جزییات دسیسه دستبرد بزرگ به شبکه بانکی کشور در اصفهان

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: پیش‌بینی و خنثی‌سازی هک و نفوذ به سیستم های رایانه‌ای شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار مجموعه پلیس Police فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شمار می‌آید که این اقدامات تاکنون ناکامی مجرمان حرفه‌ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به همراه داشته است.
وی در ادامه اظهار کرد: در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای استان در یک اقدام پیش‌دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت Stealing بزرگ و بی‌سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک‌های استان جلوگیری کنند.
این مقام مسئول عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار "هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای" کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.
وی بیان داشت: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از مؤسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به‌حساب های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.
معصوم بیگی گفت: پس از تحقیقات گسترده، رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و اقدامات پیچیده علمی و تخصصی کارشناسان سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه 10 نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی مأموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌عامل رایانه ای شبکه بانکی نیز کشف شد.
رئیس پلیس استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان Prison شدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر خوش تیپ سعودی از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد + عکس

5 ساعت تجاوز به دختر 15 ساله توسط 2 پسر / دختر مُرد!+عکس دختر و متجاوزان

پریا 17 ساله ام در خانه فساد شب ها را صبح می کنم! + سرنوشت تلخ

گاف بزرگ نماینده مجلس در تلفظ یک واژه انگلیسی + فیلم

این زن ایرانی در امریکا سرشناس شد + عکس و جزییات

حمله افراد مسلح به خانه یک مامور پلیس در زاهدان / 2 عضو خانه به شهادت

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

این پسر جوان را می شناسید / او در خیابان خلوت تهران به دختر جوان تجاوز کرد + عکس

ارتباط ساغر با دوستانم فراتر از یک دوستی بود! / زنم یک الکلی شده است

صحنه باورنکردنی که دختر 17 ساله از مادر و یک مرد غریبه دید

تجاوز به عروس جوان توسط دو مرد در رستوان بین راهی جاده جاجرود

کدخبر: 382937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟