اعتراف عجیب قاتلی که 8 سال از تهران فراری بود!

به گزارش رکنا، آذر سال 1394 گزارش وقوع یک نزاع جمعی در فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان به پلیس اعلام شد. بلافاصله مأموران به محل درگیری اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان 10 نفر از خرده فروشان مواد مخدر در قالب دو گروه صورت گرفته و در جریان آن دو طرف با قمه، شمشیر، چاقو و سنگ باهم درگیر شده‌اند.

با ورود پلیس طرف‌های درگیر متواری شدند اما یکی از آنها که پسر 25 ساله‌ای به نام محمود بود از ناحیه سر مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان به خاطر شکستگی جمجمه تسلیم مرگ شد.

با مرگ محمود پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کرد و در نخستین گام به پرس و جو از شاهدان پرداخت.

یکی از شهود به مأموران گفت: کسانی که از این محل گذر می‌کنند می‌دانند که این محل پاتوق خرده فروشان مواد مخدر است. روز حادثه به یکباره چند نفر از آنها با هم درگیر شدند و یکی از آنها با سنگ به سر دیگری زد که او روی زمین افتاد.

با مشخصاتی که شاهدان در اختیار مأموران قرار داده بودند دو نفر از متهمان به نام‌های شهرام و کریم که در درگیری سنگ در دست داشتند شناسایی شدند. در ادامه پلیس توانست پس از یک سال کریم را ردیابی و بازداشت کند اما ردی از شهرام 25 ساله به دست نیامد.

بررسی‌ها نشان می‌داد شهرام بعد از قتل به مکان نامعلومی گریخته است.

دستگیری پس از 8 سال

با گذشت 8 سال و مفتوح بودن پرونده مأموران موفق شدند متهم متواری را در آذر ۱۴۰۲ در یکی از استان‌های غربی کشور ردیابی و بازداشت کنند. شهرام در بازجویی‌ها اتهامش را رد کرد و مدعی شد در آن درگیری شمشیر داشته و سنگی به مقتول نزده است.

در این میان پزشکی قانونی در گزارشی علت مرگ را ضربه با جسم سخت به جمجمه اعلام کرد.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه پدر مقتول به جایگاه رفت و گفت: از جزئیات درگیری و علت آن خبر ندارم اما می‌دانم پسرم بی‌گناه کشته شد. به همین خاطر من و همسرم به هیچ عنوان حاضر به گذشت و مصالحه نیستیم و تقاضایمان قصاص عامل قتل است.

در ادامه کریم به جایگاه رفت و گفت: من کسی را نکشتم در این سال‌ها هم بارها گفته‌ام اما کسی باور نکرد. من در درگیری حضور داشتم اما سنگ در دستم نبود و فقط قمه داشتم. مقتول هم با قمه به قتل نرسیده است.

پس از آن شهرام به جایگاه ویژه رفت و در دفاع از خودش به قضات گفت: من هم اتهام قتل را قبول ندارم چون در روز درگیری من شمشیر داشتم و فقط از خودم دفاع می‌کردم. محمود با سنگ به قتل رسیده و نمی‌دانم چرا شاهدان درگیری من را به عنوان عامل قتل و پرتاب کننده سنگ معرفی کرده‌اند. روز حادثه چند نفر از طرف‌های دعوا به خاطر اینکه دست خالی بودند با سنگ حمله کردند و حتماً یکی از آنها محمود را کشته است.

وی در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه اگر کسی را نکشتی چرا ۸ سال متواری بودی گفت: به خاطر اعتیادم به مواد مخدر. می‌ترسیدم دستگیرم کنند و اتفاقی برایم بیفتد. همان روز با حرف‌های دوستان و خانواده‌ام تصمیم گرفتم فرار کنم و اگر اعتیاد نداشتم اصلاً فرار نمی‌کردم. حالا هم بی‌گناه دستگیر شده‌ام.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کدخبر: 996210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟