کی روش - تاج؛ رویای رفتن - کابوس ماندن!

اگرچه هواداران فوتبال در ایران با مواضع تند و مخالف گونه کی روش تا حد زیادی آشنا هستند، اما در حالی که مربیان سایر کشورها در تلاش برای آماده سازی جهت حضور در رقابت های جام جهانی در تلاش و کوشش و مذاکره به سر می برند، سرمربی تیم ملی ایران از رفتن و اخراج صحبت می کند.
کی روش که داستان حضورش در ایران و اتفاقات مربوط به دوران آماده سازی در دوره های مختلف تیم ملی، رفتارهایش در روزهای منتهی به تورنمنت ها و بعد از مسابقات و البته مجادله هایش برای آماده سازی تیم ملی همواره خبرساز بوده، اینبار برای اولین بار از کلمه اخراج استفاده کرده و به فدراسیون فوتبال زنهار داده که با وجود نامه تاج مبنی بر ممنوعیت گفت و گوی غیرفنی او به رفتارش ادامه خواهد داد.
در ابتدا اینطور به نظر می رسید که شاید کی روش برخلاف گفته های خوش بینانه اش در ابتدای گفت و گوی ویدئویی، از همگروهی تیم ملی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش که یکی از دشوار ترین گروه های جام جهانی را شکل داده، چندان راضی نیست و به دنبال بهانه ای برای جدایی می گردد؛ اما فدراسیون فوتبال ایران با توجه به قرارداد سنگین کارلوس کی روش که مبلغی در حدود 8 میلیارد تومان تا پایان جام جهانی را شامل می شود، هرگز مایل به اخراج این سرمربی نیست و بنابراین رفتار او را تحمل می کند. اگرچه در نامه های اخیر تاج به کی روش به او تذکر داده شده بابت هر مصاحبه غیرفنی مبلغی جریمه می شود که مبلغ 50 هزار دلاری جریمه بابت مصاحبه قبلی به حساب وی نوشته و باعث خشم سرمربی پرتغالی شده است.
آنچه کی روش را عصبانی تر نیز کرده، اطلاع او از موضوع پرداخت پول توسط وزارت ورزش Sport به باشگاه های استقلال Esteghlal و پرسپولیس و تراکتورسازی برای رفع بدهی است که البته چنین اتفاقی هم هنوز رخ نداده و استنباط او چنین است که در شرایط سخت که فوتبال ایران و تیم ملی همواره با آن دست و پنجه نرم کرده، بهتر است این پول ها خرج تیم ملی شود.
کی روش پیش از این نیز در گفت و گویی ادعا کرده بود پول آماده سازی تیم ملی توسط یک خانم به پروژه دیگری اختصاص یافته است که این ادعا هرگز ثابت نشد.
در حال حاضر و با توجه به نامه تاج به کی روش باید در انتظار روزهای آتی و مسائل جدید فی مابین نشست. در نهایت اگرچه ممکن است جدایی از تیم ملی فوتبال ایران باعث رضایت خاطر هردوطرف باشد، اما نه فدراسیون حاضر است بهای برکناری کی روش را بدهد و نه کی روش کسی است که بتواند از مبلغ چشمگیر چشم پوشی کند.
ضمن اینکه جدایی او بعد از 7 سال موفق تیم ملی فوتبال ایران، به هیچ وجه عاقلانه به نظر نمی آید. تاج و کی روش که دیروز در مراسم قرعه کشی در ردیف های از پیش مشخص شده کنار هم نشسته بودند، در پایان مراسم در زمانی که اجباری برای هم نشینی نداشتند هرگز به هم نزدیک نشدند که این مساله علامت خوبی برای فوتبال ایران نیست. کاش سرمربی تیم ملی ایران کمی صبور تر و آرام تر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟