پرونده‌هایی را با حساسیت ویژه دنبال می‌کند و به زودی با تکمیل تحیقیات، کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال خواهد شد.

 

کدخبر: 460460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟