کهتری: بسیاری از کشورها به قدرت ایران اذعان دارند/ مسئولان بیشتر ما را پشتیبانی کنند

مجید کهتری در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی پاراتیراندازی اظهار داشت: هدف واقعی ما زندگی کردن است و ورزش نیز در آن جای دارد. برنامه اصلی ما برای پارالمپیک پاریس است و بازی‌های آسیایی هم بخشی از آن بود. طبق تصویب  کمیته ملی پارالمپیک باید به برنامه‌های جاری خودمان ادامه دهیم. مسابقه پیش‌روی ما بازی‌های کشورهای اسلامی در مرداد ماه است که می‌خواهیم تیم خوبی را به قونیه بفرستیم.

وی افزود: خوشبختانه تیم باکیفیتی داریم و از شانس بالایی هم برای کسب مدال برخوردار هستند. به نظرم این مسابقات می‌تواند یک محک جدی برای ما باشد، هر چند ممکن است جز ترکیه که به دلیل میزبانی با بهترین ظرفیت خودش حضور پیدا خواهد کرد، سایر تیم‌ها در حد و اندازه ملی‌پوشان ما نباشند. در هر رقابتی که شرکت کرده ایم  بالاتر از تمامی این کشورها بوده‌ایم. 

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی گفت: وضعیت تیم ما نسبت به ترکیه بهتر است البته چون آنها میزبان و ظرفیت آنها نسبت به ما کامل‌تر است ممکن خواهد بود برای ما خطرساز شوند. هرچند روز مسابقه متفاوت و ممکن است هزار اتفاق رخ بدهد. بالاخره تمام بچه‌های ما هم می‌روند خوب نتیجه بگیرند. حضور در قونیه باعث می‌شود تا تیراندازان ما در شرایط مسابقه‌ای قرار بگیرند.

کهتری با اشاره به اینکه قرار بود 14 نفر به قونیه اعزام شود، گفت: قرار ما بر این بود 14 نفر اعزام کنیم اما اکنون صحبت‌هایی وجود دارد در مورد اینکه شاید نفرات اعزامی با ریزش مواجه شوند که این برای ما پذیرفتنی نیست، زیرا احتمال مدال تیمی برای ما مسجل است و انشاالله بتوانیم تیم کاملی به کشورهای اسلامی بفرستیم. به خوبی آگاه هستیم که از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوب نیست اما با این وجود چندین سال است تیم ما با این شرایط کنار آمده و منتی هم نیست. به هر حال با اعزام به مسابقه است که خون در شریان بچه‌ها جریان دارد و این موضوع درخواست زیادی هم نخواهد بود. امیدوارم از طرف کمیته ملی پارالمپیک کمک شود تا با تیم کامل به قونیه برویم.

وی در خصوص اینکه از چه زمانی مرحله جدید اردوهای تیم ملی استارت می‌خورد، اظهار داشت: اردو قرار بود از هفتم خرداد استارت بخورد اما متاسفانه فدراسیون تیراندازی با کمان از ما خواست به دلیل مشکلات مالی اردو را با تاخیر یک هفته‌ای شروع کنیم تا مشکلات مالی مقداری مرتفع شود. امیدوارم مسئولان بیشتر هوای ما را داشته باشند تا بچه‌های جانباز و معلول آسیب نبینند.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی گفت: تیم ما قهرمان جهان، آسیا و پارالمپیک است و حیف خواهد بود برخی اتفاق‌ها برای ما به خوبی پیش نرود. الان مسابقاتی در چک برنامه‌ریزی شده اما به دلیل مسائل مالی نمی‌توانیم برویم. حتی در مسابقات اخیر نیز بر روی دیوارها پوستری از طرف کشور چک به شکل دعوت‌نامه طراحی و در آن 4 تصویر قید شده بود که 3 نفر از آنها ایران بودند. این موضوع نمایانگر قدرت تیم ایران است زیرا بسیاری از کشورها به این جمله اذعان کرده بودند حضور ایران است که کیفیت مسابقات را بالا می‌برد و واقعأ جا دارد بیشتر پشتیبانی و حمایت شویم. البته خود بچه‌ها تلاش می‌کنند و ما هم صفر تا صد در کنار آنها ایستاده‌ایم تا چیزی که شایسته است رقم بزنیم.

کهتری در مورد کاکوش گفت: کاکوش خداحافظی کرده است و این تصمیم را خودش گرفت تا برود و گرنه ما مُصر بودیم او بماند. البته بعدأ از تصمیم خود منصرف شد و برگشت. ما اصلأ کاری با تصمیم او نداریم که  زیر حرفش زده، بلکه چند ماه پیش که رکوردگیری گذاشتیم رکورد او ضعیف بود. اکنون دوباره اگر رکوردش خوب باشد از حضور وی در تیم ملی استقبال می‌کنیم. کاکوش یکی از بهترین نفرات ما است و اینطور نیست ما بخواهیم بیخود و بی جهت از توانایی او بهره نبریم.

انتهای پیام/

کدخبر: 786923 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟