ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که شامگاه ششم بهمن‌ماه، اعضای یک ساختمان مسکونی در بولوار پیروزی مشهد با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفتند و اظهار کردند سر و صدای مهمانی Party یکی از همسایگانشان مخل آسایش آن‌ها شده است. با اعلام این شکایت، تیمی از مأموران پلیس Police امنیت اخلاقی وارد عمل شدند و به محل موردنظر مراجعه کردند. متهم پرونده ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبود اما تیم بررسی‌کننده طی هماهنگی تلفنی با مقام قضایی، دستور ورود به منزل را اخذ کرد و با رعایت شئونات اسلامی، به محل وارد شد.

با حضور تیم بررسی‌کننده پرونده در خانه متهم، مشاهده شد که ده‌ها زن و مرد در سنین مختلف با ظاهری غیراخلاقی در محل حضور دارند. با اعلام این گزارش به مقام قضایی، ٢٧ آقا و ٣٨ خانم دستگیر شدند. علاوه‌بر این، ضابطان قضایی در این مأموریت سه دبه بیست‌لیتری حاوی ۴٠ لیتر مشروبات الکلی و چند شیشه مشروبات خارجی از یکی از اتاق‌های این خانه مسکونی کشف کردند.

شکایت اعضا از مدیر کانال

دستگیرشدگان به مرکز فرماندهی پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی خراسان‌ رضوی انتقال یافتند و پس از تشکیل پرونده، برای تحقیقات اولیه، به دادسرا منتقل شدند. یکی از افراد دستگیرشده که خود از اقدام متهم پرونده شکایت داشت در مواجهه با بازپرسی شعبه ٢٠۶ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد گفت: چند وقت پیش، همراه شوهرم، در یک گروه تحت عنوان «شب شعر» که مدیریت آن را یک مرد بازنشسته برعهده داشت عضو شدیم. بیشتر روزها به همراه شوهرم و دیگر اعضای گروه برای ورزش Sport صبحگاهی به برخی از پارک‌های مشهد که مکان آن‌را شب قبل مدیر اعلام می‌کرد می‌رفتیم. طبق معمول، آقای الف شب قبل از این حادثه Incident در گروه اعلام کرد تصمیم دارد ششم بهمن شب شعری را در خانه‌اش دایر کند. بیشتر اعضا نیز چون به او اعتماد داشتند، در این مهمانی شرکت کردند. هنوز زمان زیادی از حضورمان نگذشته بود که جلسه شعر به دیسکو تبدیل شد. آقای الف اعلام کرد که امشب تولد خانمی به نام الهام است و او قصد داشته است با این کار، برای دوستش تولد بگیرد. بعد از اتمام صحبت‌های این مرد شصت‌ساله، الهام وارد اتاق شد و خانمی جوان که دی‌جی بود موزیک پخش کرد.

این خانم سی‌وپنج‌ساله ادامه داد: من و شوهرم با مشاهده این جلسه و وضعیت غیراخلاقی قصد داشتیم به آقای الف اعتراض کنیم اما به دلیل شلوغی محل، نتوانستیم با او مواجه شویم. در همین حین، پلیس وارد خانه شد و همه ما را دستگیر کرد.

دیگر فرد دستگیرشده در این مهمانی غیراخلاقی به مقام قضایی گفت: قرار بود جلسه شب‌نشینی و شعرخوانی باشد. آقای الف هنگامی که از اعضای گروه دعوت کرد به خانه‌اش بروند، ابتدا هیچ حرفی درباره جشن تولد و مهمانی غیراخلاقی نزد اما وقتی به محل مراجعه کردم، متوجه کیفیت جشن شدم ولی راه برگشتی وجود نداشت.

این خانم جوان در ادامه اظهاراتش گفت: همسرم از این ماجرا خبر ندارد. فکر می‌کرد اعضای جلسه‌ای که به آن دعوت شده‌ام همگی خانم هستند.

یکی دیگر از دستگیرشدگان که مردی میان‌سال بود ضمن ابراز تأسف از این ماجرا به قاضی Judge پرونده گفت: من انتظار این‌چنین حرکتی را از آقای الف نداشتم. فضای گروه و نیز فعالیت آن بسیار سالم بود اما آن شب همه‌چیز یک‌باره به هم ریخت. تصمیم داشتم محل را ترک کنم اما مأموران پلیس سر رسیدند و همه را دستگیر کردند.

چند خانم جوان که حین دستگیری در حال انجام حرکات موزون بودند در اظهارات خود گفتند: وقتی ما به خانه آقای الف رفتیم، به دلیل شلوغی و مساحت کم محل، مجبور شدیم وسط مجلس بنشینیم و هنگامی که الهام کیک تولدش را آورد و موسیقی پخش شد، به‌ناچار از جایمان بلند شدیم و در همان محل ایستادیم اما به دلیل ماهیت مهمانی و وضعیت نامناسبی که داشتیم، مأموران خیال کردند ما هم در حال انجام حرکات موزون بوده‌ایم. این در حالی است که فقط به خاطر نبودِ جا وسط مجلس بودیم.

اظهارات ضد و نقیض متهم پرونده

متهم اصلی پرونده که مردی شصت‌ساله است نیز در مواجهه با بازپرس شعبه ٢٠۶ دادسرای ناحیه ٢ مشهد با حالتی معترضانه گفت:‌ آقای قاضی! مگر شادی جرم Crime است که ما را گرفته‌اند‌؟! ما در حال برگزاری جشن تولد برای دوستمان بودیم که مأموران دستگیرمان کردند.

این مرد سال‌خورده که خود را بی‌گناه جلوه می‌داد در واکنش به طرح اظهارات اعضای شرکت‌کننده در مهمانی‌اش گفت: چند ماه پیش، یک گروه تلگرامی تحت عنوان شعر و ادبیات راه‌اندازی و دوستانم را در آن عضو کردم. این اولین باری نبود که اعضای گروه دور هم جمع می‌شدیم و مهمانی می‌گرفتیم اما اینکه چرا دوستانم اظهارات خود را این‌گونه بیان کرده‌اند جای بسی تأسف دارد.

وی ادامه داد: آن شب قرار بود شب شعر برگزار کنیم اما یکی از دوستان که خانمی به هویت الهام است از من خواست جشن تولدش را در ادامه این مهمانی بگیرد. من نیز با درخواست وی موافقت کردم ولی نمی‌دانستم که قرار است دی‌جی بیاورد و مردم را از جایشان بلند کند و جلسه ادبی را به پارتی مختلط بدل کند.

در حالی که متهم اصلی پرونده مدعی بود از ماهیت جشن تولد خبر نداشته است، اعترافات الهام خلاف اظهارات وی را ثابت کرد. این خانم جوان به مقام قضایی گفت: من از دوستان آقای الف هستم. وقتی او متوجه روز تولدم شد، گفت قصد دارد غافل‌گیرم کند. برای همین، ترتیب برگزاری مهمانی و جشن تولدم را در خانه‌اش داد. طبق گفته بازپرس پرونده، دستگیرشدگان با ارائه تعهد به دادسرا آزاد شدند ولی متهم اصلی به دلیل برگزاری مهمانی غیراخلاقی و پسر وی به دلیل حمل و نگهداری مشروبات الکلی با قرار متناسب قضایی به صورت موقت بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمدحسن سیرجانی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

آخرین تصاویر دوربین مدار بسته از آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد + فیلم

این پسر را می شناسید? / او را در سرویس بهداشتی بیمارستان شریعتی رها کردند + عکس

تجاوز وحشیانه به زن جوان در گاوداری / محاکمه کفتارهای بی رحم شب وحشت+فیلم و عکس

شکنجه هولناک یک دختر دراسارتگاه مادر و خاله شیطان پرست + عکس

اقدام شوم پسر فوتبالیست با 2 دختر جوان تهرانی داخل پراید +فیلم گفتگو و عکس

تجاوز به زندانی شیطان صفت در زندان / وقتی هم سلولی اتهام زندانی را فهمید و ..! + عکس

اعتراف تلخ پرستار شیطان صفت / دختر 6 ساله را به حمام بردم و ..! + عکس

سلفی دردسرساز دختر 15 ساله با پسر ثروتمند در خانه عمه اش / از کلید خانه عمه ام ساخته بودم و وقتی او نبود ..! + عکس

رازهای دزد نامرئی / او مثل سایه می آمد و ..! + عکس

ترور در راهرو کاخ / سرباز رضا شمس آبادی بیدگلی کشته شد + فیلم

معمای مرگ مشکوک کارمند بانک در گلستان!

7 ساله بودم که گم شدم و 12 سال در جستجوی خانواده ام بودم که ..!+ عکس

زیبا با طلبکارم دوستی کثیف داشت / آنها من را زندان انداختند تا.. !

احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو در میدان ولیعصر / تخلیه ساختمانهای مجاور +عکس

«رحیم دست دراز» کیست؟!/بخوانید چه سرنوشتی داشت!

کدخبر: 355083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟