ثبت تنوع زیستی در دریچه دوربین محیط بانان املش

به گزارش رکنا،حمزه عشوری امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت جلوه‌های زیبایی از جولان حیات وحش در یکی از زیستگاه‌های استان گیلان، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی چند ماهه محیط بان پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش تصاویر کم نظیری از گونه‌های شاخص و حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا و مرال در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده این تصاویر، از غنای تنوع زیستی این استان حکایت دارد.

ثبت تنوع زیستی در دریچه دوربین محیط بانان املش

وی تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در مناطق مختلف استان گیلان را بهترین شرایط برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران بیان کرد.

ثبت تنوع زیستی در دریچه دوربین محیط بانان املش

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ این گونه‌های ارزشمند، از تمام دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آنها خودداری کنند و چنین مشاهداتی را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

ثبت تنوع زیستی در دریچه دوربین محیط بانان املش

عشوری، آموزش و فرهنگ‌سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه‌های ارزشمند اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه‌های جانوری در این زیستگاه‌ها باشیم.

 

کدخبر: 996233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟