امتناع دادستانی‌ها در آمریکا از پیگیری آزار‌های جنسی/ایالت یوتا رکورددار پرونده‎های ناموفق شد

نشریه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به موضوع آزار جنسی در این کشور پرداخته و ضمن بیان این مطلب که در بسیاری موارد این آزار‌های جنسی از سوی قربانیان گزارش نمی‌شود نوشت که در صورت گزارش دادن این آزار‌های جنسی نیز برخی از دادگاه‌های محلی این موضوع را پیگیری نمی‌کنند.واشنگتن پست گزارش داد: دادستان محلی یوتا از پیگیری ۴ پرونده آزار جنسی در این ایالت امتناع کرده است، نخستین پرونده مربوط به یک دختر ۱۷ ساله است که از سوی همکلاسی خود مورد تجاوز Rape جنسی قرار گرفه است. دومین پپرونده مربوط به یک کارمند زن است که از سوی همکار خود مورد آزار جنسی آزار گرفته است، سومین قربانی می‌گوید که چندین مرتبه از سوی رئیس پلیس Police مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و چهارمین پرونده نیز مربوط به یک زن ۳۰ ساله اهل این ایالت است که پیش از این از سوی یک متخصص گفتار درمانی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش تمامی این ۴ پرونده از سوی دادستانی محلی مورد بررسی قرار گرفته و دادستان از اعلام اتهام علیه عاملان خودداری کرده است.

اکنون این قربانیان آزار جنسی رویکرد جدیدی برای شنیده شدن صدای خود اتخاذ کرده‌اند؛ بندی در قانون Law اساسی ایالت که به قربانیان جنایات اجازه می‌دهد تا در صورتی که دادستان محلی از پیگیری پرونده خودداری کرد، دادگاه عالی ایالتی دادستانی برای پرونده انتخاب می‌کند.

وکلای این زنان ابراز امیدواری کرده‌اند در صورت موفقیت این پیگیری در ناحیه «سالت‌لیک»، این رویکرد می‌تواند به دیگر ایالت‌ها نیز گسترش یابد.

واشنگتن پست می‌نویسد: به طور گسترده پذیرفته شده است که پیگرد قانونی جرایم جنسی یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات در سیستم عدالت کیفری آمریکاست.

بر اساس گزارش واشنگتن پست به طور معمول ۴۴ درصد از از جرایم خشونت‌بار گزارش شده‌اند و منجر به دستگیری مجرم شده‌اند و این در حالی است که درباره جرایم جنسی این موضوع به ندرت روی داده است؛ و بر اساس این گزارش در ایالت اوتا تنها ۱۲ درصد از قربانیان موفق به پیشبرد شکایت خود هستند و این به معنی آن است که از هر ۱۰۰ قربانی آزار‌های جنسی در این ایالت ۸۸ نفر موفق به گزارش دادن آزار جنسی علیه خود نمی‌شوند.یکی از مقامات قضایی ایالت یوتا در گفتگو با واشنگتن پست ضمن ارائه این آمار اعلام کرده که بخش تحت ریاست وی در سال گذشته حدود ۳۹ تا ۴۰ درصد از ۶۰۰ گزارش آزار جنسی را پیگیری کرده که این آمار به طور متوسط با آمار کلی کشور آمریکا درباره پرونده‌های فرستاده شده به مراجع قضایی در زمینه آزار جنسی همخوانی دارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟