رسمی/ در حرکتی بی سابقه،  از ملی‌پوشان پرورش‌اندام کشورمان تست دوپینگ گرفته می شود!

به گزارش گروه ورزشی رکنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام، دعوت‌شدگان به تیم‌های ملی در رشته‌های بادی‌کلاسیک، فیزیک، فیزیک‌کلاسیک و ماسکولار فیزیک هفته آینده و به ترتیب روزهای اعلام‌شده ذیل، می‌بایست راس ساعت 9 در محل فدراسیون برای انجام تست دوپینگ حاضر باشند.

دوشنبه ١ آبان

نفرات تیم های بادی‌کلاسیک و ماسکولار فیزیک

سه شنبه ٢ آبان

نفرات تیم های فیزیک و فیزیک‌کلاسیک

نصرالله زاده: در صورت مثبت اعلام‌شدن تست دوپینگ، ورزشکار از لیست تیم ملی خط می‌خورد!

خبر گرفته‌شدن تست دوپینگ از ملی‌پوشان تیم ملی پرورش‌اندام کشوررمان در هفته جاری، نکات مبهم فراوانی در خود داشت؛ به طوری که ظرف چند ساعت اخیر با سیل پرسش‌های شما مخاطبان گرامی پیرامون نحوه انجام این تست و به طور کلی دلیل گرفتن آن، مواجه شدیم.

در این راستا با محمدرضا نصرالله زاده سخنگوی فدراسیون پرورش‌اندام کشورمان و البته استاد حسین عبداللهی، داور بین‌المللی کشورمان تماس گرفته تا پاسخ سوالات مطرح‌شده را از این دو عزیز جویا شویم.

به گزارش رکنا، محمدرضا نصرالله‌زاده، سخنگوی فدراسیون ضمن تایید خبر گرفتن تست دوپینگ از ورزشکاران تیم ملی، اظهار داشت: بله، به غیر از ورزشکاران رشته بادی‌بیلدینگ، سایر ملی‌پوشان می‌بایست در روزهای اعلام‌شده جهت انجام تست دوپینگ در محل فدراسیون حاضر شوند.

نصرالله زاده همچنین درباره علت این نمونه‌گیری گفت: این تصمیمی است که برای اولین‌بار گرفته شده و در صورت مثبت‌شدن تست هر یک از ورزشکاران، بلافاصله نام او از لیست تیم‌ملی خط خورده و فرد دیگری جایگزین او خواهد شد!

در مورد جزییات و نحوه انجام این تست اما استاد حسین عبداللهی، داور بین‌المللی کشورمان، این چنین به اظهار نظر می‌پردازد: به طور کلی از تمامی تیم‌های ملی کشورمان، قبل از اعزام‌های برون‌مرزی چنین تستی گرفته می‌شود. در مورد نحوه مثبت اعلام‌شدن این آزمایش نیز باید بگویم که تمام موادی که از نظر فدراسیون جهانی ضد دوپینگ (وادا) به عنوان داروی ممنوعه اعلام شده است، در این تست نیز ممنوع بوده و در صورت وجود این مواد در خون ورزشکار، طبیعتا تست او مثبت اعلام خواهد شد. البته این گونه تست‌ها می‌بایست در آزمایشگاه‌های تخصصی ضد دوپینگ صورت گرفته و کیت تمام مواد ممنوعه (به عنوان مثال تستسرون) هم در آزمایشگاه موجود باشد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟