پاکدل: شاید لژیونرها را در هانگژو نداشته باشیم/حضور در مسابقات بین‌المللی 47 میلیارد تومان برای فدراسیون هندبال آب می‌خورد

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط تیم ملی هندبال اظهار داشت: طبق برنامه پس از پایان لیگ برتر و از روز بیست یکم اردیبهشت اردوها با حضور سرمربی جدید استارت زده خواهد شد. متاسفانه بازی‌های آسیایی هانگژو و کشورهای اسلامی در تقویم فدراسیون جهانی ثبت نشده و باشگاه‌های خارجی که بازیکنان ما در آنها شاغل هستند، مکلف به در اختیارگذاشتن آنها به تیم ملی نیستند. فدراسیون هندبال و سرمربی تیم ملی در حال رایزنی و مکاتبه هستیم تا بتوانیم شرایط را برای حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی فراهم کنیم.

کار سختی در بازی‌های آسیایی داریم

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهایی نظیر بحرین، قطر و ژاپن لژیونر ندارند و با ترکیب کامل به بازیهای آسیایی می‌آیند، کار برای ما سخت است اما تلاش ما این است بهترین نتیجه را در هانگژو بگیریم. بحرین در المپیک توکیو جایگاه هشتم را کسب کرد و قطر هم در آخرین رویداد جام‌جهانی بین هشت تیم برتر حضور داشته است، کنار این دو تیم ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان هم جزو تیم‌های مطرح و شناخته شده هستند و با وجود این تیم‌ها کار برای ما سخت است. البته اگر شرایط برای حضور بازیکنان لژیونر هم در ایران فراهم نشود، نا امید نمی‌شویم چون بازیکنان داخلی نشان داده‌اند توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند. ثمره اعتماد ما به بازیکنان لیگ، کسب سهمیه جهانی بود.

رییس فدراسیون هندبال در خصوص اینکه تکلیف دستیاران وویویچ برای حضور در تیم ملی چه می‌شود، گفت: خود سرمربی در حال جمع کردن رزومه‌ها برای حضور بهترین و اصلح‌ترین افراد در کادرفنی تیم ملی هندبال است و پس از بازگشت به ایران اعضای کادرفنی خود را مشخص خواهد کرد.

در تلاش برای هماهنگی بازی‌های تدارکاتی هستیم

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی پیش از حضور در هانگژو در نظر گرفته شده است یا خیر، عنوان کرد: پیگیر این هستیم تا بتوانیم شرایط را برای انجام چند بازی دوستانه برای تیم ملی فراهم کنیم. اگر این اتفاق رخ نداد به مسابقات کشورهای اسلامی به چشم بازی تدارکاتی نگاه می‌کنیم چون در آنجا تیم‌های خوبی مانند مصر؛ قطر، تونس و ... هستند که بازی با آنها می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی جهت آماده‌سازی برای هانگژو و قهرمانی جهان داشته باشد. 

وی افزود: برای حضور در قهرمانی جهان هم شرایط ما خاص است چرا که تمام قدرت‌های دنیا در آنجا حضور دارند و تیم ما دومین تجربه خود را پشت سر می‌گذارد. خداراشکر سرمربی تیم ملی هم خیلی زود انتخاب شد تا بتوانیم تیم را به مرز آمادگی برسانیم. کار سختی پیش‌روی ما قرار دارد و تلاش می کنیم عملکرد خوبی در این تورنمنت بزرگ داشته باشیم.

شاهکار دختران هندبالیست ایران را نادیده نگیریم

رییس فدراسیون هندبال در واکنش به اینکه برخی‌ها معتقد هستند تیم دختران در نبود تیم‌های مطرح روی سکوی آسیا قرار گرفته است، اظهار داشت: درست است کره و ژاپن در این تورنمنت حضور نداشتند اما ما برای نخستین بار توانستیم قزاقستان و ازبکستان را شکست دهیم. همین بس که قزاقستان خودش در بین تیم‌های برتر آسیا حضور دارد و دختران ایرانی توانستند آنها را شکست دهند. شاید در گذشته فاصله ما با کره و ژاپن خیلی زیاد بود اما اکنون این فاصله کمتر شده و این خودش نویدبخش روزهای خوب برای دختران هندبالیست ایران است. کار ارزشمندی از طرف آنها صورت گرفته و نباید با بی مهری این حرکت بزرگ نادیده گرفته شود. 

نیاز به حمایت ویژه داریم

پاکدل درباره اینکه حمایت‌ها از این فدراسیون در سال جاری چگونه است، بیان کرد: سال سختی پیش‌روی ما قرار دارد و اگرچه حامی مالی طبق قرارداد به خوبی از ما حمایت می‌کند، اما بازهم نیاز است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌تری به هندبال داشته باشند. باید در  13 رویداد بین‌المللی حضور پیدا کنیم و نزدیک به 46 تا 47 میلیارد تومان براورد هزینه کرده‌ایم. اگر مانند سنوات گذشته بودجه برای ما در نظر گرفته شود، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم و نیاز به حمایت ویژه داریم.

مشکل خاصی برای انعکاس خبر توافق با آنتونی وجود نداشت

وی در خصوص مشکلی که برای انعقاد قرارداد با سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بوجود آمد، اظهار داشت: یک ناهماهنگی در این مسئله ایجاد شد. ما درگیر مجوز شورای برون مرزی و همچنین مجوز کمیسیون مربیان وزارت ورزش بودیم و قبل از آن حرفه‌ای نبود این خبر به بیرون درز پیدا کند. خود آنتونی زودتر از خبر ما استوری گذاشته بود و مشکل خاصی وجود نداشت. او یکی از مربیان زبده در جهان است و فکر می‌کنم این مربی کمک زیادی به ما داشته باشد و با توجه به اینکه هندبال ساحلی در بازی‌های المپیک حضور خواهد یافت، برنامه ویژه ای برای این بخش داریم.

پاکدل در پایان خاطرنشان کرد: ما با آنتونی چند هفته‌ای درگیر مذاکرات بودیم زیرا چند پیشنهاد دیگر هم داشت اما خوشبختانه با او به توافق رسیدیم تا در رده سنی نوجوانان مدیرفنی و در بزرگسالان هم سرمربی تیممان باشد. خیلی خوشحالم دو مربی بزرگ را برای هندبال استخدام کردیم و امیدوارم حضور آنها به ما کمک کند تا بتوانیم مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 774879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟