مورینیو: دو همگروه ایران، مدعیان اصلی قهرمانی هستند

ژوزه مورینیو همچنین عقیده دارد که جام جهانی 2018، پایان کریستیانو رونالدو Ronaldo و لیونل مسی، دو بازیکن افسانه‌ای تاریخ فوتبال نخواهد بود و این اتفاق احتمالا در جام جهانی 2022 قطر رخ خواهد داد.
خبرنگار: پیش‌بینی شما درباره دو تیم پرتغال و انگلستان، با توجه به این که خودتان پرتغالی هستید و مدت‌ها در لیگ برتر انگلستان مربیگری کرده‌اید، چیست؟
مورینیو: پرتغال، قهرمان اروپاست و این جمله، درباره معرفی این تیم،به عنوان یک مدعی قهرمانی، کافی است. بازیکنان تیم ملی پرتغال، نیاز دارند تا بدانند که آن‌ها، توانایی قهرمان شدن را دارند و باید در این مسابقات، قهرمان شوند. این تیم و این نسل فوتبال پرتغال، نسل خیلی خوبی‌است که متشکل از بازیکنان جوان، باتجربه و یک فوق‌ستاره به نام کریستیانو رونالدو است. انگلستان نیز افتخار این را دارد که بهترین لیگ جهان را در اختیار دارد. بازیکنان لیگ‌جزیره، هر روز یاد می‌گیرند تا در بهترین سطح به کار خود ادامه دهند و این واقعا یک امر عالی است. انگلستان، نسل جوان فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد که در بهترین‌باشگاه های اروپا بازی می‌کنند. تیم ملی انگلستان از سال 1966، موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی نشده است و حتی از سال 1990 به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هم نرسیده است، اما مربی این تیم، گرت ساوگیت، اعلام کرده که این تیم، توانایی کسب عنوان قهرمانی را دارد. این جملات، باید مهم شمرده شوند.
*به نظر شما، قهرمان جام جهانی چه تیمی خواهد بود؟ خود شما، دوست دارید کدام تیم قهرمان جام‌جهانی شود؟
مورینیو: اغلب مدعیان در قاره اروپا و آمریکای‌جنوبی حضور دارند و مشخصا تیم‌های: برزیل، آرژانتین، فرانسه، آلمان، اسپانیا و قهرمان حال حاضر اروپا، یعنی تیم ملی پرتغال، مدعیان اصلی هستند. تجربه‌ها و آمار‌ها هم، همین را نشان می‌دهد. البته من، بلژیک را هم به خاطر ترکیب عالی و نیمکت پر و پیمانش، همانند انگلستان جزو مدعیان می‌دانم. من دوست دارم که این حرف‌ها درست نباشند و مدعیان شگفتی‌سازی نیز حضور داشته باشند اما به نظر من، همین هشت تیم، توانایی قهرمانی در این تورنمنت را دارند.
*آیا جام جهانی روسیه، پایان دوران دو فوق‌ستاره فوتبال جهان، یعنی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خواهد بود؟
مورینیو: من امیدوارم و باور دارم که این گونه نخواهد بود. آن‌ها در فرم ایده‌آلی قرار دارند و پر از انگیزه هستند و این، برای تیمشان بسیار موثر خواهد بود. من فکر می‌کنم که آخرین جام‌‌جهانی آن‌دو، جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. روسیه برای پایان دوران آن‌ها، بسیار زود است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟