ناگلزمان: می‌دانم قهرمانی لیگ در مونیخ اهمیت کمتری دارد/ بازی جذابی با دورتموند خواهیم داشت

به گزارش رکنا، تیم بایرن مونیخ روز شنبه در دیداری از هفته سی و یکم بوندس لیگا در دیداری خانگی به مصاف دورتموند خواهد رفت و باواریایی‌ها این فرصت را دارند تا با شکست رقیب خود در دربی درکلاسیکر در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل جشن قهرمانی بگیرند.

یولین ناگلزمن در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: نیکولاس سوله پیشرفت خوبی داشته و شانس حضود در ترکیب اصلی را دارد. فردا تصمیم‌گیری خواهیم کرد. این برای او بازی خاصی است، اما او بعد از اعلام رسمی قراردادش با دورتموند هم اذعان کرد که تا وقتی اینجاست با تمام وجود برای بایرن بازی می‌کند. انتظار یک عملکرد خوب را از او دارم.

وی در مورد اولین قهرمانی بوندسلیگای احتمالی‌اش هم گفت: می‌دانم که قهرمانی لیگ در مونیخ اهمیت کمتری دارد. اما همچنان دستاورد خیلی خوبی به شمار می‌رود. من برای به‌دست آوردن آن لحظه‌شماری می‌کنم و امیدوارم بازیکن‌ها هم چنین حسی داشته باشند و باانگیزه وارد زمین شوند. این جام برای من خیلی اهمیت دارد. بردن جام‌ها مهم هستند و روی کارکرد روزانه‌تان تاثیر می‌گذارند. من جاه‌طلبم، چند هفته‌ی اخیر به من هم سخت گذشته است. اما با این وجود وقتی برای اولین بار جام قهرمانی را در دست بگیرم، خوشحال خواهم شد.

سرمربی بایرن درباره مصدومان این تیم هم اینطور توضیح داد: چوپو دیروز از ناحیه کمر مشکل داشت اما امروز برگشت. لوکاس دیگر مشکلی ندارد. مچ پای کینگ دوباره اندکی مشکل‌ساز شده. فردا آن را می‌بینیم و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم. عمر سرما خورده اما تستش منفی شده. او احتمالا برای شنبه در دسترس نیست. کوکو را در اختیار نداریم، بونا هم به دلیل مصدومیت تاندون در دسترس نیست. لئون سرما خورده بود اما برگشته و تمرین خوبی هم داشت.

ناگلزمن در مورد دورتموند گفت: آن‌ها نسبت به فصل گذشته تا این مقطع، 13 امتیاز بیشتر گرفتند. فصل آن‌ها آنقدرها هم بد نبوده. آن‌ها تنوع و تغییرپذیری تاکتیکی خوبی در طول بازی دارند. آن‌ها هنوز هم یکی از بهترین تیم‌ها در یک‌سوم تهاجمی به‌شمار می‌روند. بازی جذابی بین دو تیم قدرتمند خواهیم دید.

وی در خصوص اینکه آیا آنها فصل موفقیت‌آمیزی داشتند یا خیر، گفت: بستگی دارد موفقیت را چگونه تعریف کنید. من شغل فوق‌العاده‌ای دارم. از اینکه مربی فوتبال باشم لذت می‌برم و عاشق آن هستم. مطمئنا لحظات زیباتری نسبت به آنچه در سه هفته‌ی اخیر دیدیم هم وجود داشته. اما به تلاشم ادامه می‌دهم و هرچه در توان داشته باشم را می‌گذارم.

سرمربی بایرن مونیخ در مورد نقل و انتقالات و ترکیب این تیم برای فصل آینده عنوان کرد: به برازو، مارکو و اولی اعتماد کامل دارم. باید تمام تلاش‌مان را کنیم تا بهترین استفاده را نسبت به توانایی مالی‌ای که داریم، داشته باشیم. تا پایان آگوست تیمی سطح بالا خواهیم بست.

ناگلزمن در مورد جشن قهرمانی این تیم گفت: می‌توانم تصور کنم که چیزهایی برنامه‌ریزی شده باشند. اما اول از همه روی کارم و حریف‌مان تمرکز کرده‌ام. اگر قهرمان شویم، مراسمی در مارین‌پلاتز برگزار خواهد شد. دو نفر از اعضای باشگاه این برنامه‌ریزی را کرده‌اند. 

وی درباره اینکه آیا بازیکنان برای این بازی هیجان‌زده‌اند یا خیر، بیان کرد: برخی بازیکنان به بردن لیگ عادت کرده‌اند. اما ما همچنان چیزهایی برای به‌دست آوردن داریم. بازیکنان خوشحال خواهند شد و از آن مطمئنم.

سرمربی بایرن مونیخ درباره استفاده از ترکیب چرخشی بعد از قطعی شدن قهرمانی گفت: احتمالا تغییراتی ایجاد می‌کنیم و به بازیکنان جوان‌تر شانس بیشتری می‌دهیم. این طبیعی است. اما داوطلبانه اینجا نیستیم و برای عملکردی که داریم پول می‌گیریم. رسیدن به بهترین تفاضل و 100 گل زده جزو اهداف ما به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/

کدخبر: 773012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟