پیکرآرا: ملی‌پوشان شمشیربازی به مرز آمادگی رسیده‌اند/ جوانان آتیه‌داری در اختیار داریم

رضا پیکرآرا مربی بخش "سابر" در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط فعلی تیم ملی  برای حضور در این رقابت های معتبر اظهار داشت: ما دو مرحله اردوی خوب و تاثیرگذار را برای حضور در جام‌جهانی  پشت سر گذاشته‌ایم. در مرحله دوم اردو به مرور کارهای بدنسازی پرداختیم و بیشتر تمرکز خودمان را به آمادگی جسمانی و چابکی نفرات اختصاص دادیم تا در فرم بهتری قرار بگیرند. نفرات تیم ملی هم اکنون  در استراحت هستند و قرار است‌ مرحله دیگری از اردوها از روز سه‌شنبه هفته جاری استارت بخورد. در مرحله پایانی اردو مرور کارهای بدنسازی نخواهیم داشت و بیشتر برنامه‌های تاکتیکی و تکنیکی و همچنین مسابقه شبیه‌سازی بین نفرات دعوت شده برگزار می‌کنیم.

وی درباره مسابقات جام‌جهانی مادرید گفت: مسابقات مادرید از پنجشنبه هفته آینده استارت می خورد و تمام تلاش ما این است تا در این رقابت‌ها هم در بخش انفرادی و هم تیمی بهترین نتایج را بگیریم. پس از اتمام این رقابت‌ها، حدود دو هفته تا جایزه بزرگ پادووا ایتالیا فرصت داریم تا در آنجا حضور پیدا کنیم. این مربی در ادامه گفت : فقط در بخش انفرادی در ایتالیا حضور پیدا کنیم زیرا بخش تیمی در این پیکارها برگزار نخواهد شد . متاسفانه امسال چند رقابت به دلیل ویروس کووید 19 در کشورهایی نظیر لهستان،روسیه ،  کره جنوبی، ایتالیا لغو شد. به همین دلیل الزامأ تمام ورزشکاران در مادرید حضور پیدا خواهند کرد تا در رنکینگ جایگاه بهتری برای خودشان رقم بزنند و این مساله کار را برای ما سخت می‌کند، زیرا تمام سابریست‌ها برای کسب بهترین نتیجه به مادرید می‌آیند.

مربی تیم ملی سابر تصریح کرد: در ابتدای امر تلاش ما رسیدن به بهترین نتایج و کسب مدال هم در مادرید و هم پادووا ایتالیا است و در کنار آن هم نیم نگاهی به این مسئله داریم تا ورزشکاران بتوانند در رنکینگ هم جایگاه بهتری را برای خودشان ثبت کنند. خداراشکر در این مدت یک پله در رنکینگ صعود داشته‌ایم و الزام و برنامه اصلی ما معطوف به این است که در بین پنج تیم برتر جهان حضور داشته باشیم.

پیکر آرا درباره شرایط ملی‌پوشان شمشیربازی اظهار داشت : خداراشکر شرایط پاکدامن نسبت به گذشته خیلی بهتر شده هم به لحاظ ذهنی و هم بدنی فوق‌العاده است. مهمترین برنامه‌ای که در دستور کار قرار داده‌ایم این است که بتوانیم فاصله کیفیتی بین جوانان و با تجربه‌های تیم را کاهش دهیم تا از این طریق هیچ ورزشکاری حاشیه امنیت برای حضور در مسابقات نداشته باشد. قبول داریم ریسک پذیر است اما امیدوارم منجر به اتفاقات خوبی برای ما شود. پتانسیل خوبی در جوانان نهفته است که کمتر از فتوحی و باهر ارسباران نیستند و تمرین کنار بچه‌های با تجربه محک خوبی برای آنها است تا کسب تجربه کنند.

وی درباره اینکه حمایت فدراسیون گفت : مشکلی نداریم ولی معتقدم هر چقدر شرایط اردو و تمرینی مناسب باشد منتج به نتایج بهتری خواهد شد.در این مدت فدراسیون به شکل خوبی از ما حمایت کرده و در کنار آن نیز پینان فخری اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشته است. خوشبختانه در هر رویدادی که اعزام شده‌ایم با ترکیب کامل بوده و قرار بر این شده تا در مادرید به عنوان داور هم حضور داشته‌ باشم  و  تمام هزینه‌های بنده  بر عهده خود فدراسیون جهانی است که مطمئنا کمک خوبی برای ما است. تنها در بین سابریست‌ها، پاکدامن دارای حاشیه امنیت است اگر چه ممکن است او هم در آینده حضورش در تیم ملی با مشکل مواجه شود. امیدوارم از آنجایی که جوانان تجربه ندارند دچار استرس نشوند و خود را در روز مسابقه و شرایط سخت کنترل کنند. جوانان ما چیزی کمتر از با تجربه ها تنها خود باوری است که می‌تواند به آنها کمک کند تا روزی در رشته سابر جزو بهترین‌های دنیا قرار گیرند.

پیکر آرا گفت: در رقابتهای قهرمانی آسیا در سئول و بازی‌های آسیایی هانگژو ، تیم کره جنوبی جدی‌ترین رقیب ما در راه رسیدن به مدال طلا است. دو نفر از ترکیب اصلی این تیم را عنوان‌داران جهان و المپیک تشکیل می‌دهند و همین مسئله نشان‌دهنده این است که حریف سر سختی پیش‌روی ماست. ضمنا در چند مسابقه اخیر هم با اختلاف کمی به کره باخته‌ایم، البته آنها همواره ما را یک تهدید جدی برای خودشان می‌بینند. تیم چین هم از مربی فرانسوی استفاده می‌کند و در این مدت هم پیشرفت خوبی داشته است. اما هر چه است از چین و ژاپن خیلی جلو هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تنها رقیب ما کره است. البته نباید فراموش کرد دو کشور به ما نزدیک شده‌اند و نباید از آنها جا بمانیم. باید به ما فرصت دهند زیرا می‌خواهیم روی جوانان سرمایه گذاری کنیم و اگر چند مسابقه نتیجه باب میل ما نبود نباید  علیه ما جبهه گیری کنند، باید همگی ممارست کنیم تا جوانان بتوانند خوش بدرخشند.

انتهای پیام/

کدخبر: 773776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟