رانگنیک: هدف این است به بازیکنان کمک کنیم/ منچستر یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیاست

به گزارش رکنا ورزشی، رالف رانگنیک از مدتی که جانشین اوله گونار سولسشایر بر روی نیمکت منچستریونایتد شده است عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته و در همین او در تازه‌ترین مصاحبه خود با با اسکای اسپورت در خصوص برخی مسائل مسائلی را تشریح کرده است:

*در مورد نبود روانشناس ورزشی در باشگاه:

نمی‌توانم بگویم سوپرایز شدم. در آلمان هم که بودم می‌دانستیم بعضی از باشگاه‌ها در اینجا با روانشناس ورزشی کار نمی‌کنند و این برای من کاملا منطقی است.

*در مورد روانشناس ورزشی:

همه باشگاه‌ها متخصصان متعددی برای دروازه‌بانان و تمرینات فیزیکی و پست‌های تخصصی مثل دفاع، هافبک و حمله دارند. تعداد این متخصصان گاهی از تعداد بازیکنان تیم نیز بیشتر است. اگر تفکر بازیکنان و شرایط روانی آنها و سایر اعضای کادر فنی را لحاظ کنید، از نظر من منطقی است که در آن زمینه بهترین متخصصان را استخدام کنید. هدف این است که به بازیکنان کمک کنیم درست فکر کنند و با آنها کمک کنیم پیشرفت کنند، ذهن باید به جسم کمک کند تا در بالاترین سطح آمادگی باشد. این بخشی از پازل است. برای هر باشگاهی اهمیت دارد و منچستر یکی از بزرگترین باشگاه های دنیاست و بهترین افراد ممکن را در اختیار دارد. و آنها حداقل باید این اجزای کوچک را در اختیار داشته باشند. این موردی است که بعضی باشگاه‌ها مانند منچستر از آن بی بهره هستند و من فکر می‌کنم در آینده همچین افرادی باید استخدام شوند و به باشگاه‌ها کمک کنند.

*در مورد ساشا لنز (روانشناس تیم):

ساشا لنز هر روز تمرینات را رصد می‌کند و در تمام جلسات حضور دارد و به طور مستمر با بازیکنان صحبت می‌کند. این اجباری نیست، ما بازیکنان را مجبور نمی‌کنیم که با ساشا صحبت کنند، البته آنها می‌دانند او در تمرینات حضور دارد و آماده شنیدن حرف‌های آنهاست‌‌. او باهوش و انسان خوبی است و جزء بهترین‌های حیطه کاری خود است و این را می‌دانم، به دلیل اینکه ما با او در لایپزیگ به مدت سه سال همکاری کردیم.

انتهای پیام/

کدخبر: 755591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟